Cand ai o firma mica, la inceput de drum, optimizarea costurilor este imperativa. IMM-urile reprezinta un motor pentru economia unui stat, motiv pentru care si Guvernul a anuntat recent masuri de stimulare a acestor intreprinderi. Pentru succesul unei companii mici, sprijinul guvernului trebui dublat de o strategie cat mai eficienta de administrare a banilor. Iata, mai jos, cateva modalitati prin care antreprenorii pot controla mai bine cheltuielile.

Leasingul operational, util unei companii mici si nu numai

Pentru o firma mica, externalizarea administrarii flotei auto este extrem de utila. Este si motivul pentru care piata de leasing operational a crescut anul trecut cu 13 procente si se afla in continua expansiune. Avantajele utilizarii leasingului operational sunt evidente – costurile sunt bine controlate, iar pe termen lung compania poate face economii substantiale.

Folosind acest calculator de rate poti afla care sunt costurile pe care le presupune leasingul operational. Cu ajutorul lui alegi masina (sau masinile) pe care o preferi, durata contractului si rulajul anual inclus si afli exact care este pretul lunar pe care il ai de platit pentru a o folosi. Rata include RCA, CASCO, rovinieta, mentenanta, reparatii si toate celelalte costuri de administrare. Un alt avantaj este si faptul ca atunci cand apar defectiuni ti se pune la dispozitie o alta masina pe durata reparatiilor, iar de ele se va ocupa tot firma de leasing.

O cercetare indeaproape a ofertelor bancilor poate duce la economii importante

Reanalizarea cheltuielilor bancare poate aduce economii importante. Banca pe care ai ales-o la inceput s-ar putea sa aiba o oferta cu mult sub ce poate oferi o alta institutie bancara. O cercetare amanuntita a ofertelor poate sa duca la identificarea unei banci care percepe comisioane mult mai mici pentru tranzactii, intretinere si mententanta conturilor.

Multi antreprenori nu dau atentie acestor costuri pentru ca la prima vedere par sume mici, dar pe termen lung ele formeaza o cheltuiala destul de mare. Daca iei insa in calcul o perioada mai indelungata de timp, vei observa ca daca faci alegerea potrivita, poti face economii importante.

Ce se poate face pentru a scadea chetuielile cu chiria si intretinerea biroului

Exista numeroase modalitati prin care un antreprenor poate sa scada costurile cu chiria si intretinerea. Un prim lucru la care ar trebui sa fii atent este numarul oamenilor a caror prezenta la birou este neaparat necesara. Permite-le angajatilor care isi pot desfasura activitatea remote sa lucreze de acasa. Potrivit Harvard Business Review, oamenii care lucreaza de acasa sunt mai productivi si isi iau mai putine zile libere. Ai de castigat pe toate planurile – un spatiu mai mic este mai ieftin, costurile de intretinere sunt mai mici, iar oameni mai eficienti.

In ceea ce priveste costurile lunare cu energia, ele pot scadea prin simpla inlocuire a sistemelor de iluminat cu unele economice, sau prin instalarea unor senzori de miscare pentru ele.

Identificarea celei mai avantajoase oferte pentru telefonie si internet

Costurile lunare pentru serviciile de telefonie si internet pot fi destul de ridicate. Ele pot fi taiate, insa, prin simpla schimbare a furnizorului. O mica cercetare a ofertelor poate fi de mare folos, unele companii au oferte concepute special pentru firme. Mai mult, poti sa urmaresti in contract si eventuale oferte la telefoane, pe care sa le oferi angajatilor. In felul acesta vei plati un abonament la cel mai bun pret, dar vei putea si sa le oferi angajatilor un telefon de serviciu, gest care sigur va fi apreciat.

Daca urmaresti sa tai costurile, incearca sa faci asta dupa o analiza foarte atenta. Taierea salariilor nu este o solutie viabila, oamenii vor fi demotivati, nu vor mai fi eficienti si vor parasi firma. Nu micsora bugetul de marketing, el te ajuta sa obtii noi clienti. In loc sa micsorezi bugetul, este preferabil sa gasesti modalitati noi de promovare, mai ales in zona de digital marketing, care in ultimii ani incepe sa aiba cele mai bune rezultate.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri