Are 28 de ani si nu a fost niciodata angajat...spune ca mereu a visat sa aiba propriul business si ca uneori a refuzat companii care ii ofereau un salariu mai mare decat profitul afacerii sale. A lansat o companie de digital in urma cu opt ani, iar acum vrea sa dezvolta businessul pe piata americana si cea britanica...iar, de aici, in intreaga lume.
„La noua ani am descoperit lumea calculatoarelor si m-a pasionat din prima secunda, ma interesa cum ajungeau sa fie afisate toate acele lucruri pe ecran. Am avut un mentor, un prieten de familie care facea software de contabilitate si care m-a luat in ucenicie, imi arata diferite lucruri. Dar cel mai mult mi-a placut cand am descoperit internetul, in 1999, in <<era bubble>>. Am inceput sa studiez cum se fac site-urile, ce fac publisherii, cum reusesc sa puna continut online. Am inceput sa invat singur, am cautat tutoriale pe net, am stat nopti intregi si am inceput sa fac site-uri pentru prieteni”, explica Liviu Dumitru, fondator si CEO al Wizart Studios, grup format din trei companii care impreuna au o cifra de afaceri de circa 0,2 milioane de euro.

Spune ca la inceputul anilor 2000, cand a facut primele pagini de internet, site-urile din Romania „erau groanice, dar nici tehnologia nu iti permitea”. Cele care ii placeau cel mai mult erau in Flash, pentru ca iti permiteau sa faci „animatii dragute”. Un site de care isi aduce aminte cu drag este cel fostului canal de muzica Atomic TV, pentru ca avea chat.

Lucreaza pentru Credit Europe Bank sau Mars

Printre clientii Wizart Studios se numara Credit Europe Bank, Anchor, dealeri BMW si Skoda, Uncle Ben's (Mars).

„Nu am fost niciodata angajat, simt ca pot mai mult. Am avut oferte pe care nici nu le-am luat in considerare desi poate erau mai banoase decat profitul pe care il aveam eu atunci. La inceput lucram exclusiv pentru Statele Unite si businessul a fost roz, acum este de un roz mai pal”, spune managerul agentiei care are 12 angajati.

Afacerea din SUA a inceput-o in 2005, dupa ce a cunoscut doi americani veniti in Romania in anii 90. In compania americana, care are o cifra de afaceri de circa 0,2 milioane de dolari, Liviu Dumitru detine 40%, restul fiind detinut de cei doi parteneri.

„Am mers catre piata din State datorita celor dor asociati. De exemplu, acolo un programator mediu spre bun castiga in urma cu cateva ani in jur 80-100.000 de dolari pe an, iar la noi intre 15-20.000 pe an. Dar, din 2008 am simtit o scadere a interesului pe piata americana si in Romania erau multe persoane care imi cereau sa-i ajut pe zona de online. Asa ca din 2008 am inceput afacerea si in Romania”, explica Dumitru.

Daca la inceput atat in SUA, cat si in Romania se ocupa de partea de dezvoltare de site-uri, acum antreprenorul vrea sa atraga tot mai multi clienti pentru care sa creeze site-urile, dar mai ales sa le promoveze. Practic, Dumitru vrea sa orienteze de la dezvoltare online catre zona de marketing online optimizare pentru motoare de cautare, dezvolare de aplicatii mobile.

Vrea sa lanseze propriul proiect de online

„Practic, devenim o agentie de interactive. Core-businessul este dezvoltarea, care inseamna 40% din business, dar in paralel facem si marketing si promovare”, afirma antreprenorul.

Insa, pe langa crearea si promovarea site-urilor altor clienti, marele pariu pentru Liviu Dumitru este sa lanseze propriul proiect de online.

„Din dezvoltare nu vei face niciodata milioane, dar daca faci un proiect inhouse care sa genereaza bani..este doar o chestie de promovare. Daca ai bani sa promovezi si o ideea este cat de cat OK...poate sa ajunga un proiect mare”.

Pentru a lansa un astfel de proiect are nevoie de investitie mare si de aceea este in discutii cu un fond de investitii pentru vanzarea unui pachet de actiuni.

„O infuzie de capital te-ar ajuta sa te dezvolti mai repede si prefer o felie mai mica dintr-un tort mare decat o intreaga negresa mica. In Romania noi vrem sa ne dublam cifra de afaceri in 2013 si este posibil cu ce proiecte avem. Daca vindem va fi mai mare, pentru ca ar insemna sa putem dezvolta un proiect la nivel mondial si ar inseamna o investitie mare. Numai domeniul ".com" a costat 40.000 de dolari”, spune Dumitru.

Tanarul nu a oferit detalii despre proiectul pe care are Wizart Studios il va lansa in perioada urmatoare.

Insa i-ar placea ca in curand sa lanseze un site de social shopping, pe care pana acum nu l-a putut realiza pentru ca investitia necesara era prea mare.

“Este un proiect la nivel mondial pe care vrem sa-l lansam la Londra pentru ca este un hub economic puternic. Il dezvoltam in Romania, dar il lansam acolo, insa este nevoie de un birou si agenti de vanzari. Suma de care am avea nevoie este aproximativ 980.000 de euro, o suma foarte mare. Iar, cand vrei sa obtii o astfel de investitie trebuie sa arati intai ca merge, functioneaza”, explica antreprenorul.

De altfel, in urma cu doi ani, intreprinzatorul a inceput sa caute business si la Londra, iar pana acum a obtinut doua proiecte de dezvoltare si promovare de site-uri. Liviu Dumitru afirma ca in timp ce pentru realizarea unui proiect in Marea Britanie poti castiga si 10.000 de lire sterline, in Romania castigi in jur de 2.000 de euro.

“Ceea ce castig in Romania imi permite sa imi mentin businessul, sa platesc facturile, ce vine din SUA sau Marea Britanie este extra. In SUA lucrurile nu sunt inca asa cum trebuie. Am lucrat cu clienti din toate industriile si nu as putea sa zic acum o industrie in care lucrurile sa mearga bine. Provocarea pentru mine este in America pentru ca acolo vreau sa ma dezvolt mai mult, este o piata cu mai mult potential decat aici, esti apreciat mai mult. Oamenii cand apeleaza la tine deja stiu ce vor, te asculta, iti apreciaza parerea in calitate de expert, inteleg ce inseamna extracosturi, extra ore de munca. Pentru anul acesta vrem un om de vanzari pentru SUA si sa continuam sa ne dezvoltam businessul in Londra”.










Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri