Când nu îți poți păstra concentrarea la serviciu, devii mai puțin productiv, iar timpul petrecut realizând sarcinile de lucru și eforturile tale sunt în zadar. În acele momente, nici creativitatea nu se mai ivește, iar stările de anxietate și stres se pot intensifica.

Concentrarea ține atât de capacitatea de a te organiza și de dorința pe care o ai de a munci, dar și de spațiul de lucru. Identificarea tehnicilor corecte pentru a îți desfășura activitatea profesională, cunoașterea priorităților și respectarea acestora sunt aspecte de care să ții cont dacă vrei să fii mai productiv.

Spațiul de lucru

Spațiul de lucru joacă un rol important în desfășurarea activității profesionale. Lumina, calitatea aerului, mobilierul, dotările tehnice - toate acestea te pot ajuta sau, din contră, te pot împiedica să realizezi eficient sarcinile profesionale.

Calitatea aerului te ajută să rămâi concentrat și să îți oxigenezi creierul pe parcursul orelor de muncă. Dacă este posibil acest lucru, lucrează cu ferestrele deschise, pentru a lăsa aerul proaspăt să pătrundă în încăpere. De asemenea, asigură-te că iei măsurile necesare pentru purificarea aerului în camera de lucru. De pildă, curăță constant aparatul de aer condiționat, pentru a ține departe alergenii. Dacă acesta are filtre de aer încărcate de impurități și praf, performanța aparatului scade, iar aerul devine mai înecăcios. Totodată, este recomandat să folosești un dezumidificator, astfel încât să menții umiditatea din casă la un nivel optim.

Și plantele contribuie la menținerea unei calități bune a aerului și la creșterea nivelului de productivitate. Ele filtrează excesul de dioxid de carbon, iar studiile au arătat că pot contribui la creșterea productivității cu până la 15%.

Citeste si:
Directorul CFR se scuză: A fost o lipsă de concentrare pe fondul...
Directorul CFR se scuză, după...

Lumina este, de asemenea, importantă în ceea ce privește productivitatea. Amplasează-ți biroul aproape de o fereastră, astfel încât să te bucuri din plin de lumina naturală. În caz contrar, analizează oferta de sisteme de iluminat inteligente și alege-le pe cele potrivite pentru spațiul de lucru. A fost dovedit faptul că expunerea, în timpul zilei, la lumina albastră îi ajută pe oameni să aibă mai multă energie și să fie alerți.

Capacitatea de organizare

Unul dintre motivele pentru care oamenii își pierd motivația și concentrarea este pentru că nu au un plan de lucru bine pus la punct. O soluție pentru a fi mai eficient când lucrezi este să îți planifici cu atenție orele de lucru. Să ai o structură a zilei de muncă te stimulează să rămâi concentrat pentru ca, la finalul zilei, să poți spune că ai realizat toate sarcinile pe care ți le-ai stabilit. Un astfel de plan te ajută și să înveți să prioritizezi, pentru a nu ajunge la burnout. Unele activități au nevoie de mai multă atenție și implicare, drept urmare acestea pot fi realizate în prima parte a zilei, când ești mai odihnit, în timp ce altele sunt mai ușoare și pot fi îndeplinite în partea a doua a programului de lucru.

Când îți stabilești programul pentru o zi de muncă, nu ignora pauzele. De multe ori, când nu te mai poți concentra, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să iei o pauză. Creierul nu își păstrează atenția pentru o perioadă îndelungată de timp. În plus, dacă stai multe ore în fața unui computer, poți resimți dureri de cap, letargie ori oboseală. Recomandarea specialiștilor este să faci pauze scurte după fiecare 60 de minute de lucru continuu.

Nu în ultimul rând, nu face mai multe lucruri deodată. Multitaskingul funcționează în cazul unor persoane, însă cele mai multe se simt copleșite când au de făcut mai multe lucruri în același timp, iar oboseala se instalează mai rapid.

Citeste si:
Cum să-ţi gestionezi anxietatea la locul de muncă
Cum să-ţi gestionezi...

Învață să iei decizii bune cu privire la munca pe care o desfășori. Fii atent la modul în care reacționează corpul tău la diferiți stimuli naturali (lumina, aerul) și creează-ți un mod organizat de lucru, astfel încât să obții cele mai bune rezultate profesionale.

Sursa foto: WAYHOME studio/ Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri