Pregătirile pentru începerea anului școlar 2022-2023 sunt pe ultima sută de metri, iar părinții fac eforturi pentru a asigura copiilor condițiile minime pentru începerea școlii. Românii au cheltuit în medie 540 lei pentru fiecare copil cu pregătirile pentru începerea școlii, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Conform datelor obținute în cadrul sondajului, cei mai mulți dintre respondenți (33,23%) au alocat bugete între 300 și 500 de lei, 31,2% au alocat între 500 și 1.000 de lei, iar la polul opus doar 8,11% au declarat că au alocat peste 1.000 lei.

La întrebarea dacă bugetul alocat pentru cumpărăturile de școală se va reduce sau va crește, 47,74% dintre respondenți au declarat că bugetul va crește cu circa 30% și doar 12,17% au menționat că va fi similar cu anul trecut.

Salariul din luna curentă este principala sursa de finanțare pentru 47,1% dintre români. Doar 24,5% strâng bani din timp, iar peste 11% vor cumpăra cele necesare pentru începutul școlii pe datorie (de la prieteni/card de credit).

Meditațiile reprezintă o altă categorie importantă de cheltuieli. 1 din 3 români declară că apelează la acest sistem, iar cel mai frecvent, apelează la meditații la matematică (42,2%) și limba română (28,05%).

Citiți și: Părinții, dați peste cap de schimbările din noul an școlar. Mulți și-au mutat concediile și sunt mai atenți la cheltuieli.

Cei mai mulți români alocă între 300 și 500 lei pentru rechizite

Principalele tipuri de cheltuieli sunt cele cu rechizitele. Cei mai mulți respondenți alocă între 300 și 500 lei pentru rechizite. Pe locul secund, îmbrăcămintea și încălțămintea ocupă un procent de 34,82% din bugetul alocat, urmat de manuale și caiete speciale (21,79%).

Doar 1 din 3 părinți își vor trimite copiii la școală cu haine și încălțăminte noi. Iar 1 din 2 copii nu va avea parte de un ghiozdan nou odată cu începutul anului școlar. La polul opus, doar 3,6% dintre copii își cumpără mai multe ghiozdane noi în timpul anului, fiind considerat un accesoriu de modă.

Mall-urile și supermarketurile rămân în continuare destinația preferată pentru cumpărături, fiind menționate de 43,1% dintre români, urmate de magazinele specializate (22%) și librării (21%). Doar 14% dintre respondenți preferă varianta online pentru cumpărăturile de școală.

Citiți și: Cât costă prima zi de școală în România și în lume.

Ecranele devin indispensabile în procesul educațional

Aproape toți respondenții spun că copiii lor folosesc tehnologia pentru școală. În acest sens, ecranele devin indispensabile în procesul educațional. Românii declară că smartphone-urile sunt pe primul loc (34,67%), urmate de tablete (29,7%), laptop (25,5%) și doar 10% - desktop, acesta avânt tendința să devină un instrument foarte puțin utilizat.

CEC Bank are în derulare o campanie prin care încurajează plățile cu cardul: clienții care cumpără produse pentru școală și le achită cu carduri VISA sunt înscriși automat în tragerea la sorți și pot câștiga diverse premii: tablete, iPad-uri Pro sau cursuri Dalles.

Sondajul privind pregătirile pentru începerea anului școlar a fost realizat online, de comparatorul financiar FinZoom, la cererea CEC Bank, pe un eșantion reprezentativ de aproape 1.100 de respondenți din toată țara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 61,8% dintre respondenți sunt salariați, 32,21% au vârsta cuprinsă între 25-40 ani, 35,86% au studii superioare.

Citiți și: Comenzi online de rechizite școlare. Cât plătește o familie pentru a cumpăra un ghiozdan complet.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri