24 Iunie 2022

Alina Țiplea, ateliermerci.ro: Oamenii trebuie să știe ce înseamnă o geantă din piele vegană, realizată din cocos sau mere



Nevoia de materiale sustenabile și de produse care să ne ajute să trăim mai mult a acaparat și piața de fashion, destul de poluantă și ea. ”Oamenii trebuie să știe ce înseamnă o geantă din piele vegană, realizată din cocos sau mere”, a declarat Alina Țiplea, cofondator ateliermerci.ro, invitată la conferința Fashion ROute.

”E foarte important să citești eticheta hainelor, ca să știi ce porți. E aceeași situație ca la mâncare. De aceea, oamenii trebuie să știe ce înseamnă o geantă din piele vegană, realizată din cocos sau mere”, a explicat Țiplea.

Un produs la modă este cel pe care îl poți purta mereu.
Alina Țiplea, ateliermerci.ro

Totodată, deși este susținătoare a conceptului de sustenabilitate, Țiplea recunoaște că, cel puțin, în industria de fashion, e imposibil să nu ai deșeuri.

„Nu merg pe un zero absolut, deoarece nu există. E imposibil să nu ai deșeuri, oricât de mult ai încerca să atingi apogeul”, a menționat aceasta.

În cazul atelierului, care are și un magazin fizic deschis de circa două săptămâni, valoarea unui bon mediu este de aproximativ 200-300 de lei. Cât despre discounturi, sunt foarte rare ocaziile, modelul de business fiind unul diferit.

”Dacă rămânem cu produse pe stoc, le donăm, de cele mai multe ori”, a mai spus Țiplea.

Atelierul Merci există de aproape șapte ani și este sub umbrela asociației Merci Charity Boutique. Inițial, asociatția a început cu un magazin caritabil în Centrul Vechi al Capitalei, un spațiu în care oamenii donau bunuri pe care nu le mai foloseau: haine, bijuterii, mobilier, iar membri asociației le selectau și le revalorificau. Cu fondurile obținute, asociația sprijinea diverse cazuri medicale, în special ale copiilor de la Institutul Oncologic sau copii cu afecțiuni oncologice.

În timp s-au strâns multe obiecte pe care nu le expuneau în magazinul caritabil, pentru că nu aveau calitatea necesară, așa că s-au gândit să le recicleze și, totodată, să își mute sediul, pentru că nu mai aveau loc în cele două camere de pe strada Smârdan.

Evenimentul Fashion ROute, organizat de Wall-Street.ro, a fost sponsorizat de MKOR Consulting, în parteneriat cu Answear.ro.



Citeste si