Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România şi sindicatele afiliate vor protesta, timp de două ore, în faţa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe motiv că nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei CFR Călători pe anul 2021, pentru lipsa de material rulant nou, din cauza subcompensării transportatorilor feroviari, dar şi a lipsei de mecanici de locomotivă. Protestul va avea loc orele 10:30 şi 12:30.

"Protestăm până România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF 'CFR Călători' SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF 'CFR Călători' SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna", se arată într-un comunicat al organizaţiei sindicale, scrie Agerpres.

Alt motiv pentru protestul sindicaliştilor este faptul că Executivul, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Reformă Feroviară fac "inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români, în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători".

"Protestăm ca toţi aceşti factori decidenţi din România să afle că vagoanele şi locomotivele, automotoarele şi ramele de pe Calea Ferată Română sunt în proporţie de 90% vechi şi din această cauză nu oferă condiţii de călătorie şi confort corespunzătoare şi nici condiţii de muncă decente şi pentru ca aceştia să înţeleagă că trebuie să cumpere urgent - pe fonduri europene existente pentru aşa ceva - trenuri noi de călători", se arată în document.

De asemenea, sindicaliştii spun că protestează pentru faptul că, din cauza nepăsării şi a dezinteresului guvernanţilor faţă de transportul feroviar, românii au rămas cu trenurile vechi şi fără bani pentru întreţinerea şi repararea lor. Potrivit acestora, România putea avea pe calea ferată în 2021 o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene.

Reprezentanţii Federaţiei susţin că se referă la faptul că cele 420 de trenuri noi de tip push - pull ce ar fi totalizat 1.860 vagoane noi, respectiv 420 de trenuri noi de călători cu 4 sau 5 vagoane fiecare ar fi asigurat necesarul trenurilor de călători din România, atât pentru operatorul de transport feroviar de stat - CFR Călători -, cât şi pentru ceilalţi operatori de transport feroviar de călători privaţi.

"Protestăm pentru că vrem ca guvernanţii să reţină că nu vrem să fim doar nişte cetăţeni europeni de mâna a doua şi pentru că vrem ca guvernanţii să înţeleagă că şi românii au dreptul să călătorească în trenuri noi ca toţi cetăţenii din celelalte ţări ale Uniunii Europene şi pentru ca Guvernul României să folosească fondurile europene existente şi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi să facă posibil să avem şi în România infrastructură feroviară care să permită circulaţia trenurilor de călători cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi trenuri noi de călători care să circule cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi care să asigure confortul necesar şi temperaturi corespunzătoare unei călătorii cu trenul", se mai spune în comunicat.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri