Realitate sau imaginar? Cu noile jocuri care ruleaza pe cele mai sofisticate console video si accesorii este tot mai greu sa faci diferenta intre cele doua lumi. Industria a evoluat impresionant de la aparitia primelor jocuri video in urma cu 30 de ani, actualele produse transpunand utilizatorul cu tot mai multe simturi in universul imaginar
Jocuri care necesitau o perioada de minim cinci minute pentru a se incarca, fiind stocate pe casete audio si televizorul avand rolul monitorului. Poate nu multi impatimiti de astazi ai jocurilor video isi mai aduc aminte de aceasta perioada, dar casetofoanele speciale care tiuiau minute in sir pana grafica aparea pe ecran au adus bucurii multor copii la inceputul anilor '90.

Consolele video, ca si jocurile, au evoluat incredibil din momentul in care Nintendo a lansat sase jocuri pentru TV care functionau cu ajutorul unui joystick de marimea unei caramizi. Astazi au aparut pe piata numeroase echipamente care, conectate la calculator sau la consola in eventualitatea compatibilitatii, ofera utilizatorului senzatii reale din timpul jocului.

Spre exemplu, Novint va scoate pe piata in acest an un echipament care va permite jucatorilor sa experimenteze diverse senzatii, inclusiv cea de 3D. Echipamentul are practic un brat, cu ajutorul caruia jucatorul poate sa se miste in cadrul jocului in orice directie doreste, inclusiv inapoi (prin tragerea bratului) sau inainte (prin impingerea sa). Poate mult mai interesant este faptul ca bratul Novint permite utilizatorului sa simta senzatii, cum ar fi cea de greutate. Daca in timpul jocului utilizatorul ridica un obiect bratul va deveni mai greu, permitandu-i utilizatorului sa simta ca a ridicat un obiect greu.

Bodypad reprezinta unul din cele mai bune simulatoare de lupta de pe piata. Se pliaza pe numeroase console, fiind compatibil cu cele mai cunoscute jocuri de lupta de pe piata. Sistemul este simplu. Utilizatorul sta in fata ecranului cu mai multi senzori pe corpul sau, si in momentul in care realizeaza o miscare corporala, personajul sau din joc va face acelasi lucru.

Noile console de jocuri micsoreaza distanta dintre realitate si imaginar
Alti producatori specializati s-au concentrat pe transpunerea jucatorului in lumea imaginara, cele mai cunoscute echipamente de acest fel fiind castile speciale cu display propriu. Practic, orice miscare a capului pe care utilizatorul o face va fi transpusa si in cadrul jocului, experimentarea mediului virtual fiind mai putenica datorita ecranului care se pliaza perfect pe campul vizual nu exista spatiu vizual intre ochi si ecran. In aceeasi categorie intra si scaunele speciale peste care se trage, ca un hublou, un ecran care va inconjura tot spatiul vizual al utilizatorului, acesta fiind practic transpus in interiorul jocului.

Dimensiunea 3D sau simulatoarele de lupta sau navigare nu reprezinta insa singurele echipamente care ofera senzatii reale jucatorilor. Unele companii au ales o cale mai simpla din punct de vedere tehnologic, construind echipamente periferice cu ajutorul carora utilizatorii pot juca doar un joc. Spre exemplu, Buzz! Permite unui numar maxim de patru jucatori sa participe la un joc de tipul concursurilor de inteligenta, fiecare jucator avand un buton pe care trebuie sa apese pentru a raspunde primul.

Un alt exemplu este reprezentat de jocul Dance Dance Revolution, care este livrat impreuna cu o placa cu senzori care se pune pe podea. Utilizatorii stau pe aceasta placa, ei trebuind sa imite miscarile unui personaj care danseaza. Gammerii jocurilor 3D ar putea considera acest joc o gluma, dar cei mici il adora, dovada fiind si decizia statului american West Virginia de a introduce Dance Dance Revolution in toate scolile, ca disciplina sportiva optionala.

Toate aceste echipamente conecteaza utilizatorii la realitatea virtuala insa au si un important rol din punct de vedere al sanatatii fizice. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea John Moores din Liverpool, consolele de jocuri video pot ajuta un utilizator sa slabeasca cu pana la 13 kilograme intr-un an. Pe parcursul a 15 minute un jucator isi intensifica consumul de energie cu 60% comparativ cu perioada de odihna, in timp ce o folosirea unui echipament periferic va creste consumul de energie cu 156%, in functie de complexitatea miscarilor necesare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Special »



Setari Cookie-uri