Exista o modalitate prin care puteti atrage peste 6 milioane de oameni, ţntr-o zi, pe website-ul dumneavoastra. Puteti genera vizionarea a peste 35 de milioane de videoclipuri ţntr-o singura zi. Investitii de 11,5 milioane de dolari va pot fi la ţndemÔna ţn doar patru luni. Doi tineri, Chad Hurley, 29 de ani, si Steve Chen, 27 de ani, fosti angajati ai PayPal, au reusit toate aceste lucruri. Si nu au avut nevoie decÔt de o idee geniala: YouTube.com.
╬ntr-o lume ţn care sunt la mare moda productiile cinematografice consumatoare de sume imense de bani si necesitÔnd echipe numeroase de profesionisti, adolescentul cu o camera video fara pretentii poate crea materiale extrem de amuzante. Este o realitate care prinde din ce ţn ce mai multi adolescenti si ţi conecteaza direct la viitorul ţn care stirea sau evenimentul video sunt create direct de utilizatorii de Internet.

YouTube.com este exponentul unei idei de afaceri care va cuceri Internetul, la fel cum s-a intamplat pÔna acum cu textele scrise ţn blogul personal sau fotografiile publicate ţn galerii online. Cu audiente-record, tinerii de la YouTube.com danseaza ţn desuuri, fac playback pe melodiile favorite sau pur si simplu ţsi expun cu nonsalanta cele mai trasnite idei. Utilizatorii ţnzestrati cu talent pot beneficia astfel de un gen de recunoastere pe care Internetul o ofera noilor generatii si care creste odata cu acestea: äCelebru pe Internetö.

Istoricul

╬n spatele proiectului YouTube stau Chad Hurley si Steve Chen si cautarea lor continua privind o modalitate de a trimite videoclipuri prietenilor. Au renuntat la trimiterea materialelor prin e-mail, pentru ca nu folosea decÔt ţn cazul fisierelor cu dimensiuni reduse. Mai mult, ţn cazul ţn care destinatarul nu avea media player-ul potrivit, videoclipul ramÔnea de nevazut.

Ideea geniala apare odata cu inventarea unui sistem care sa permita incarcarea online a videoclipurilor, astfel ţncÔt acestea sa poata fi vazute de toti cei interesati. Singurul software necesar trebuia sa fie banalul browser de Internet. Steve Chen, programator la origine, a folosit tehnologia Flash de la Macromedia (acum achizitie Adobe), pentru a lasa utilizatorii sa ruleze videoclipuri prin intermediul browserelor. Chad Hurley, expert ţn meniul de navigare al aplicatiilor destinate Internetului, a dezvoltat o interfata care permite utilizatorului sa ţncarce extrem de usor videoclipul ţn website, sa-l ţnsoteasca de un text descriptiv si sa-l includa ţn categorii predefinite (tag-uri).

RaspÔndire virala

YouTube ne ofera o modalitate extrem de simpla de a sorta videoclipurile pe care dorim sa le vedem. Avem de ales ţntre a naviga la ţntÔmplare, printre ultimele filmulete introduse ţn site, printre cele mai discutate, cele mai recente sau cele mai vizualizate videoclipuri. ╬ntr-un mod ingenios, creatorii YouTube au permis oricarui webmaster sa includa si sa ruleze din paginile propriului website videoclipuri YouTube, fapt care a dus la explozia fara precedent a popularitatii website-ului. ╬n primul an al existentei sale, YouTube a eclipsat competitori extrem de puternici, ca FireAnt, Google Video, Revver, Grouper si VideoEgg. Multe dintre aceste website-uri sunt sustinute financiar de companii cu greutate ţn businessul online.

Bun inseamna scump

Pentru un proiect de genul YouTube este foarte importanta infrastructura. Nu se poate oferi un serviciu de prezentare online a unui videoclip (video streaming), daca acesta nu ruleaza pe servere extrem de puternice. Aceste cerinte ţnseamna, de cele mai multe ori, bani. ╬n vara anului 2005, YouTube a fost aproape sa devina victima propriului succes. Prea multi utilizatori foloseau serviciul si ţncarcau un numar din ce ţn ce mai mare de videoclipuri online.

Ajutorul a venit ţn noiembrie 2005 de la Sequoia Capital, care a finantat proiectul cu 3,5 milioane de dolari. La ţnceputul lunii aprilie 2006, fondul american de investitii a recidivat, oferind YouTube alte 8 milioane de dolari. Aceasta a doua finantare obtinuta de la Sequoia Capital este un semn clar ca proiectul are perspective interesante. Pentru cei care nu stiu, Sequoia a facut investitii similare ţn proiecte precum Google, Yahoo!, Cisco Systems sau Oracle, aproape de momentele de ţnceput ale acestora.

Succesul YouTube tinde sa creasca exponential. Potrivit declaratiei lui Hurley citata de Associated Press, ţn aprilie 2006, numarul videoclipurilor postate zilnic depaseste 35.000. ╬n aceeasi luna, statistica vorbeste despre un nivel de vizionare de peste 35 de milioane de videoclipuri zilnic, majoritatea avÔnd o durata cuprinsa ţntre 30 de secunde si 2 minute. Problemele ţncep totusi sa devina si ele din ce ţn ce mai presante.

Asemanat cu Napster

Compania a ţntÔmpinat unele probleme datorate faptului ca o mare parte a continutului ţncarcat ţn website se afla sub protectia dreptului de autor. Unii s-au grabit chiar sa asemene website-ul cu Napster, din perspectiva fisierelor video care sunt publicate fara permisiunea autorilor. Pentru a ţmpiedica ţncalcarea dreptului de autor, YouTube a decis recent sa limiteze la 10 minute durata de play a fisierelor ţncarcate, pentru a ţmpiedica astfel ţncarcarea ţn website a unor filme sau emisiuni tv. Mai mult, YouTube a implementat propria politica de rezolvare a plÔngerilor, bazata pe analiza fiecarui caz raportat si a scapat, pÔna acum cel putin, de actiunile ţn instanta ale studiourilor hollywoodiene, pentru care este un äcetatean corporatist cu bune intentiiö.

Cum castiga bani?

Compania s-a gÔndit deja la un mod de a scoate bani din videoclipurile ţncarcate ţn website. Se spune ca, pe viitor, YouTube ar putea integra ţn videoclipuri mesaje publicitare, afla-te ţn legatura cu subiectul materialului vizionat de utilizator. ╬n acelasi timp, s-au deschis colaborari cu mari companii, precum E! sau MTV, pentru a promova noi videoclipuri ţn sectiunea äFeatured Videosö. ╬n aceeasi sectiune se ţncarca deja videoclipuri de prezentare (trailer) ale unor noi aparitii cinematografice (Clerks II sau Scary Movie 4 sunt prezentate acum pe YouTube).

Pe viitor ţnsa, companiile ar putea licentia materiale de promovare destinate direct publicului YouTube.com. O prima ţncercare este popularizarea compilatiei äQueen Stone Cold Classicsö, produsa de Hollywood Records, prin intermediul videoclipului integral al äBohemian Rhapsodyô, prezentat integral pe YouTube.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Special »



Setari Cookie-uri