Lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord este la un stadiu de execuţie de 51 - 52%, ceea ce înseamnă un progres extraordinar de bun, şi probabil se va da în circulaţie în această vară, în luna august, cu aproape un an înainte faţă de termenul de finalizare prevăzut în contract, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu

"Am fost azi împreună cu colegii de la CNAIR să vizitez lotul 2 de pe A0 Nord. Aş vrea să vă spun câteva date. Aici s-a intrat şi s-a dat ordin de începere în 16 august anul trecut. Zilele în care s-a lucrat aici, exceptând cele de sărbătoare, aşa cum ştiţi, sau zilele de ploaie când vremea nu-ţi permite, sunt undeva la 96 - 97 de zile efectiv lucrate pe acest şantier. Suntem la un stadiu de 51-52%, ceea ce înseamnă iarăşi un progres extraordinar de bun. Termenul de finalizare ar fi undeva în vara anului viitor, dar, după toate discuţiile pe care le-am avut şi cu constructorul şi cu colegii mei de la CNAIR, probabil în această vară, undeva în luna august, deci cu aproape un an înainte, va fi dat în circulaţie acest lot, având o lungime de aproximativ 19 km", a afirmat Grindeanu.

Ministrul a apreciat modul în care constructorul (este vorba despre UMB, grupul de firme al lui Dorin Umbrărescu) lucrează şi pe autostrada Buzău - Focşani, unde s-au turnat deja primii kilometri de asfalt.

În ceea ce priveşte lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, Sorin Grindeanu apreciază situaţia ca fiind "aproape de Kafka'' şi speră să fie soluţionată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

"Cu primul lot (de pe A0 Nord - n. r.) suntem la a şasea sau la a şaptea şi am pierdut şirul, numărul contestaţiilor. Este ultimul lot din cele şapte de pe A0 Nord şi A0 Sud, care nu are contract. Sunt vreo şase sau şapte termene, iar ce se întâmplă acum este Kafka, în sensul următor, fără să dau nume de companii: a fost desemnată câştigătoare o companie care, într-o anumită perioadă de timp, conform legii, trebuia să vină să depună actele şi toate lucrurile ca să se încheie acel contract. N-a venit. A fost luată compania de pe locul doi, iar compania de pe locul întâi care n-a venit să-şi depună să încheie contractul a contestat la CNSC. De asta vă spuneam că e aproape de Kafka. Ce se întâmplă, eu nu pot să spun că este ilegal, dar eu sper ca de această dată CNSC-ul să tranşeze această problemă, astfel încât cele şapte loturi să aibă toate contract, ceea ce ar însemna un lucru foarte bun", a explicat el.

În ceea ce priveşte iniţiativa legislativă de desfiinţare a CNSC, şeful de la Transporturi a spus că nu are aceeaşi părere şi crede că, din contră, completele ar trebui suplimentate.

Ministrul a transmis că săptămâna viitoare va fi anunţat câştigătorul contractului de execuţie pentru unul dintre cele patru loturi de pe A13, tronsonul Sibiu - Făgăraş.

Întrebat despre termenele de inaugurare pentru pasajele Olteniţa şi Berceni, ministrul a răspuns: "Mai şi iunie. Cu cât mai repede, cu atât mai bine. Important e să fie făcute aşa cum trebuie. Din datele pe care le am de la colegii mei, în mai Olteniţei, în iunie cel de-al doilea".

Sursa foto: Sorin Grindeanu / Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri