Ciprian Andrei (38 ani) poate fi exemplul potrivit pentru cei care se confrunta cu probleme in domeniul in care lucreaza si care isi pierd increderea: a renuntat la job si s-a lansat in afaceri, intr-un domeniu total opus celui in care profesa. Acum are un business cu fotolii, prin care vinde confort.

"Ideea de antreprenoriat ma incearca de multa vreme, dar ea s-a cristalizat anul trecut, ce-i drept si pe fondul unor probleme aparute in industria in care lucram la acel moment (publicitate-media buying). Atunci mi-am dat seama ca este momentul sa incerc ceva pe cont propriu. Asa ca am luat-o ca pe o provocare si am zis acum ori niciodata", povesteste Ciprian Andrei, absolvent de Drept.

E absolvent de Drept, a lucrat in vanzari si publicitate si acum face fotolii

El a deschis in mai 2015 firma Atelier Mustata, dupa o investitie de 5.000 euro, bani stransi de-a lungul timpului. Iar timpul a fost lung pentru ca Ciprian lucreaza de la 18 ani, cand a inceput sa se ocupe de vanzari intr-o firma de confectii. A continuat apoi intr-o agentie de productie publicitara (Klass), iar ulterior, in 2000, a inceput sa lucreze la departamentul de vanzari la ProTV. Dupa 4 ani de zile, a devenit director de media intr-o agentie autohtona de publicitate. Insa anul trecut a decis sa schimbe cartea de vizita de angajat cu cea de antreprenor.

Asa incepe povestea lui Ciprian Andrei in afaceri. Cei 5.000 de euro stransi i-a investit in mare parte in materie prima, scule si executie, iar o mica parte inimagine (hosting, site, logo, fotografii). El estimeaza ca in maximum 12 luni va recupera din investitia initiala, insa planurile sale sunt sa extinda afacerea, asa ca va reinvesti profitul.

"Intodeauna mi-a placut sa fac ceva eu insumi, cu propriile maini. In plus m-a atras mereu partea de design industrial, designul de obiect functional. Si aici am regasit si m-am focusat pe tot ceea ce inseamna un obiect pe care sa stai jos, sa te odihnesti, sa te relaxezi. De ce un business cu mobilier? Asta pentru ca la un moment dat am fost nevoit sa cumpar cateva piese de mobilier. Am cautat in Romania evident, pentru ca aveam un buget limitat. Si aici am observat ca pe piata nu gasesti piese de mobilier (home user) care sa arate bine (un design in trend ) si care sa fie la un pret accesibil, decat la un singur furnizor", explica fondatorul Atelier Mustata de ce a ales sa produca fotolii.

Business-ul se numeste "Atelier Mustata" pentru a exprima ideea de autentic romanesc. De altfel, persoana din logo este desenata de Ciprian, dupa o fotografie veche a strabunicului sa, care, a fost tamplar si care avea o mustata mare ca in desen.

O sa fiti surprinsi cate materiale bune se gasesc in Romania.

"Materialele le cumpar de pe piata romaneasca. O sa fiti surprinsi cate materiale bune se gasesc in Romania. Ca identitate pentru Atelier Mustata, am urmarit ca toate materialele ( cu foarte mici exceptii ) sa fie produse in Romania, nimic Made in China. Lucram cu multe ateliere autohtone: tamplarie, tapiterie, pielarie, confectii metalice, vopsitorie electrostatica", spune Ciprian Andrei.

Primul fotoliu l-a facut in mai, a fost denumit Alecu (foto jos) si costa 650 lei. A fost facut din cadru de otel si sezut din piele si a fost realizat in doua zile. Nu are inca angajati, insa colaboreaza cu specialisti pe partea de productie, cu doi designeri autohtoni, Kitra si Cutarica (Nicu Duta si Vlad Mihai), iar de design se ocupa Ciprian Andrei.

Ciprian Andrei a vandut pana acum 8 fotolii, insa estimeaza ca va vinde intre 80 si 120 de fotolii pe an. Preturile variaza intre 835 lei si 1.245 lei pentru fotolii si 245 lei pentru banci. Astfel, fondatorul se asteapta la o cifra de afaceri de 27.000 euro in urmatorul an, timp in care vrea sa produca si o serie de canapele.

"Clientii pentru care targetez produsele mele sunt cei care isi doresc un produs bine facut, cu un design atractiv si contemporan la un pret accesibil. Inteleg prin pret accesibil un pret mediu pentru piata. Spre exemplu, un fotoliu cu toate atributele de mai sus, din lemn masiv de frasin autohton, care poate rezista mai multi ani, costa aproximativ 200 euro. Prin urmare, clientii mei sunt persoane cu venituri middle-high, educatie high, cu o varsta intre 23 si 50 de ani, cu precadere din mediul urban", explica tanarul antreprenor.

Deocamdata, el isi promoveaza produsele in online, cu precadere pe Facebook. In urmatoare perioada vrea sa promoveze Atelier Mustata pe print, in reclame stradale si poate chiar la TV. "PR-ul functioneaza bine si am sa-l folosesc. In rest, cred in puterea recomandarii", subliniaza Ciprian Andrei.

El spune totusi ca prezenta produselor sale intr-un magazin fizic este necesara, fapt pentru care in momentul de fata are discutii cu mai multe magazine fizice din Romania. De asemenea, el isi propune sa colaboreze cu magazine si distribuitori de pe piata din Europa. Deocamdata doar pe site-ul Atelier Mustata se pot prelua comenzi.

Sursa foto: AlexBusuioceanu.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri