In zona de midscale se poate construi un hotel la o investitie de 160.000 de euro per camera, fara sa fie inclusa achizitia terenului. Pe zona de economy, investitia scade la 45.000-50.000 euro per camera. Pe zona budget, nu prea exista exemple in Romania, sustine Sorin Ionescu, fondator Fivestar Hospitality, companie de consultanta in turism, prezent la emisiunea WALL STREET 360.

"In domeniul hotelier international nu prea se mai discuta in numar de stele. Exista acele pozitionari, care se nume budget, economy, midscale, upscale, upper upscale. Pe zona budget, nu prea exista exemple in Romania, dar ma astept, si cred ca foarte curand, sa apara si genul acesta de cazare", sustine Ionescu.

Astfel, un hotel de tip budget presupune o investitie de 35.000-40.000 de euro pe camera. Cu cat nivelul cazarii merge spre zona inferioara, bugdet-economy, cu atat trebuie existe camere mai multe. Asa ca un hotel budget ar trebui sa aiba peste 100 de camere, iar in mod ideal 150 de camere.

Pe langa investitia in constructia hotelului, care nu implica si achizitia terenului, costurile pot fi influentate de modelul de operare. Daca investitorul nu se pricepe la industria hoteliera si doreste ca lantul hotelier sa se ocupe de managementul hotelului, atunci costurile sunt mai mari si este nevoie de mai multe camere pentru a recupera investitiile. Daca investitorul are experienta in domeniu, atunci poate stabili un numar mai mic de camere si sa se ocupe el insusi de management, insa in regim de franciza.

Ca termen de recuperare a investitiei, 10 ani reprezinta perioada clasica, insa investitorul poate fi mai ambitios de atat. Daca vorbim de centrul Bucurestiului, poate scadea timpul pentru recuperarea investitiei la 8 ani, considera fondatorul Fivestar Hospitality.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri