Orice utilizator de Internet stie ce este Google sau Yahoo!. Adica stie ce e un motor de cautare si care este principiul de utilizare. Americanii au inventat chiar si o expresie noua, folosita ori de cate ori un utilizator de Internet doreste sa afle ceva: ägoogle itô. Ce facem ţnsa atunci cÔnd vrem sa fim noi cei ägasitiô pe Internet?.
Multi webmasteri au ţnce-put sa afle cÔt de mult ţi pot ajuta motoarele de cautare atunci cÔnd este vorba de cresterea traficului ţnregistrat de site. Consecinta optimizarii prezentei paginilor unui website ţn rezultate-le motoarelor de cautare se masoara de multe ori ţn bani. Chiar si ţn RomÔnia, multe dintre website-urile profitabile se bazeaza pe minimum 40% din utilizatorii zilnici proveniti din traficul directionat de catre motoarele de cautare. Dintre acestea, Google.com este responsabil de cea mai mare parte a traficului website-urilor romanesti, urmat de search.yahoo.com, search.msn.com si altele.

Sunt aici!

Tocmai ati deschis o afacere online si doriti sa fie remarcata de clientii potriviti? Atunci va trebui sa obtineti maximul de performanta din metoda de marketing care are cel mai mare impact la momentul actual: marketingul unui website prin intermediul unor metode de optimizare a prezentei acestuia ţn listele de rezultate furnizate de motoarele de cautare (äsearch engine optimizationô - pe scurt, SEO).
╬ncepeti printr-un experiment. Va uitati la ecranul computerului si introduceti termeni ţn casuta de cautare de la www.google.com. Rezultatele cautarii sunt prezentate sub forma unor liste de website-uri care contin cuvÔntul ori sintagma dorita de dumneavoastra. Pe masura ce parcurgeti pagina, regasiti website-uri care sunt plasate mai jos sau mai sus ţn rezultatele cautarii. Sa fie aceasta plasare una aleatorie? Nici gÔnd! Google a devenit unul dintre marii jucatori ai lumii IT pentru ca a ţnteles ca oamenii doresc sa gaseasca rezultate relevante atunci cÔnd cauta un cuvÔnt pe Internet. Experienta Google se traduce ţn mai multe brevete de inventie care au revolutionat lumea motoarelor de cautare si care ne permit sa folosim rezultatele cautarii Google ca pe o pagina de intrare ţn website-ul nostru.

Brevetele Google

Potrivit brevetului de inventie ce dateaza din 2003, Google (uneori si prin intermediul Google Toolbar) tine seama de cuvintele-cheie continute de pagina web, de legaturile catre aceasta, de traficul ţnregistrat de pagina, de schimbarile survenite ţn organizarea acesteia si de frecventa acestor schimbari, de designul paginii web, titlul, descrierea acesteia si asa mai departe.

Brevetul s-a adaugat celor pe care compania le detinea deja, vizÔnd furnizarea unor rezultate pentru cautarile care au ca obiect cuvinte ambigue. ╬n plus, Larry Page, unul dintre co-fondatorii Google, a inventat un algoritm intitulat PageRank, care a fost brevetat ţn 2001. Prin intermediul algoritmului, Google poate calcula popularitatea si relevanta unei pagini ţn functie de numarul paginilor care contin legaturi la aceasta.

Sfaturi pentru entry level

Atunci cÔnd va referiti la SEO, trebuie sa ţntelegeti ca vorbim despre o adevarata stiinta, cu propriile axiome, teoreme, variabile si constante. Daca doriti sa va ocupati chiar dumneavoastra de optimizarea SEO, ar fi bine sa acordati cÔteva saptamÔni bune cititului. Iata cÔteva reguli de ţnceput:

1. CÔnd construiti un website, imaginati-va care ar fi cuvintele-cheie, definitorii pentru afacerea dumneavoastra online, prin care utilizatorii motoarelor de cautare va pot accesa website-ul. Apoi construiti pagini web al caror continut este centrat pe respectivele cuvinte-cheie. Va sfatuim sa le cereti dezvoltatorilor website-ului sa tina seama de cuvintele-cheie de mai sus atunci cÔnd scriu titlul fiecarei pagini web si descrierea acesteia.

2. ╬ncercati sa obtineti cÔt mai multe legaturi de la pagini web relevante pentru lista de cuvinte-cheie pe care ati realizat-o. Fiecare legatura catre paginile website-ului dumneavoastra, venind de la website-uri considerate de motoarele de cautare ca fiind relevante pentru cuvintele-cheie pe care le-ati definit, poate ţnsemna un loc mai sus ţn lista de rezultate furni-zate de motorul de cautare.

3. Nu exagerati cu folosirea tehnicilor de SEO, pentru ca, din cÔnd ţn cÔnd, Google si alte motoare de cautare creeaza noi tehnici prin care sunt depunctate anumite metode de promovare. Au fost vremuri ţn care multi webmasteri ascundeau cuvinte-cheie ţn interiorul propriilor pagini web, folosind un text de aceeasi culoare cu fundalul. Ulterior, folosirea ätextului invizibilô a devenit sursa a multor caderi spectaculoase ţn ochii motoarelor de cautare. Chiar ţn aceasta saptamÔna, Google a decis sa-i depuncteze pe toti acei webmasteri care se foloseau de layere CSS (Cascading Style Sheets), pentru a ascunde informatie ţn pagina. CSS-ul este o modalitate practica prin care un designer poate adauga stil unei pagini web (spre exemplu: fonturi, culori, metode de spatiere).

4. Va sfatuim, de asemenea, sa discutati cu echipele care se ocupa de designul si marketingul website-ului dumneavoastra. O ţntelegere, chiar primara, a metodelor de marketing prin intermediul motoarelor de cautare este mai mult decÔt necesara pentru dezvoltarea unei afaceri web durabile. Puteti ţncredinta explicarea sau aplicarea acestor concepte unor specialisti din afara companiei. Cu cÔt website-ul devine vizibil mai repede ţn listele de rezultate ale motoarelor de cautare, cu atÔt utilizatorii de Internet vor putea deveni viitori clienti ai afacerii dumneavoastra.

Abuzuri ale äspecialistilorô SEO

SEO poate fi si o tehnica de convingere, aplicata din ce ţn ce mai des si ţn RomÔnia, atunci cÔnd li se vÔnd unor clienti nepriceputi servicii ale unor specialisti nepriceputi. Una dintre metodele cele mai folosite era, pÔna deunazi, crearea de äpagini de intrareô (doorways), ţncarcate cu liste ale cuvintelor-cheie furnizate de client. Furnizorul de servicii SEO promite ca, astfel, website-ul clientului va deveni cu mult mai atractiv ţn ochii motoarelor de cautare. Din pacate, aceasta afirmatie este mai mult decÔt falsa, din moment ce o singura pagina web nu poate fi relevanta pentru un numar foarte mare de cuvinte-cheie.

Au fost si situatii ţn care clientii au regasit mai tÔrziu, la ţncheierea colaborarii cu specialistii SEO, link-uri catre website-uri concurente, ascunse ţn textul propriilor pagini. Retineti deci ca, atunci cÔnd vi se propune construirea unei pagini de intrare atractive pentru Google, rezultatul va fi, ţn cele mai multe cazuri, pierderea popularitatii website-ului ţn ochii motoarelor de cautare.

Orice tehnica SEO este vizibila numai dupa cateva luni de la aplicarea ei. ╬n cazul google.com, orice schimbare ţn strategia SEO a site-ului dumneavoastra va fi vizibila numai dupa urmatoarea actualizare a bazelor de date ale Google. Cum actualizarile sunt impredictibile, iar Google nu are de gÔnd sa ţmpartaseasca nimic din orarul sau continutul acestora, SEO ajunge sa semene foarte mult cu un joc de noroc.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â. ├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din sec╚Ťiunea Special »



Setari Cookie-uri