Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a metroului din Cluj, primul proiect de acest fel din România după cel din București.

Potrivit anunțului din SEAP (portalul oficial pentru achiziții publice), ”MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)”.

Care va fi traseul metroului din Cluj și ce stații va avea

Potrivit documentației oficiale, traseul liniei de metrou din Cluj va fi următorul:
Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus - Strada Teilor - Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile:

1. Țara Moților (Teilor)

2. Teilor (Eroilor)

3. Copiilor (Subcetate)

4. Sănătății (Spitalul de Urgență)

5. Prieteniei (Răzoare)

Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații:

6. Natura Verde (Bucium)

7. Mănăștur (Izlazului)

8. Sfânta Maria (Câmpului)

9. Florilor (Cluj-Arena)

10. Sportului (Mihai Eminescu)

11. Piața Unirii

12. Piața Avram Iancu

13. Armonia (Petofi Sandor)

14. Piața Mărăști

Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului - Bulevardul Muncii, cu stațiile:

15. Transilvania (Siretului)

16. Viitorului (IRA)

17. Muncii

Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile:

18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod)

19. Europa Unită (Becaș)

Depoul Sopor

Cât va costa și când va fi gata metroul din Cluj

Valoarea estimată a contractului este de 6.665.384.306 lei fără TVA iar durata totală este de 96 de luni.

Proiectul metroului din Cluj a fost semnat în noiembrie 2020, fiind anunțat oficial de primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, și de ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode. Datele de atunci erau însă diferite: o lungime de 14,4 km, 14 stații, dar și o valoare de aproape 1 miliard de euro, față de 1,34 de miliarde, așa cum prevede anunțul postat acum în SEAP. În 2020, Emil Boc estima însă că lucrările vor dura 11 ani, față de numai 8 ani, cât prevede contractul de acum.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri