Dupa ce a lucrat in PR, Rusanda Cojocaru a lansat, in urma cu patru ani, o afacere pornind de la pasiunea pentru carti. A vrut sa ilustreze printr-un produs ideea de cititoare-femeie de succes, demontand stereotipul cititor-tocilar. Asa a aparut pe piata prima geanta Bookletta.

Rusanda are 29 de ani si, fiind pasionata de lectura, a lansat inainte de acest business proiectul socio-cultural ”Citesc, deci sunt sexy!”, prin care isi propunea sa ilustreze un nou tip de cititoare: una extrovertita, ”cu viata sociala, atragatoare si interesata in egala masura de cultura si de moda”. Lansarea unui produs care sa defineasca acest concept a venit ca un pas firesc, astfel incat in primavara 2012, antreprenoarea lansa Bookletta cu o investitie de cateva sute de euro. Daca pregatirea unui prototip potrivit pentru lansarea a durat jumatate de an, a mai durat un an si jumatate pana a gasit atelierul si materialele potrivite.

Bookletta

”Pot spune ca Bookletta a avut o lansare fara probleme, a prins aripi inca din primul moment, de la primul targ, si de atunci am fost in crestere continua. Am intampinat insa pe partea de productie persoane care au spus <<e prea greu de produs>> sau <<n-o sa-ti coase nimeni asa ceva niciodata>>, si culmea, erau producatori de genti relativ cunoscute din Romania. Din pacate, nu au fost deschisi spre inovatie, chiar mai mult, au incercat sa ma descurajeze. Geanta pe care mi-au <<aruncat-o>> ei in brate era plata, diforma, si arata ca o trusa de make-up. Am iesit cu ea in brate pe strada si tin minte cat de dezamagita m-am simtit, de mine, de ei, de toti. A doua zi, am luat-o de la capat, cu alt atelier, si lucrurile au mers in directia dorita”, povesteste pentru wall-street.ro Rusanda Cojocaru.

Lasi titlul unei carti sa te reprezinte mai mult decat orice brand de haina, pantofi, ceas sau masina

Antreprenoarea sustine ca Bookletta vine cu un concept de geanta unic. ”Bookletta aduce impreuna moda si cultura si lanseaza o noua nisa: a femeilor care iubesc atat lumea cartilor, cat si lumea fashion, in aceeasi masura. Avem mai multe modele, de zi, de seara, pentru laptop, de plaja, rucsac. Toate gentile au un buzunar transparent care protejeaza cartea de obiectele ascutite din geanta si de ploaie si in acelasi timp o expune ca intr-o vitrina. Astfel, lasi titlul unei carti sa te reprezinte mai mult decat orice brand de haina, pantofi, ceas sau masina”, afirma Rusanda.

Cat costa o geanta Bookletta

Gentile sunt realizate integral intr-un atelier din Bucuresti, in timp ce pielea si accesoriile sunt italiene. Produsele sunt pozitionate pe segmentul premium, cu preturi cuprinse intre 380 si 585 lei, in functie de model si marime. Fiecare Bookletta comandata primeste o carte cadou.

”Lucram si cu produse in stoc (avem cateva puncte de vanzare si un showroom unde le expunem) dar si cu genti personalizate pe comanda. Pentru cele personalizate, productia dureaza aproximativ 2 zile”, spune Rusanda.

Rusanda Cojocaru

Vinde in medie 30-50 de genti pe luna si intentioneaza sa dubleze aceasta cifra in 2017 prin cresterea numarului de puncte de vanzare, atat in Romania, cat si in Europa. In luna octombrie, antreprenoarea va lansa Bookletta la Paris, intr-un magazin situat central.

”Urmeaza prezenta obligatorie pentru noi, al doilea an la rand, la Salonul de carte Gaudeamus, plus un eveniment propriu la inceputul lui decembrie prin care lansam un nou model. Intre timp, promovam autorii romani si ne asociem cu ei in cadrul lansarilor lor de carte, oferim carti cadou si popularizam lectura printre tineri prin diverse proiecte”, adauga antreprenoarea.

Este usor sa lansezi un business in Romania. Mai greu este sa-l mentii pe linia de plutire

In opinia fondatoarei Bookletta, pentru afacerile locale este din ce in ce mai greu sa reziste in cei 2-3 ani de la lansarea business-urilor.

”Este un prag greu de trecut, cu propriile forte. Productia este tot mai scumpa, tot mai greu de gasit si tot mai incorsetata de restrictii, inclusiv legislative. Devine mult mai usor sa treci la productie in Turcia sau China decat sa pastrezi business-ul tau in Romania si sa creezi locuri de munca aici, unde trebuie data lupta. Din pacate, la nivelul companiilor mici, nu simt un sprijin al statului cat mai degraba o lipsa de interes care ne pune piedici. Imi doresc foarte mult sa reusesc sa spun si peste 5 ani ca Bookletta este 100% made in Romania, si sa ma mandresc cu asta in continuare”, conchide Rusanda.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri