Românii fac peste 32 milioane de vizite la mall în fiecare lună, ceea ce înseamnă, în medie, un milion pe zi, în Bucureşti, generaţia Millennials fiind prima în top vizitatori, conform unui studiu realizat de o firmă de comunicare indoor.

"Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere", a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management, conform unui comunicat remis Agerpres.

În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învăţat să se adapteze la shopping-ul online şi chiar să grăbească procesul deja început al digitalizării. S-a crezut, pentru un moment, că epoca mall-urilor a apus. Studiile arată însă că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor, subliniază sursa citată.

"Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi (...) şi noi metode de shopping avangardist", a explicat Georgian Drăghici.

Cele mai multe vizite, atât la nivel naţional, cât şi în capitală, sunt făcute de către femei, care merg la mall în procent de 57%, spre deosebire de bărbaţi, care vizitează centrele comerciale în procent de numai 43%.

Cel mai activ segment de vârstă este generaţia Millennials (cei născuţi între 1981-1996). Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 26 şi 45 de ani reprezintă 53% din totalul de vizite, în timp ce Generaţiile Z (18-25 ani) şi X (45-55 de ani) reprezintă fiecare câte 23%.

"Noile tendinţe care se anunţă în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experienţial şi abordări cât mai personalizate. Şi în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor. În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar şi, surprinzător, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche România). În acelaşi timp, brandurile înţeleg valoarea unei campanii digitale alăturate uneia offline, cu afişaje poziţionate strategic în calea cumpărătorului, chiar înainte de momentul achiziţiei", a menţionat Georgian Drăghici.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri