Pietele asiatice prezinta cea mai mare oportunitate de crestere pentru afacerile online, China fiind a doua tara din lume ca numar de internauti dupa SUA. Insa numarul persoanelor din statul Asiatic care au acces la Internet este in plina accensiune, atragand atentia gigantilor din piata.

Insa pietele locale nu s-au dovedid a fi cel mai prietenos mediu de afaceri pentru numele internationale. Conservatorismul local si reticenta consumatorilor fata de brandurile de talie mondiala pe de o parte, si mediul de afaceri din China unde autoritatile locale nu permit companiilor straine sa isi desfasoare activitatea decat prin alierea cu o companie locala pe de alta parte au dus la semi-esecuri ale afacerilor de succes din .com.

Ultima companie care a trebuit sa faca fata dificultatilor intalnite in pietele asiatice este liderul licitatiilor online, eBay. Compania a anuntat inchiderea principalului sau site din China, urmand sa formeze un joint-venture cu jucatorul local Tom Online Inc. eBay va plati aproximativ 40 de milioane de dolari pentru a detine 49% din compania nou formata.

Tom Online este o companie locala care ofera servicii prin intermediul Internetului, cele mai de success produse ale sale fiind tonurile de apel pentru telefoanele mobile. eBay a inregistrat in 2006 vanzari de 37 de ori mai mari decat competitorul sau chinez, insa nivelul de notorietate al Tom Online in randul consumatorilor este mai ridicat.

eBay a luat aceasta decizie dupa cinci ani de prezenta pe piata locala, perioada in care a mai achizitionat si alti competitori. eBay a platit in 2002 aproximativ 30 de milioane de dolari pentru un pachet de 33% din EachNet.com Network Information Service Co., cel mai mare jucator pe piata chineza in acel moment. Liderul mondial al pietei de licitatii online a devenit actionarul majoritar al EachNet un an mai tarziu, pentru inca 150 milioane de dolari.

Gigantii online-ului cunosc infrangerea pe pietele asiatice