Bucureștiul este unul dintre cele mai căutate, dar și înjurate orașe din România. Aglomerația din București este des contestată de către românii care numără semafoarele până ajung la locul de muncă sau acasă. Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, a reiterat faptul că cele mai mari probleme ale Bucureștului sunt traficul, poluarea și termoficarea (sau lipsa ei).

”În București sunt prea multe mașini, iar principala noastră provocare este să convingem bucureștenii să recurgă la transportul în comun. Cumpărarea de autobuze hibride nu este neapărat o soluție, atâta vreme cât oamenii nu sunt atrași de aceste mijloace de transport”, a declarat Ciucu, pentru wall-street.ro.

De aici, derivă o a doua mare problemă a Capitalei, mai exact poluarea sau lipsa calității aerului.

”Avme prea multe mașini și locuri de parcare insuficiente. Oamenii parchează pe unde pot, în spații neamenajate, iar când pornesc la drum ridică în aer diferite particule de praf, pe care noi le inhalăm. În plus, noxele eliminate de țevile de eșapament reprezintă o altă sursă de poluare importantă”, a mai spus edilul.

Citește și: Cum va rezolva problemele traficului din București cel care a dezvoltat sistemul de transport... (wall-street.ro)

Ciucu a precizat că autoritățile de la nivelul Capitalei se axează pe rețeaua de tramvaie, care încă este funcțională și acoperă întreg orașul. Însă și aici e nevoie de investiții, bani pe care Primăria Municipiului nu îi are.

Încă o soluție pe care Ciucu a propus-o pentru soluționarea traficului din Capitală este impunerea unor limite pentru cumpărarea de mașini second-hand din străinătate.

”Guvernul trebuie să facă lobby la instituțiile europene pentru ca piețele de mașini din Europa să nu mai fie atât de deschise cumpărătorilor români. E de înțeles nevoia lor de modernizare, dar nici noi nu putem fi un fel de groapă de gunoi a mașinilor vechi”, a mai completat edilul.

Nu în ultimul rând, ajungem și la termoficare, una dintre marile ”dureri” ale bucureștenilor.

”E nevoie de investiții masive în magistralele ciuruite, sunt varză. De aceea, crește și prețul gigacaloriei, subvenționat de buget, echivalentul a 45-50% din bugetul Capitalei”, a mai spus edilul.

Totodată, acesta a precizat că studiile de fezabilitate pentru înlocuirea sau modernizarea magistralelor există, însă o astfel de magistrală ar putea costa chiar și 50 de milioane de lei. În acest context, Ciucu a declarat că își asumă construirea unei magistrale, lungă de doi kilometri în Sectorul 6, care va acoperi Militari, Crângași și Giulești.

Vezi și: FOTOREPORTAJ | Bucureștiul sub apă rece: Cum se produce căldura și de ce nu ajunge la noi (wall-street.ro)

Nu în ultimul rând, Ciucu a declarat că lucrările ar putea începe în august sau septembrie, cel mai târziu, astfel încât bucureștenii să nu mai aibă probleme cu lipsa căldurii în case.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri