In timp ce fiecare familie nefericita este nemultumita in moduri diferite, dupa cum a spus Lev Tolstoi intr-un citat faimos din romanul Anna Karenina, micile business-uri esueaza dintr-unul din doar patru motive, considera expertul in managementul afacerii Mark Stevens. Care sunt aceste patru motive?
1. Lipsa leadership-ului. Managementul a pierdut din autoritate si din control. Compania devine un grup de oameni care lucreaza sub acelasi acoperis, dar rareori “vaslesc in aceeasi directie”. Acest lucru se intampla atat in cazul start-up-urilor, cat si in cazul companiilor ce parcurg o perioada de tranzitie, scrie Entrepreneur.com. Daca nu exista un mesaj clar de la conducerea companiei despre strategia companiei si modalitatile in care aceasta trebuie pusa la punct, angajatii vor incepe sa devina haotici.

2. Sa te relaxezi. Cand business-ul merge bine si incepe sa creasca, unii manageri vor incepe sa aiba senzatia ca afacerea va merge tot timpul bine, de la sine, inertial. Este ceea ce s-a intamplat, poate, cu compania americana de inchirieri video Blockbuster care nu a realizat ca este necesara o schimbare in modelul de business, fiind depasita rapid de Netflix, care a ales un model de business modern.

3. Sa te increzi in intelepciunea conventionala. Exemple despre cum poti sa iti ingropi compania daca te iei dupa intelepciunea conventionala includ incercarea de a conduce o firma prin consens (imposibil, spune Stevens) sau sa recompensezi angajatii in functie de vechimea lor, si nu in functie de performanta (foarte gresit, subliniaza acelasi expert in management).

4. Sa atragi clienti, dar sa nu poti sa ii retii. Acest lucru se intampla cand business-ul tau se axeaza pe atragerea de noi clienti, insa apoi nu reusesti sa le oferi servicii si produse multumitoare, astfel incat sa ii si fidelizezi. “Cred ca multe companii telecom majore au aceasta problema. Nu-i asa ca investesc enorm in marketing, iti ofera reduceri pentru a te abona la ei, ca mai apoi, uneori, sa nu poti sa beneficiezi de serviciul de suport sau sa nu ti se raspunda deloc la telefon?”, spune Mark Stevens, citat de Entrepreneur.com.

El adauga si un al cincilea motiv pentru care start-up-urile esueaza – lipsa unui studiu de piata inainte de lansarea afacerii. Aceasta lacuna poate prabusi afacerea foarte rapid, deoarece ar putea incerca sa vanda produsele gresite, unor clienti care nu sunt interesati, intr-un loc gresit si la preturi nepotrivite.

Mark Stevens subliniaza ca a vazut foarte multe cazuri care s-au incadrat in a cincea categorie de greseli – un retailer care nu are vad comercial sau un magazin care ofera produse ce nu se potrivesc clientilor dintr-o anumita regiune. “Poti sa fii un manager excelent, dar daca nu ai facut un studiu asupra pietei careia te adresezi, business-ul tau va avea problema inca de la inceput”.

Tu din ce motive crezi ca poate sa esueze un business? Comenteaza mai jos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri