O analiză a băncii naționale ridică problema scumpirii produselor alimentare și a faptului că, cel puțin teoretic, o parte dintre acestea ar putea fi produse în țară și nu importate, astfel că prețul lor final ar ajunge să nu mai fie atât de ridicat.

Analiza BNR identifică de asemenea trei subiecte importante pentru agricultură și industria alimentară pe care criza generată de pandemia COVID-19 le-a adus în discuție:
- nevoia de a scurta lanțurile de producție și aprovizionare și de a reduce complexitatea acestora,
- asigurarea unui nivel adecvat de siguranță alimentară și
- digitalizarea mai amplă a proceselor de producție și distribuție.

De asemenea, studiul BNR indică și câteva modalități prin care se poate acționa decisiv, la nivel legislativ și nu numai, pentru ca situația să se schimbe:

1. Îmbunătățirea legislației naționale privind certificarea și promovarea produselor agroalimentare
2. Îmbunătățirea accesului la piețe de desfacere și integrarea în lanțurile de ofertă
3. Promovarea produselor autohtone. Asupra acestui punct analiză insistă în mod deosebit, în sepcial asupra calității produselor agricole românești, a proprietăților nutritive ale acestora, a metodele de producție utilizate, dar și a siguranței alimentare și a producției ecologice, acestea fiind atuuri care pot susține aceste produse în competiția cu cele obținute în țări terțe la prețuri mult mai scăzute și calitate pe măsura costurilor de producție.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri