Expozitii de fotografie pe lemn, colaje si instalatii, piese de mobilier, obiecte de decor si fotografie pe diverse suprafete - asta pregatesc Daniel si Andrei in atelierul de creatie pe care l-au deschis intr-un garaj si pe care l-au numit Wood Be Nice. Povestea a inceput cu o expozitie, este spusa prin imagini imprimate pe lemn si acum cei doi artisti traseaza contururile unei afaceri de succes.

Daniel Loagar si Andrei Cornea s-au cunoscut in 2009, cand au descoperit ca se completeaza si ca activitatile lor sunt congruente. Inainte sa isi uneasca "fortele" artistice si sa puna bazele Wood Be Nice, cei doi au fost corporatisti, insa pastrau o oarecare legatura cu arta. Andrei lucra la o firma de logistica si avea un blog de textile handmade, iar Daniel a avut o firma de IT, unde repara computere si configura retele.

Primele creatii in atelier: cadouri de familie

Primele forme de arta pe care le-au creat cei doi au fost colajele clasice. „Vis-a-vis de legatura mea cu arta, cand eram mic am urmat Scoala Gimnaziala de Arta Victor Karpis, participand la expozitii nationale si internationale de pictura. In 2007 am realizat in colaborare cu alti artisti o expozitie de fotografie si versuri” declara Andrei.

Daniel face colaje de cand era in clasa I, insa ele au ramas doar in hobby pana in 2008, cand si-a renovat apartamentul si nu avea mobila. „Cu ajutorul unui tamplar am facut mobila din lemn. Nu aveam nicio idee cum se lucreaza lemnul, insa stiam ce vreau. Dupa ce am terminat renovarea, am ramas cu bucati de lemn si peretii goi si am decis sa imi decorez peretii. Am facut primele colaje pe care le-am pus pe pereti si le-am aratat prietenilor care m-au incurajat sa imi fac blog”, isi aminteste Daniel.

Asa a inceput aventura pe lemn. Andrei urmarea blogul pe care Daniel posta colajele facute de el si dupa o vara intreaga de planuri, cei doi au decis sa puna bazele unui atelier. Acolo si-au gasit locul, initial, cateva instrumente de lucru pe care le aveau acasa, apoi cateva mese de la proprietarul garajului, iar mai apoi, lemnul pe care Daniel il avea acasa. Asa au inceput sa creeze: sculele din atelier si vopselele au fost folosite pentru crearea unor cadouri pentru familiile lor. Investitia initiala a fost mica, intrucat uneltele de lucru au fost aduse din locuintele personale.

"Din fericire, eu aveam cateva unelte acasa: imi cumparasem pentru confectionarea mobilierul meu un slefuitor, un taietor, o rindea si inca doua ciocane de la tata. Lemnul uscat il luasem ca sa fac niste rafturi prin casa. In primul an, am pus bani de la noi pentru materiale, chirie, transport, curent, afise, pentru ca vanzarile nu acopereau cheltuielile", detaliaza Daniel.

Experimente pe lemn: cum a venit ideea primei expozitii sub marca "Wood Be Nice"

Prima incercare de a imprima imagini pe lemn a fost o gravura cu un domn pe velociped, realizata pe o bucatica de lemn. Daniel a descoperit aceasta tehnica, a fotografiei pe lemn, in 2011, studiind diverse moduri de transfer al imaginii pentru a le folosi in colajele sale. In urma primei incercari, cei doi artisti au decis sa organizeze o expozitie, in care au folosit si fotografiile altor patru prieteni. Prima expozitie a primit numele care apoi s-a "lipit" permanent de acest proiect: Woob be Nice. Au urmat mai multe festivaluri in tara si cate o expozitie pe an. Asa au ajuns Daniel si Andrei sa organizeze o fotografie pe lemn pentru Festivalul Sergiu Celibidache - 100 de ani. Lista de clienti s-a completat apoi cu Lente Cafe, Galeria Occidentului, Cabinet Dentari, Add Alchemy, Londophone, Kafka, Merci Charity Boutique.

Primul client important, asa cum il numesc Daniel si Andrei, care a venit sa confirme calitatea muncii din atelierul Wood Be Nice, a fost Grolsch. Compania olandeza producatoare de bere a "comandat" un logo pe lemn de un metru patrat, care trebuia montat pe o constructie din lemn de 8x4x4 metri.

Pana la urma, contructia, numita pop-up squad, a fost terminata intr-un timp record de sase zile. "Cu Grolsch lucram de 3 ani si am facut deja cateva proiecte interesante: un PopUp Squad in Cluj, unul in Bucuresti, o sala de conferinte, un Creativity Lab la noul lor sediu, o lampa de iluminat, o masuta din sticle si lemn”, povesteste Daniel Loagar.

Cum este finisata marginea dintre arta si afacere

Atelierul de creatie a devenit, in cativa ani, o afacere care se afla pe un trend crescator atat din punctul de vedere al comenzilor, cat si financiar. Daniel si Andrei se dedica exclusiv atelierului si au devenit "artisti de meserie", in sensul ca traiesc din creatiile lor.

Cu toate acestea, pentru a dezvolta atelierul, asa incat sa le permita preluarea unor comenzi mai complexe si de a face lucrari in serie, antreprenorii de la Wood Be Nice au nevoie de o investitie de minim 50.000 de euro, care poate fi recuperata in 2-3 ani. Banii ar urma sa fie investiti in instrumente de lucru profesioniste, care sa le permita sa preia mai multe proiecte, prin eficientizarea timpului de lucru. „Multe comenzi le-am refuzat pentru ca fie necesitau strung (pe care nu il avem) sau sunt cerute in cantitati mari. Facandu-le artizanal si artistic, nu putem produce in masa. Avand un atelier utilat, putem sa onoram si comenzi in serie. Restul avem deja: imaginatie, stim ce putem realiza si unde vrem sa ajungem. ”, afirma Daniel si Andrei, fondatorii atelier Wood Be Nice.

In prezent, ei se ocupa de revernisarea unui proiect numit "Suntem fluturi", dar si la o serie de lucrari care vor aparea in primavara acestui an. In video-ul de mai jos puteti afla secretele, colorate si lemnoase, din spatele atelierului de creatie:

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri