Romania se situeaza mult peste media mondiala in ceea ce priveste perceptia asupra importantei antreprenoriale, in ciuda faptului ca este (inca) un segment incipient, impiedicat de legislatie greoaie si cu prea putine parghii guvernamentale, rezulta din studiul Global Entrepreneurship Monitor.

Astfel, in Romania, aproape 74% dintre romanii cu varste intre 18 si 64 de ani considera ca a fi antreprenor reprezinta o alegere buna pentru o cariera de viitor, peste state precum Belgia (52,5%), Finlanda (41,2%) sau Germania (51,7%). Chiar si atentia mass media asupra antreprenoriatului este, in general, mai ridicata decat majoritatea statelor din UE – 71,3% in Romania, fata de doar 33,5% in Ungaria sau 48,3% in Italia.

Ponderea romanilor care se afla in prezent in stadii antreprenoriale incipiente este de 5,3%, media mondiala fiind de 4,8%. Astfel, ponderea romanilor care isi construiesc in prezent propriile afaceri este mai ridicata decat in Olanda (5,2%), Italia (3,2%) dar si Germania si Franta.

Afla mai multe informatii despre starea antreprenoriatului in Romania in documentul GEM (116 pg.)

Citeste si:
Doar 1 din 4 oameni de afaceri stie cui va lasa businessul pe mana
Studiu Deloitte: Doar 1 din 4...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Cum se traduce in business pasiunea unor romani pentru sailing