De cativa ani, motivele traditionale si folclorice au revenit in atentia publicului si in trend, iar multe companii s-au grabit sa le foloseasca, fie in productia de haine, incaltaminte, accesorii sau chiar in decoratiuni. Iar daca alegi sa iti externalizezi o parte din servicii sau optezi pentru lucrul manual, care este la mare cautare in prezent, obtii un profit frumusel. Este cazul unui start-up de accesorii cu motive inspirate din folclorul romanesc si lucrate manual, pe etamina.

Diana Goanta a inceput acest business dupa ce si-a dat seama cat de bine merg astfel de afaceri pe piata romaneasca, care abunda in produse lucrate manual, prin comparatie cu Olanda, unde sunt foarte putine produse handmade, iar cele care exista, sunt foarte scumpe. Absolventa a Facultatii de Management, ea a locuit trei ani in Olanda, unde a urmat un master si ulterior a lucrat doi ani intr-o banca, in domeniul marketingului. S-a intors in tara in urma cu trei ani si s-a angajat intr-o multinationala, in acelasi domeniu. In paralel, a inceput business-ul Zestre.

Investitia initiala in business se ridica la 1.500 de euro, suma pe care a reusit sa se amortizeze in doar cateva luni de la lansarea magazinului online, in urma cu un an. In prezent, Zestre are o cifra de afaceri de 12.000 de euro, iar pentru anul urmator Diana preconizeaza o crestere de 50%.

Zestre

A inceput cu productia de tricouri, iar apoi s-a extins si spre gama de accesorii si bijuterii. Initial a incercat sa realizeze carcase de lemn cusute cu cusatura traditionala, dar i-a fost greu sa gaseasca o fabrica dispusa sa-i lucreze in lemn. Asta deoarece pentru intreaga productie, Diana a ales sa-si externalizeze serviciile.

Motivele traditionale sunt procurate de pe site-ul semnecusute.ro, are un colaborator extern care se ocupa de coaserea acestora pe etamina, materialele textile sunt cumparate deja confectionate de la diversi furnizori din piata, iar pentru aplicarea motivelor pe tricouri apeleaza la un mic atelier de croitorie. In ceea ce priveste inelele, pandantivele, brosele si papioanele, acestea sunt realizate la un atelier de productie din Oradea.

Diana vinde produsele Zestre online, dar are diverse colaborari si parteneriate cu magazine precum Carturesti, My Romanian Store, La Blouise Romaine Shop, eMag sau Okian, Now and Wow.

Preturile produselor variaza, cel mai ieftin produs fiind de 60 lei (brosa, inel de marime mica), dar majoritatea bijuteriilor au preturi in jur de 80 lei, iar hainele pornesc de la 120 de lei si ajung pana la 170 lei.

Cum crede Diana ca va supravietui pe o piata deja suprasaturata de motive folcloristice? Mizeaza pe faptul ca produsele sale sunt lucrate manual, spre deosebire de ceilalti competitori, care sunt orientati mai mult pe print.

Este deranjant ca piata este invadata de produse cu motive traditionale realizate in China si ca lucrul manual nu mai este apreciat. Diferenta consta, fireste, in preturile pe care acestea le propun si care sunt mult mai accesibile populatiei - Diana Goanta.

Pentru viitor, Diana vizeaza sa se extinda spre zona de accesorii mari, genti, dar si spre obiecte de casa. De asemenea, planuieste sa dezvolte colaborari cu cat mai multe magazine, pana cand isi va putea unul propriu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri