Câteva zeci de CFR-işti protestează marţi în faţa Ministerului Transporturilor, cerând printre altele aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru compania CFR Călători şi o cale ferată modernă.

Ei suflă din vuvuzele şi afişează mesaje precum: "Vrem trenuri noi", "Vrem o cale ferată modernă", "Vrem material rulant nou - locomotive, vagoane, rame electrice, automotoare", "Nu vrem îngheţarea salariilor", "Trădătorii", scrie Agerpres.

Protestul este organizat de Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România şi sindicatele afiliate iar la miting a participat şi preşedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, Mircea Dogaru, şi liderul AUR, George Simion.

"Protestăm până când România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF 'CFR Călători' SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF 'CFR Călători' SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna", a anunţat organizaţia sindicală.

Potrivit sindicaliştilor, alt motiv pentru protest este faptul că Executivul, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Reformă Feroviară fac "inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români, în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători".

De asemenea, sindicaliştii spun că protestează pentru faptul că, din cauza nepăsării şi a dezinteresului guvernanţilor faţă de transportul feroviar, românii au rămas cu trenurile vechi şi fără bani pentru întreţinerea şi repararea lor. Potrivit acestora, în 2021, România putea avea pe calea ferată o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene.

Protestul are loc până la 12:30.

Sursa foto: Vlad Ispas / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri