Isi dorea sa studieze dreptul, dar nu a fost asa. Iar la inceputul anilor 90, Neli Pfeiffer, si-a lansat propriul business care si astazi este singurul salon specializat in cosmetica apicola din Romania. Iar planurile ei merg mai departe: vrea sa lanseze o scoala de cosmetologie, sa se extinda in Bucuresti si poate chiar in Germania sau Austria.

„Nu am visat sa ma fac cosmeticiana, dar am fost pusa in aceasta situatie in 1971, cand la 21 de ani a trebuit sa imi intretin familia. Si, la un moment dat, m-am intalnit cu o fosta colega care mi-a zis ca termina scoala de cosmetica. Am intrebat-o ce inseamna asta, mi-a explicat ca este <<ceva cu fata>> si uite asa m-am intors acasa inscrisa la scoala de cosmetica. Era o scoala in cadrul unui grup scolar tehnic care se numea UCECOM (Uniunea Nationala a Cooperatiei Mestesugaresti) si care era stat in stat. Acolo intrau numai fete cu pile, fiice de secretari de partid, de sefi de judete. Nu stiu cum am facut ca erau doar zece locuri si concuram 7-8 oameni pe loc, dar cand s-au afisat rezultatele eu intrasem a treia. Era o admitere foarte grea, dadeai anatomie si chimie si acolo veneau fetele care picau la medicina si ele rodeau cartile cand invatau”, afirma Pfeiffer.

Am avut un mare noroc

Dupa primul an de scoala a facut pratica intr-un salon din spatele Pietei Amzei, un fel de <<centru de spa>> unde a invatat de la doua doamne care lucrasera la Paris si Budapesta.

"Am avut un mare noroc. Acolo am invatat o gramada de lucruri si tot acolo m-am indragostit de meseria asta", spune antreprenoarea.

Ulterior a lucrat intr-un salon obisnuit de tip "coafor-cosmetica-frizerie".

"Nu era rau, dar nu-mi placea. Dar apoi, am aflat intamplator ca cei de la Apimondia vor sa faca un cabinet de cosmetica in care sa se foloseasca produsele stupului. Am dat un interviu, am fost aleasa si am fost autodidacta. Erau 3-4 cabinete de cosmetica, dar si cosmetica medicala cu doctori de renume, erau laboratoare, puncte farmaceutice in care se gaseau produsele stupului", explica Neli Pfeiffer (foto dreapta).

In 1990 a vrut sa se mute in Suedia, dar s-a intors la finalul lui 1992 dupa mai multe incercari de a se stabili definitiv acolo. Ar fi putut obtine rezidenta doar daca avea un certificat care de fapt insemna ca toata viata sa fie asistata social, ca nu putea face nimic pe cont propriu.

Facusem calcule pe hartie cu sotul si nu ne iesea. Dar eu am crezut ca vom reusi

"M-am intors in Romania, la fostul meu loc de munca, si apoi au inceput privatizarile de cabinete medicale, farmacii. Cand am inteles ce inseamna privatizarea, ca pot fi propriul meu stapan, m-am hotarat imediat. Facusem calcule pe hartie cu sotul si nu ne iesea. Dar eu i-am zis ca ne iese, ca mie imi place foarte mult ce fac, ca am putere de munca si stiam ca asa o sa vina si banii. Si am reusit pentru ca banii au fost pentru mine pe ultimul loc", explica Pfeiffer.

Antreprenoarea a lansat Apiestetic, singurul salon specializat in cosmetica apicola in 1994, cu o investitie de circa 200.000 de lei: jumatate a fost capitalul social, iar jumatate au fost banii pentru achizitia de echipamente.

„Baza au fost mereu produsele apicole, pentru ca mi-am dorit sa fac cosmetica apicola cu produse brute romanesti”, mai spune Neli Pfeiffer.

Ulterior a semnat un parteneriat cu compania germana Dr. Nobis, o companie despre carePfeiffer spune ca este una de mici dimensiuni, care se promoveaza de la om la om si cu ajutorul careia, probabil, la un moment dat, Apiestetic s-ar putea extinde si pe piata germana ori cea austriaca.

„Diferenta intre noi si germani este de 100 de ani in orice domeniu”, mai spune antreprenoarea.

Clientii salonul Apiestetic de pe strada C.A. Rosetti din Capitala sunt atat adolescenti cat si pensionari, insa majoritatea sunt in jurul varstei de 35 de ani.

In primii ani aveam cliente programate de la inceputul pana la finalul anului. Acum unii clientii iti zic ca nu mai vin cu cateva ore inainte

“In primii ani, aveam cliente programate de la inceputul pana la finalul anului, erau cliente scolite, functionare ori intelectuale, dar si persoane obisnuite. Pe unele cliente le-am preluat de cand aveau 20-25 de ani si au ramas de atunci. Dar lucrurile s-au schimbat in ultimii ani, traim intr-un ritm mult mai agresiv. Omul cand vine si sta pe pat, iti spune mai multe decat la doctor si la preot. Dar s-au schimbat lucrurile pentru ca, de exemplu, acum doar 30% dintre cliente vin frecvent, se reprogrameaza. Sunt foarte multi clienti care te anunta cu cateva ore sau o zi inainte ca nu mai pot veni, iar uneori uita de programari. Pe de alta parte, adolescentii vin doar cand au probleme, au acces la multe informatii, dar este important sa nu iti iei produse dupa ureche. Tinerii vin mai putin, merg pe lucruri nespecializate.”, mai spune Pfeiffer.

Pentru ca odata cu scaderea economiei foarte multe romance si-au redus vizitele la salonul de cosmetica sau chiar au renuntat, pentru a-si mentine clientii antreprenoarea a decis sa micsoreze preturile.

„Numarul de cliente nu a scazut dramatic comparativ cu 2008, diminuarea a fost de aproximativ 5%, dar a scazut frecventa cu care ele vin la salon si suma pe care o cheltuiesc. Cei care s-au retras sunt mai ales clientii vechi care au ajuns la pensie”.

Extindere in zona business si o scoala de cosmetologie

De asemenea, in urma cu doi ani, Apiestetic a inceput sa se extinda pe piata clientilor business, salonul colaborand in special cu IMM-uri cu pana in 20 de angajati. Astfel, de sarbatori sau in lunile de primavera, compania vinde vouchere care pot ajunge ca valoare totala la aproape 3.000 de euro (pe sezon).

Apiestetic, un business pentru care in prezent lucreaza zece persoane, a avut anul trecut afaceri de circa 194.000 de lei (43.000 de euro) si pierderi nete de aproximativ 2.700 de euro, conform Ministerului de Finante.

“Cel mai dificil este cand te izbesti de autoritati. Sunt foarte multe acte”, mai spune Pfeiffer.

Desi lucreaza de aproape 40 de ani in domeniu, iar, de cativa ani, este ajutata pe partea de business si de fiica ei Tamina (foto stanga), Neli Pfeiffer spune ca nu are gand sa renunte prea curand la ceea ce face.

„Nu am de gand sa ma las pentru ca nu ma lasa oamenii. Apiestetic este un altfel de copil al meu”.

Asa ca a decis ca la inceputul anului viitor sa lanseze o scoala de cosmetologie prin care sa invete viitoarele cursante bazele cosmeticii, si mai ales ale celei apicole.

„Cosmeticianul se ocupa de fata, in timp ce cosmetologul se ocupa de intreg corp. Am vrut sa lansam aceasta scoala pentru ca in prezent majoritatea cursurilor de pe piata pleaca de la branduri. Cursurile pe care le vom lansa noi nu sunt suficiente, dar poti lucra intr-un salon si vei sti ce sa citesti”, a afirmat Pfeiffer.

Intregul curs dureaza 6 luni si costa 2.400 de lei. Grupele vor cuprinde 12 studenti, iar un candidat cu o situatie materiala speciala va primi o bursa.

De asemenea, cursurile care vor fi organizate in cadrul salonului sunt atestate in Romania de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, dar si in strainatate.

Iar un alt plan al antreprenoarei este ca din 2015 sa extinda brandul Apiestetic prin deschiderea a inca 2-3 saloane in Bucuresti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri