Ministerul Mediului anunță că, începând de mâine, va intra în funcțiune noul sistem informațional integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0. Aplicația permite îmbunătățirea urmăririi trasabilității lemnului și descurajează tăierile ilegale de lemn, potrivit unui comunicat al ministerului.

Noul sistem informatic va contribui la debirocratizarea sectorului, prin eliminarea mai multor registre și documente, precum și prin automatizarea fluxurilor de date care până acum se realizau manual.

Pentru administratorii de păduri - ocoalele silvice de stat și private (de regim) au fost înlocuite registrul ”Marcări” și cel al ”dispozitivelor de marcat”. Începând din 31 ianuarie, administratorii vor utiliza varianta lor electronică din noul SUMAL.

De asemenea, au fost înlocuite fișele de marcare de mână, precum și centralizările aferente. Odată cu implementarea SUMAL 2.0, toate marcările se vor realiza electronic în teren, iar volumele se calculează și se transmit automat. De menţionat este faptul că noul SUMAL are capacitatea de a descoperi automat eventuale erori din culegerea datelor dendrometice, astfel încât acestea să poată fi corectate în timp util.

Cum se folosește SUMAL 2.0

Pentru ca toate modulele să fie funcționale la parametrii optimi, toți utilizatorii sistemului silvic trebuie să respecte pașii de utilizare a celui mai inovator sistem care descurajează tăierile ilegale de lemn și îmbunătățește activitatea angajaților.

Paşii de urmat pentru efectuarea corectă a transferului avizului de însoțire a mărfii de la emitent la transportator:

  • Transportatorul activează funcția Bluetooth a dispozitivului mobil, accesează secţiunea "Preluarea aviz pentru transport" și apasă butonul "Preluare";
  • Emitentul va accesa secțiunea "Avize proprii", selectează avizul, apasă butonul "Predă", și selectează din lista dispozitivelor vizibile Bluetooth, dispozitivul transportatorului;
  • Foarte important - pentru a găsi în listă dispozitivul conectat prin Bluetooth, se recomandă redenumirea numelui dispozitivului mobil cu denumirea transportatorului;
  • După transferul avizului pe dispozitivul mobil al transportatorului, transportatorul efectuează cele 4 fotografii și apasă butonul "Start transport";
  • Recomandăm verificarea foarte bine a informaţiilor introduse deoarece operaţiunea de confirmare este ireversibilă!

În cazul în care solicitantul a greșit adresa de email pe care a indicat-o pentru primirea credențialelor (respectiv a userului și a parolei), corectarea se va face doar de angajații gărzii forestiere din raza teritorială a solicitantului. Odată ce s-a primit userul și parola, nu se mai pot face modificări în câmpului utilizatorului.
Foarte important: la momentul încărcării stocurilor, utilizatorii nu trebuie să finalizeze operațiunea până nu au introdus absolut toate stocurile aferente.

În situațiile în care activitatea se desfășoară în zone fără accesbilitatea GSM, pentru funcționarea corectă a aplicaţiilor mobile - android SUMAL 2.0 Avize şi SUMAL 2.0 Marcare, utilizatorii au obligația de a apăsa butonul „Sincronizează” în zona unde beneficiază de acoperire GSM sau conexiune la internet prin Wi-Fi.

Ce se întâmplă cu SUMAL 1.0

După data de 31 ianuarie 2021, SUMAL 1.0 rămâne disponibil pentru consultare, fără a putea fi operate modificări. SUMAL 1.0 Agent îşi încetează aplicabilitatea, operatorii economici nemaifiind obligaţi să raporteze lunar situaţia stocurilor.

Toate informațiile de care au nevoie utilizatorii se regăsesc la următorul link: http://www.mmediu.ro/categorie/sumal-2-0/321.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul utilizatorilor Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor pune la dispoziţie și un Callcenter, la numărul de telefon 0314337799.

Sursa foto: Kaichankava Larysa / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri