Stelian Bogza (foto dreapta) si Adrian Sarbu (foto stanga), doi tineri cu experienta de peste zece ani in multinationale, au lansat la finalul anului trecut Benefit Systems, o companie care detine platforma de tip “magazine online” BenefitOnline.ro, prin aceasta angajatii avand posibilitatea sa aleaga diferite beneficii precum bonuri de masa, vacante, ore de training sau sport, in limita bugetului oferit de angajator. Pe de alta parte, companiile sunt scutite de o parte din taxe si impozite daca ofera astfel de beneficii.

“Chiar noi am folosit cu entuziasm astfel de sisteme. De exemplu, eu am utilizat unul asemanator in ultimii patru ani in cadrul companiei de telecomunicatii pentru care am lucrat, dar si in cadrul unui angajator din Cehia. Am fost foarte entuziasmati de idee, am gasit o dorinta a marilor companii de a oferi astfel de lucruri, dar si o lipsa pe piata pentru aceste servicii”, afirma Adrian Sarbu (33 de ani), unul dintre cei doi cofondatori ai Benefit Systems.

Sarbu are o experienta de peste zece ani in consultanta pentru domeniul telecomunicatiilor, lucrand de-a lungul anilor pentru companii precum PwC (in Cehia), Vodafone sau Roland Berger Strategy Consultants. Sarbu lucreaza inca in cadrul uneia dintre cele mai mari companii de consultanta la nivel global, in timp ce Stelian Bogza este implicat total in dezvoltarea Benefit Systems. Bogza are o experienta de zece ani in domeniul bancar si financiar, in companii precum RBS, Citibank sau Western Union.

Cum functioneaza platforma Benefit Systems

Investitia in acest business a fost de circa 50.000 de euro, din fondurile proprii ale celor doi actionari, suma fiind investita in mod egal intre dezvoltarea platformei si atragerea a cat mai multi parteneri.

“Partea importanta a investitiei a fost facuta, acum au mai ramas doar costurile cu salarii si cele pentru mentenanta. Suntem deja pe profit operational si incepem sa recuperam din investitie”, afirma Stelian Bogza (34 de ani), cofondator si manager de dezvoltare a businessului in cadrul Benefit Systems.

Practic, Benefit Systems functioneaza ca un magazin online in care fiecare salariat poate alege, in limita bugetului oferit de angajator, din peste 50 de beneficii printre care traininguri, cursuri de limbi straine, bonuri de masa, contributii la planurile de pensii private sau asigurari de viata, activitati sportive, cultura, sanatate, calatorii sau educatie.

Mai putine taxe si impozite pentru angajatori, mai multe beneficii pentru salariati

“Pentru angajator, avantajele sunt mai ales fiscale, dar si legate de partea de resurse umane pentru ca poate oferi mai mult salariatilor la aceleasi costuri”, afirma Sarbu.

Astfel, daca o companie are un buget de 182 de lei poate oferi 100 de lei in bani cash, 157 de lei in beneficii scutite de contributii sociale (asigurari de sanatate, tichete de masa, tichete de vacanta, etc) sau 182 de lei in beneficii scutite de contributii sociale si impozit pe venit (pensii private, transport, cadouri pentru ocazii speciale).

Un atu pentru a atrage talente si retine angajatii

Pe de alta parte, tipurile de servicii oferite de Benefit Systems sunt de obicei apreciate de managerii de resurse umane.

“Acestea sunt beneficii de motivare a angajatilor ori de atragere de talente noi pentru ca asa salariatii pot vedea intregul pachet care li se ofera, cheltuiala care se face de angajatori pentru ei. Si, alegandu-si propriile beneficii, isi aleg propria motivatie. Iar beneficiile se obtin foarte simplu de catre companii. Pentru ca multe isi doresc sa ofera astfel de servicii, dar au un intreg departament care sa faca acest lucru, dar prin externalizare isi reduc costurile”, afirma Bogza.

Veniturile Benefit Systems se bazeaza pe taxele de externalizare pe care le platesc companiile care aleg serviciile din platforma.

In prezent, BenefitOnline este folosita de catre 500 de angajati din sapte companii, din domenii precum financiar bancar, farmaceutic, call center si retail.

Bonuri de masa sau vacanta in Romania?

Multi angajati isi aleg bonuri de masa, traininguri profesionale, vacante in Romania, asigurari de sanate si pensii private. Pe de alta parte, o parte dintre ei isi aduna suma de la luna la luna si apoi aleg un anumit beneficiu. De asemenea, angajatii pot sa completeze cu propriii bani, in cazul in care bugetul alocat de companie nu le ajunge pentru a alege ceea ce isi doresc.

Printre companiile ale caror servicii pot fi alese de angajati se numara British Council, Institutul Francez, Global Training, Dale Carnegie Training, SalesTrust.eu, Centrul de limbi straine Fides, Paralela 45, Transilvania Travel, Smart Experience, RATB, ING, Signal Iduna Sodexo, Clever Children sau Eden Spa sau Laser Tag Arena.

“Suma minima pe care o recomandam angajatorilor este de cel putin 200 de lei pe luna. De asemenea, am vazut ca in cazul unor companii, angajatii care perfomeaza primesc sume mai mari”, explica Stelian Bogza.

Benefit Systems lucreaza cu peste 50 de parteneri, iar cei doi fondatori isi doresc sa adauge in jur de 20-30 de parteneri pe luna.

Vor sa ofere serviciile catre cel putin 10.000 de angajati pana la finalul anului

“Acum acoperim majoritatea serviciilor care pot fi oferite ca beneficii de catre companii, dar ne uitam mereu dupa categorii noi. Avem pe cineva care urmareste schimbarile legislative si vom putea oferi servicii noi daca se fac modficari in lege”, afirma Adrian Sarbu.

Cei doi antreprenori nu au oferit detalii despre cifra de afaceri pe care ar putea sa o inregistreze in acest an, aceasta depinzand de numarul companii atrase drept clienti.

“Ne uitam dupa companii cu cat mai multi angajati si mai ales angajati care sa aiba slujbe de birou, care sa fie obisnuiti cu calculatorul. Acum suntem in discutii cu cateva companii mari si speram ca pana la finalul anului sa ajungem sa avem in jur de 10.000 de angajati care sa foloseasca platforma”, spune Stelian Bogza.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri