Pentru Andrei Gaita si Bogdan Macovei, doi tineri din Bucuresti, sneakersii nu sunt doar simple articole de incaltaminte, ci un stil de viata, o pasiune si, de mai bine de doi ani, o afacere – Sneaker Industry. Au inceput pe Facebook in 2014, iar un an mai tarziu si-au lansat un magazin online, timp in care au vandut peste 7.000 de perechi de sneakersi, iar anul acesta vor atinge o cifra de afaceri de 500.000 de euro, de cinci ori mai mare decat anterior, dupa cum estimeaza cei doi antreprenori.

Cum a luat nastere Sneaker Industry? “Din pasiune, asa ne-am cunoscut, pe un grup de Facebook al pasionatilor de cultura streetwear. Am inceput sa facem schimb de modele intre noi pentru ca oferta locala la momentul respectiv nu era foarte mare si ne era greu sa gasim pe piata romaneasca modele mai speciale, iar ideea unei afaceri a venit ulterior”, spune Bogdan.

In 2013, existau cativa retaileri care comercializau produse streetwear, insa nisa era insuficient dezvoltata, prin comparatie cu alte tari. Intuind potentialul acestei piete, in continua crestere, cei doi tineri pun bazele unei comunitati de sneaker enthusiasts pe Facebook, unde incep sa vanda si produse, pentru ca în 2015 sa lanseze magazinul online sneakerindustry.ro.

„Ne-am inspirat din piata de afara, unde cultura asta s-a dezvoltat foarte mult, incepuse si la noi in ultimii ani, dar nu mult”, spune Andrei, care nu este la prima experienta antreprenoriala. A studiat in Anglia, unde ulterior isi dezvolta un start-up care conecta antreprenorii cu investitorii. “De ce m-am intors? Nu-mi mai placea, oamenii erau reci, roboti, aici piata era in dezvoltare si puteam sa aduc o gramada de idei care in Anglia erau puse in practica de ani si functionau. In Romania, inca e un boom de dezvoltare si poti face multe”, spune Andrei.

Pasiunea pentru sneakersi a inceput in Anglia, m-am intors in tara cu gandul ca trebuie sa fac ceva pe zona asta la ritmul in care crestea piata - Andrei Gaita.

Bogdan, in schimb, a lucrat aproape opt ani in vanzarea de productie publicitara. Cand a pornit Sneaker Industry, lucra la un alt proiect antreprenorial la care a renuntat in ultimul an pentru a se dedica in totalitate sneakersilor. Investitia initiala a fost de 5.000 de euro si a provenit din economiile eprsoanele ale baietilor, insa de-a lungul timpului cei doi au reinvestit constant in business: “Toti banii pe care I-am facut s-au reinvestit in continuare. Cred ca asta asigura succesul unei afaceri, daca faci niste bani sa ii reinvestesti. Noi facem ce ne place, speram ca o sa o facem bine astfel incat sa si traim din asta”, spune Bogdan.

Imi place pentru ca sunt un om activ, asta m-a starnit, in nisa asta trebuie sa cauti, sa vezi ce a mai aparut pe piata, sa fii la curent cu tot - Bogdan Macovei.

Magazinul vinde peste 300 de modele de sneakers si articole de streetwear pentru femei si barbati, de la branduri precum Nike, Adidas, Asics, Jordan, Le Coq Sportif, Vans sau Puma. Acestea sunt achizitionate de la peste 15 furnizori din Europa, pe baza de precomanda, astfel incat magazinul este la zi cu toate lansarile din Europa, inclusiv cu modele limitate ceea ce nu a fost tocmai usor de la inceput: “Sunt lansate doar intr-o anumita tara sau regiune, in cantitati limitate si cumva ele iti dau un statut de magazin premium”, spune Bogdan.

Sneaker Industry are in medie 500 de comenzi lunare. Pretul sneakersilor porneste de la 199 lei (la discount) si poate ajunge la maxim 949 lei. Din pretul acestora, adaosul Sneakers este intre 50% si 70%. De altfel, valoarea bonului mediu de cumparaturi este de 550 lei, iar majoritatea comenzilor vin din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov si Constanta.

Fake-urile, cea mai mare provocare

Pentru baietii de la Sneaker Industry, nu birocratia a fost cea mai mare provocare in dezvoltarea business-ului, ci piata produselor contrafacute. “80% dintre comenzile noastre sunt cu plata la ramburs, ceea ce demonstreaza ca romanii inca nu au incredere in comertul electronic”, spune Bogdan.

Tot el adauga ca neincrederea este cauzata de presuspusii retaileri din mediul online care dau tepe clientilor sau vand produse contrafacute: “Sunt multe site-uri care vand fake-uri si carora nimeni nu le face nimic, nici autoritatile, nici furnizorii. Noi incercam sa educam publicul, facem live-uri saptamanal in care comparam produsele reale cu cele fake”, mai spune acesta.

Magazin fizic si extinderea gamei de produse si de branduri

Ca planuri de viitor, cei doi antreprenori vor deschida si un magazin fizic Sneaker Industry, care va avea un concept aparte, fiind un mix intre un showroom si spatiu de socializare pentru iubitorii de streetwear. “E in minte momentan, problema este sa gasim spatiul ideal, nu vrem sa deschidem intr-un centru comercial, ci ne orientam catre comertul stradal”, spune Bogdan.

Cei doi antreprenori planuiesc sa devina cel mai mare magazin online de sneakers si produse streetwear din Europa de Est. In acest sens, vor sa extinda gama de produse comercializate si din primavara sa se concentreze si mai mult asupra sectorului de imbracaminte, dar si asupra brandurilor de sneakers.

Un alt plan de extindere pentru business-ul romanesc este livrarea in Europa, pe care baietii o vor incepe pana la finalul anului, urmand ca din 2017 sa livreze in lumea intreaga.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri