Ia-i unui om hrana, aerul, locuința sau soarele și va găsi o cale să supraviețuiască. Dacă-i iei dragostea însă, se va stinge mai repede decât fără elementele enumerate mai sus. Iar asta pentru că omul e o ființă care caută dragostea în permanență. Bineînțeles, lăsând la o parte excepțiile, cum ar fi Zeul Iubirii însuși, care nu poate fi iubit de nimeni și nu poate iubi pe nimeni pentru că nu e om. Mai mult, dacă stăm să ne gândim, oamenii caută dragostea atât de mult încât e de mirare cum lumea e un loc al războaielor și conflictelor de tot felul, dar asta e o altă discuție.

Combinatori versați, românii au evoluat mult din anii '90, când, mai cu o floare ruptă din grădină, mai cu o prăjitură la o cofetărie comunistă, duceau acasă "prada" alături de care sperau să întemeieze un cămin.

În fapt, românii au evoluat atât de mult încât astăzi până și Tinder sau Bumble au ajuns metode oarecum perimate de combinații online.

Nimeni nu trebuie să uite însă că până să se ajungă aici, baza a fost pusă de primele site-uri matrimoniale, dintre care unele mai există și astăzi.

Valentine's Day pune presiune pe cei singuri

Un astfel de exemplu este cupidon.ro, platformă care are la bază o agenție de matrimoniale înființată încă din anul 2008 și prin care însuși administratorul site-ului și-a găsit jumătatea.

Astfel, Ionuț Năstase, administrator cupidon.ro, a arătat pentru wall-street.ro că, în preajma Zilei Îndrăgostiților, ca și în anii precedenți, constată o creștere cu aproximativ 40% a numărului de înscrieri pe siteul-ul de întâlniri.

Acesta remarcă de asemenea că pentru unii Ziua Îndrăgostiților este un fel de "to do", amintindu-le că ar fi timpul să-și caute un partener.

La nivel global Valentine's Day este o zi intens mediatizată, iar românii nu sunt indiferenți la părerile celor din jur. Găsirea unei partenere sau a unui partener devine în anumite cazuri o datorie civică pentru a intra în rând cu lumea. Mai mult decât atât, în comunitățile rurale unde toată lumea cunoaște pe toată lumea, persoanelor singure li se lipesc anumite etichete legate de singurătatea lor, care deseori devin jenante. 'Este singur/ă? Da, sigur are o problemă ceva!'

Ionuț Năstase, administrator cupidon.ro

Cupidon.ro nu oferă însă numai servici online, ci și offline, de așa-numit curtaj matrimonial.

Românii s-ar combina, dar nu prea au bani

Ionuț Năstase spune însă că, deși există un interes crescut pentru serviciile de întâlniri offline, puțini români își permit să achite onorariul unui serviciu personalizat, în condițiile în care serviciile de întâlniri personalizate offline costă 3.600 lei pe an (300 lei/lună).

Prin urmare, datorită veniturilor mici, majoritatea românilor aleg să folosească mai degrabă abonamentul online (60 lei pe lună sau 500 lei pe an) decât cel offline.

Astfel, arată acesta, procentual, 45% dintre clienți optează pentru servicii online, iar 20% pentru servicii offline, în vreme ce restul de 35% se înscriu din curiozitate, fără a cumpăra un abonament.

Pentru ca înscrierile celor din urmă să nu fie inutile și pentru a facilita interacțiunea intre membrii siteului cupidon.ro, mai spune administratorul site-ului, membrii pot totuși comunica pe site cu persoanele care au achitat un abonament.

Cu alte cuvinte, nu este obligatoriu ca ambii interlocutori să fie abonați pentru a putea comunica.

Bărbații, pondere mai mare pe site-urile de matrimoniale

Cât despre profilul clienților, Ionuț Năstase spune că clienții cupidon.ro provin din diverse pături sociale.

Astfel, cei mai mulți clienți sunt trecuți de 27 de ani, au un loc de muncă stabil și sunt în căutarea unei relații serioase pe termen lung, care să ducă la căsătorie.

Iar dacă în anii trecuți ponderea abonaților o aveau exclusiv locuitorii din marile orașe precum București, Cluj, Iași, Timișoara, Brașov, Constanța, în ultimii doi ani, odată cu implementarea plăților prin SMS și a simplificării accesului populației la internet, clienții provin din toate zonele țării, precum și din străinătate.

Noi considerăm că toți oamenii au dreptul să-și caute jumătatea, au dreptul să fie fericiți, indiferent de nivelul de studii, de categoria socio-profesională din care fac parte, indiferent de religie, indiferent de ocupație, indiferent de vârstă.

Ionuț Năstase, administrator cupidon.ro

Cât privește proporția reală dintre bărbați și femei, lucrurile nu stau așa cum par.

În acest sens, explică administratorul cupidon.ro, a devenit o cutumă pentru site-urile de întâlniri (în special cele cu sediul în străinătate) să afișeze, în scop comercial, proporții de 51% femei și 49% bărbați.

Este cunoscut însă, spune acesta, faptul că bărbații cumpără mai des abonamente pentru acces la serviciile de dating comparativ cu femeile. Prin urmare, aceștia sunt ademeniți cu un procentaj de 51%, însă el nu reflectă realitatea: de fapt aproximativ 35% sunt femei și 65% bărbați.

Totodată, administratorul cupidon.ro trage un semnal de alarmă asupra unui fenomen care ia amploare odată cu creșterea numărului de înscrieri, anume cel al escrocilor sentimentali care fac victime pe site-urile de întâlniri online.

Astfel, acesta arată faptul că platforma pe care a fondat-o este singura din România care blochează profilurile suspecte și atenționează publicul asupra acestor riscuri.

Chiar și cu Tinder sau Bumble, e loc pentru toată lumea

Cât despre competiția aplicațiilor de profil, Ionuț Năstase spune că se bucură că există Tinder, Bumble și alte aplicații de dating online asemănătoare, dar ele se adresează anumitor clienți, în general celor care își doresc o relație deschisă, o relație amoroasă fără obligații, o aventură extraconjugală, flirt, socializare etc.

Astfel, nișa aplicațiilor de dating prezente în România este oarecum diferită de serviciile propuse de o platformă de dating precum cupidon.ro, din două motive:

  • Cupidon.ro se adresează exclusiv persoanelor singure, care caută relații de dragoste serioase pe termen lung în vederea căsătoriei;
  • Este mai aproape de clienți, ghidându-i în mod personal în demersul de căutare a sufletului pereche. Astfel, în cadrul serviciilor personalizate (matchmaking), echipa promovează profilul clientului, caută persoane potrivite în funcție de preferințele acestuia, preselectează, verifică informațiile, organizează interviuri prealabile, iar ulterior, dacă există interes din partea ambilor potențiali parteneri, dacă se solicită acest lucru, cineva din echipă participă la prima întâlnire pentru a face prezentarea.

Nu în ultimul rând, administratorul platformei spune că nu investește în promovarea afacerii în sensul afișării de anunțuri publicitare și nu ține clienții captivi folosind plățile recurente.

Astfel, pe plan financiar, echipa nu este preocupată de câștigarea unor sume cu multe zerouri, cea mai mare răsplată și satisfacție, spune Ionuț Năstase, fiind atunci când reușește să aducă oamenii singuri împreună.

Sursa foto: cupidon.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri