Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) a publicat un anunţ în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene privind intenţia de a lansa procedura de atribuire competitivă a contractului de servicii publice pentru transportul feroviar aferent Trenului Metropolitan Bucureşti-Ilfov, informează TPBI, citată de Agerpres.

"Conform art. 7 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2338/2016 privind deschiderea pieţei pentru serviciile de transport feroviar intern de călători, fiecare autoritate competentă trebuie să anunţe intenţiile sale de atribuire cu cel puţin un an înainte de începerea procedurii de licitaţie", se arată într-un comunicat al TPBI.

Potrivit sursei citate, anunţul a fost făcut pentru proiectul trenului metropolitan Bucureşti - Ilfov în ansamblu, urmând ca TPBI, pe baza mandatelor obţinute de la primăriile membre ale Asociaţiei, să desfăşoare procedura de achiziţie a serviciului de transport public pentru 20 de rute feroviare: Gara de Nord (GN) - Aeroport T1, GN - Scroviştea, GN - Gara (G) Vest, GN - Băneasa - G Obor, G Obor - Băneasa - G Vest, Titan Sud - Tânganu, GN - Pantelimon, GN - Băneasa - Islaz, G Obor - Pantelimon - Islaz, GN - Săbăreni, GN - Domneştii de Sus, GN - Căciulaţi, GN - Greci, GN - G Vest - Progresul, G Obor - Băneasa - Aeroport T1, GN - Snagov Plaja, G Obor - Tunari - Aeroport T1, GN - Baloteşti - Aeroport T2, Orbital Mare (Centura), Orbital Mic (inel median).

Retail jobs

Procedura de atribuire va fi cea competitivă, durata contractelor fiind de maximum 15 ani, iar procedura de licitaţie va putea fi lansată abia după data de 3 octombrie 2023.

Pentru acest proiect, poate fi utilizată infrastructura deja existentă care trebuie modernizată şi numai în unele cazuri construită de la zero, precizează Asociaţia.

Trenul metropolitan este proiectat pe o perioadă de 15 ani şi presupune investiţii de circa 960 de milioane de euro. Toţi banii investiţi în trenul metropolitan provin din fonduri europene.

Din cele 960 de milioane de euro, 614 milioane reprezintă achiziţia de trenuri noi, moderne, restul fiind destinaţi investiţiilor în infrastructură.

Pentru realizarea primei etape, respectiv, traseele, GN - Gara (G) Vest, GN - Băneasa - G Obor, G Obor - Băneasa - G Vest, GN - Scroviştea, e nevoie de numai 44 de milioane de euro.

Citeste si:
Europarlamentar: Mergem din nou la CJUE dacă Austria nu ne vrea în...
Europarlamentar român: Mergem...

"Se estimează o cerere de 86.000 de călători pe zi. Însă estimările din studiu pot fi depăşite, având în vedere un caz precedent, când estimarea numărului de călători pentru trenul Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă a fost depăşită deja de trei ori. Standardele de calitate oferite călătorilor vor respecta normele europene, cu staţii moderne, cu parcări pentru maşini şi biciclete, integrate în mediul natural etc. Durata călătoriei cu trenul este estimată la jumătate faţă de durata călătoriei cu autoturismul personal, iar trenul metropolitan va fi integrat cu sistemul de transport urban şi regional, astfel încât fiecare călător să-şi poată alege cea mai bună variantă de deplasare", susţine TPBI.

Până la începerea operării, TPBI şi, respectiv, Primăria Capitalei, asistată de specialiştii TPBI - vor lansa achiziţii de servicii de realizare a documentaţiilor tehnice de avizarea lucrărilor de intervenţie şi a studiilor de fezabilitate pentru punctele de oprire existente, respectiv altele noi, în vederea asigurării unor condiţii superioare de confort şi creşterea mobilităţii populaţiei deservite, urmând ca ulterior să se treacă şi la execuţia lucrărilor necesare, stabilite prin studii.

Citeste si:
Cum se complică sistemul de votare cu un an înaintea alegerilor
Proiect de lege: Persoanele...

Pe parcurs, TPBI şi celelalte entităţi vor lucra la integrarea tarifară cu toate sistemele de transport public din Regiunea Bucureşti-Ilfov, precum şi la integrarea transportului feroviar metropolitan în transportul public Bucureşti-Ilfov.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri F