Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov deruleazăo amplă acțiune de control la operatorii economici care comercializează produse cosmetice, în marile centre comerciale. Au fost verificați, printre alții, Douglas, Marionnaud și Sephora și au fost găsite substanțe interzise.

Agenții de la Protecția Consumatorului au luat la rând retailerii care comercializează produse cosmetice și au găsit nereguli grave. Această campanie de control a început ca urmare a analizei alertelor de pe sistemul RAPEX, referitoare la produsele cosmetice care conțin ingrediente periculoase, realizată de către Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, din cadrul ANPC.

Scopul demersului este acela de a verifica existența, pe piața din România, a unor astfel de produse și oprirea lor de la comercializare. În urma verificărilor ce au fost deja realizate, comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat o amendă contravențională în valoare de 30.000 lei și au dispus o serie de măsuri complementare, după cum urmează:

  • oprirea temporară de la comercializare a produselor cu deficiențe de informare, pe etichetă, până la remedierea acestora
  • oprirea definitivă de la comercializare a sute de produse cosmetice care conțin substanțe interzise prin lege
  • verificarea stocului de peste 20.000 de produse cosmetice de diferite sortimente, care ar putea conține substanțe interzise, pentru a le depista și a fi retrase de la comercializare
  • oprirea definitivă de la utilizare a produselor cosmetice cu data durabilității minimale depășită
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru magazinul Obsentum situat în Afi Cotroceni Mall
  • interzicerea punerii la dispoziție a echipamentelor de joasă tensiune, fără declarații de conformitate.

„Când ajungi în dreptul unor rafturi cu cosmetice, pare că ești deja în altă țară. Poate dacă le utilizează, doamnele învață și limba străină în care este scrisă eticheta, pentru că româna este facultativă, din păcate. Cât despre substanța interzisă, cred că ne-am obișnuit cu ideea că, pentru unii, profitul face să păleasca legea. Miroase totul a mucegai”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

În urma verificărilor, care nu sunt încheiate încă, au fost descoperite la vânzare, de către comisarii CRPC București-Ilfov, o serie de nereguli, respectiv:

  • comercializarea unor produse cosmetice (parfumuri) diverse game și mărci, care conțin substanța interzisă Butylphenyl Methylpropional (BMHCA), care poate afecta sănătatea consumatorilor, provoacând efecte adverse grave, această substanță fiind notificată de diverse state membre UE, prin sistemul european de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase – RAPEX, la operatorii: Millenium Pro Design SRL (magazin Obsentum) și Lelas Perfumes SRL (magazin Lelas Perfumes)
  • comercializarea unor produse cosmetice fără a avea înscrise, pe etichetă, toate informațiile prevăzute de lege, în limba română, la operatorii economici Sephora Cosmetics Romania SRL (magazin Sephora), Parfumerie Douglas SRL (magazin Douglas), Fashion Ave SRL (magazin My Geisha), Ina International SRL (magazin Marionnaud) și Millenium Pro Design SRL (magazin Obsentum)
  • comercializarea unor produse fără a avea menționată data deschiderii în vederea stabilirii data durabilității minimale stabilită de producător sau folosirea unor testere cu data durabilității minimale depășită, la operatorul economic Sephora Cosmetics Romania SRL (magazin Sephora)
  • comercializarea unor echipamente de joasă tensiune fără declarații de conformitate, la operatorul economic Parfumerie Douglas SRL (magazin Douglas).

Sursa foto: ANPC

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri