Anul trecut, ţn perioada Sarbatorilor de iarna, Amazon.com a atins maximul istoric al tranzactiilor ţntr-o singura zi: 2,8 milioane de produse vÔndute! Adica 32 de comenzi ferme ţn fiecare secunda. Adaugam ca produsele ţn cauza au fost expediate catre consumatori din peste 200 de tari si avem cu adevarat amploarea fenomenului. E clar: tipii de la amazon.com sunt ţntelesi cu Mos Craciun!
╬n RomÔnia, comerciantii ţsi ascund neputinta de a profita de febra cumparaturilor online, iscata de luna cadourilor, ţn spatele dificultatilor tehnologice äinsurmontabileô. De fapt, totul tine de versatilitatea ţntreprinzatorului, de constientizarea adresabilitatii permanente si generale a afacerilor online.

Agentii Mosului


Internetul a adus ţn peisajul businessului modern anumite tendinte care se evidentiaza mai bine ca oricÔnd ţn preajma Sarbatorilor.
E-mail-urile trimise lui Mos Craciun sunt unele dintre generatoarele cele mai importante de vÔnzari. Copii si chiar adulti din toata lumea ţi scriu lui Mos Craciun. Mai nou, posta electronica a luat chiar fata celei clasice. Si Mosului trebuie ca ii este mai comod sa-si parcurga inbox-ul decat sa tot faca drumuri pana la cutia postala si apoi sa deschida atatea plicuri. Iar comerciantii nu au decÔt de cÔstigat de pe urma contabilizarii dorintelor pe care trebuie sa le indeplineasca Mosul. De fapt, aceasta contabilizare nu se rezuma la perioada Sarbatorilor, ci se intinde pe durata intregului an. Ati adaugat vreodata ţn cosul de cumparaturi produse fara sa finalizati procedura de achizitionare? Ati adaugat vreodata produse ţn älista dorintelorô (äwish listô)? I-ati solicitat unui comerciant online sa includa ţn oferta sa un anumit produs? Daca raspunsul este afirmativ, se poate spune ca, din punctul de vedere al comerciantului, tocmai i-ati scris lui Mos Craciun. Iar el nu ar trebui sa ţntarzie sa va rasplateasca pentru ca ati fost cuminte.

Idei pentru daruri

Urmarea fireasca a scrisorilor catre Mos Craciun este lista de cadouri sugerate. Comerciantii online din strainatate au pus la punct sisteme complexe, pliate pe preferintele cunoscute ale destinatarilor. Spre exemplu, Amazon.com ofera clientilor sai idei de cadouri, modalitati practice de organizare a ţmpartirii cadourilor (trimitere prin posta direct catre destinatar, trimitere cu un curier etc.). Daca veti cauta la www.amazon.com/ gp/gift-central/, folosind numele persoanei sau adresa acesteia de e-mail, rezultatele vor fi mai mult decÔt impresionante. O cautare dupa äGheorgheô a returnat 130 de äliste ale dorintelorô organizate de utilizatori cu acest nume. Daca aveti un cunoscut printre ei si doriti sa-i faceti un cadou, iata ocazia perfecta. Cadoul ţl puteti cumpara, bineţnteles, tot de la Amazon.com. Daca nu regasiti persoana cautata printre cele care si-au deschis liste ale dorintelor la Amazon.com, nu disperati. Tot prin intermediul comerciantului online ţi pu-teti sugera persoanei ţn cauza sa-si deschida o astfel de lista.

Felicitare de valoare

CÔnd nu stiu ce sa cumpere cuiva de Sarbatori, unii apeleaza, simplu, la äpliculô cu bani, pe principiul ca darul mai reusit este cel pe care omul si-l face singur. Amazon.com s-a gÔndit si la asta, inventand äcertificatul de cadouô. Acesta poate fi o scrisoare, o felicitare electronica sau o felicitare traditionala avÔnd o anumita valoare-credit, ţntre 5 si 5.000 de dolari americani. Puteti achizitiona un astfel de certificat de la Amazon.com si ţl puteti trimite persoanei careia doriti sa-i faceti un cadou. Odata primit, destinatarul certificatului ţsi poate alege cadoul dorit, in limita creditului inclus. Certificatul de cadou trebuie utilizat ţn maximum 18 luni de la data la care a fost achizitionat. El nu poate fi folosit decÔt pentru achizitionarea unor produse listate ţn www.amazon.com, si nu poate fi transformat in cash.

Un comerciant online care ofera servicii de identificare a cadourilor dorite ar trebui sa aiba ţn vedere si alte unelte de navigare pe care multi utilizatori le gasesc utile. Astfel, cel mai mare succes ţn rÔndul utilizatorului obisnuit de Internet ţl au filtrele de pret, care permit navigarea dupa categorii de preturi: sub 30 de euro, intre 30 si 40 de euro si tot asa. Internautii gasesc interesante si ţmpartirea sugestiilor dupa categorii ale destinatarilor (el, ea, copii, parteneri de afaceri etc.) sau dupa evenimentul care ocazioneaza cadoul. Amazon.com merge chiar mai departe si colaboreaza cu diverse reviste extrem de cunoscute, pentru a oferi si mai multa ţncredere utilizatorului. Aceste reviste ţntocmesc regulat ghiduri de cadouri destinate propriului public (reviste pentru femei, reviste auto, reviste dedicate adolescentilor, amatorilor de film, carte etc.). Amazon.com preia integral ghidurile respective si ofera spre vÔnzare celor interesati produsele de care se aminteste acolo.

Marile magazine online ofera, de asemenea, un serviciu de ambalare a cadoului, conform dorintelor clientului, precum si un serviciu de personalizare a felicitarii care ţnsoteste cadoul.

Mos Craciun cu sanie in pana

╬n RomÔnia, oferta online de cadouri este ţnca destul de restrÔnsa. Unii comercianti ţncearca sa urmeze modelul Amazon.com si ofera servicii de identificare a unui posibil cadou. Ne lipseste ţnsa integrarea cadoului ţn mecanismul imens pe care ţntreprinzatorii occidentali l-au gÔndit ţn cele mai mici detalii: un cadou de Craciun trebuie cumparat ţn preajma Craciunului si livrat de Craciun.

La noi, plata online este la un nivel incipient, iar magazinele online ţnca nu lucreaza cu propriile depozite si sisteme de distributie. De aceea, utilizatorii se plÔng uneori de ţntÔrzieri ţn livrarea comenzilor. Cu toate acestea, estimarile vÔnzarilor online din preajma Craciunului 2005 confirma cresterea exploziva a comertului electronic ţn RomÔnia. Multe magazine apreciaza deja ca volumul vÔnzarilor a crescut semnificativ ţn ultimele zile si ca se apropie de un maximum istoric ţn saptamÔna dintre Craciun si Anul Nou.

Afacere in crestere

Previzionand anul 2006 din perspectiva afacerilor pe Internet din RomÔnia, urmarim trei factori: (1) cresterea gradului de implementare a sistemelor de plata online, care va duce implicit la (2) cresterea vÔnzarilor online, dar si la (3) cresterea semnificativa a bugetelor alocate publicitatii online. Ar mai fi de adaugat faptul ca sectorul ţn cauza beneficiaza si de alte avantaje majore: dinamism, grad redus de penetrare a coruptiei, baze noi de marketing etc. Toti acesti factori vor duce, dupa opinia noastra, la o explozie a cifrei de afaceri ţnregistrate de initiativele online ţn 2006. Asadar, la finalul anului urmator, e foarte posibil sa regasim comertul online ţn varful topului afacerilor de succes.

╬n loc de Post-Scriptum

Avem si noi o älistaô a dorintelor pentru 2006, personalizata pentru cititorii nostri. Ea contine, de fapt, o simpla intrebare: äAr fi posibil sa aveti mai multa ţncredere ţn Internetul romÔnesc?ô.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Special »



Setari Cookie-uri