ChefBox: Business lansat de un tanar cu experienta de peste 10 ani in HoReCa

ChefBox: Business lansat de un tanar cu experienta de peste 10 ani in HoReCa

Numele business-ului: ChefBox

De ce consideram ca va avea succes: Condus de un tanar cu experienta de 10 ani in industrie; cerere din ce in ce mai mare pentru mancare sanatoasa, dar si rapida. Pozitionare buna, business mobil si dinamic.

Detine si face management de aproape zece ani pentru ceainaria Aromaroma din Bucuresti, a deschis mai multe mici business-uri in domeniul pub-urilor si, recent, la inceputul acestui an, a lansat un nou business care isi propune sa aduca pe piata locala un concept diferit pentru masa de pranz.

Dragos Dumitru este unul dintre tinerii ambitiosi care a reusit, prin hatisul legislativ, sa isi transforme business-urile astfel incat sa se adapteze cererilor diferite, si in continua transformare, ale clientilor.

ChefBox este o idee pe care o aveam demult, dar care a prins contur abia in luna ianuarie din acest an. La inceput, meniurile puteau fi servite la Cafeneaua Aromaroma si oamenii au reactionat foarte bine la initiativa. Avem un grup numeros de persoane care mananca mereu la noi inca din prima zi. Apoi, din mai, am venit mai aproape de nevoile consumatorilor si am creat un punct de «take away» in zona Piata Victoriei, unde comenzile s-au triplat in doar cateva luni“, detaliaza Dragos.

Citeste intreaga poveste a business-ului, provocari, investitie dar si perspective de viitor.

Tarancuta Urbana: O intoarcere la milieuri

Tarancuta Urbana: O intoarcere la milieuri

Nume business: Tarancuta Urbana

De ce consideram ca va avea succes: Romanii, si nu numai, apreciaza vaolorile traditionale si intoarcerea in trecut. Obiectele hand made se bucura de mai mare succes decat cele industriale, iar costul de productie al lor este mai redus, marjele fiind, deseori, mai mari.

Roxana Toma a studiat sa devina agronom, oprindu-se in schimb la profesia de jurnalist, pe care a practicat-o timp de 24 de ani. Pana intr-o zi cand a hotarat sa testeze antreprenoriatul, readucand la viata un obiect celebru, care se regasea in casele majoritatii romanilor – milieul.

“A fost o trecere rapida spre antreprenoriat, desi ma pregatisem sa fac altceva. Am studiat sa devin agronom, insa am ajuns jurnalist. 24 de ani in presa. Am simtit intr-o buna zi ca trebuia sa fac altceva. Agricultura nu mai stiam sa fac, decat la nivel de teorie. Am ales sa fac ceva ce am invatat de la mama. Povestea a inceput acum 3 ani, de la o pagina de Facebook, unde postam fotografii cu flori. Am ales sa fac o pagina in care sa pun aceste fotografii. Am ales atunci si numele de Tarancuta Urbana. Am <<hranit>> pagina cu toate hobby-urile mele. Ulterior am facut un blog si in cele din urma o platforma online”, a povestit Roxana Toma in emisiunea Profesionistii in Retail.

Preturile pornesc de la 90 de lei si ajung la 130 lei. “Clientii apreciaza munca si am avut oameni surprinsi de pretul accesibil pentru un astfel de produs. Am pus milieul pe lemn, pe rochii si bluze din in, in tablouri. Acum ne pregatim pentru iarna, lucram globuri ornate cu milieu”, mai spune Roxana.

In 2-3 ani spera la un atelier mai mare si un magazin fizic. “Poate Tarancuta Urbana va deveni Tarancuta Globala. Avem planuri si exista loc pentru ca milieul nu a fost exploatat, era obiectul pe seama caruia faceam glume – milieul pe televizor si bibeloul peste – si am incercat sa il pun la loc de cinste”, adauga Roxana.

Heritage Farms: 120.000 euro pentru legume eco

Heritage Farms: 120.000 euro pentru legume eco

Nume business: Heritage Farms


De ce consideram ca va avea succes:
Imbinare a experientei agricole cu experienta de business a celor doi fondatori; apetenta romanilor este in crestere pentru produse eco; potential de export si extindere nationala.

Heritage Farms, o afacere cu legume ecologice ce poarta semnatura mai multor bihoreni, printre care Ioan Fotea si Cristian Hercut, a aparut de la o frustrare: lipsei produselor alimentare curate pe care sa le poti da copilului tau fara ingrijorare. Acum, din satul Apateu pleaca legume care concureaza chiar si cu produsele taranilor din piete.

Cristian Hercut (32 ani) este implicat in agricultura inca de la inceputul anilor 2000 cand copil fiind a fost implicat zi de zi in activitatea afacerii de familie. In 2012 a preluat exploatatia familiei si s-a instalat ca tanar fermier, beneficiind si de fonduri europene.

La randul sau, Ioan Fotea (35 ani) este cadru didactic la Facultatea de Management Griffiths.

”Acest business il putem considera un spin-off in baza preocuparilor avute la Facultatea de Management Griffiths de a incuraja spiritul antreprenorial in randul tinerilor. Acesta se adauga altor business-uri incepute de absolventi si cadre didactice, atat in tara cat si in afara ei. Am lansat public acest business anul acesta in luna mai 2016, dar pregatirile si investitia au fost realizate in a doua jumatate a anului 2015, ideea aparand de la o frustare si o neputinta. O frustrare generalizata pe care o auzi verbalizata pretutindeni unde te intorci si anume aceea a lipsei produselor alimentare curate pe care sa le poti da copilului tau fara ingrijorare; acele legume si fructe cu gustul de altadata dupa care tanjim dar pe care nu il mai regasim in alimentele de pe rafturile supermarketurilor”, spune Ioan Fotea pentru Wall-Street.ro.

In prezent, ferma ocupa un teren de 1,2 hectare in localitatea Apateu, judetul Bihor, proprietarii colaborand si cu alti fermieri din sate precum Fegernicu Nou, Hidisel, Uileacu de Cris, Salard, suprafata totala de teren cultivat depasind patru hectare.

Mieraria: Inca din 1900, familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului

Mieraria: Inca din 1900, familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului

Nume business: Mieraria.com


De ce consideram ca va avea succes:
Romanii au inceput sa afle ce contine mierea din comert, urmare a multiplelor actiuni ANPC; creste consumul de miere naturala, netratata. Potential pentru export. Business de familie cu o vechime de peste 100 de ani.

Razvan si Mina sunt doi tineri care lucreaza in marketing si publicitate, iar din acest an duc mai departe o idee de afacere nascuta pe la 1900, cand familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului. Cei doi antreprenori au detaliat pentru wall-street.ro povestea din spatele Mierariei, o alternativa la mierea procesata din comert.

Razvan Mihai (35 ani) si Mina Ionescu (26 ani) se ocupa in continuare cu marketingul si publicitatea, Mina fiind specializata in comunicarea digitala, iar Razvan in creatie si strategie de comunicare. In paralel, Razvan se preocupa de „traditia si pasiunea din familie pentru cresterea albinelor”, iar Mina cu „spiritul antreprenorial si cu organizarea”.

Inca din 1900, familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului, activitate pe care a deprins-o de la bunici inca din copilarie. In tot acest timp, cresterea albinelor a fost strict o pasiune, facuta numai prin metode traditionale, foarte asemanatoare cu cele de la 1900.

„Mierea obtinuta era, deci, de o calitate extraordinara si, cu toate acestea, nu exista alta varianta de desfacere decat prin 2-3 verigi de intermediere, ca in final 90% din ea sa ajunga la export, sa fie procesata si sa-si piarda toate proprietatile terapeutice. De aici a aparut ideea unei Mierarii, din faptul ca era vanduta la un pret incorect si procesata, in loc sa ajunga cruda, cu toate proprietatile, in casele romanilor”, povesteste Razvan.

Produsele sunt comercializate exclusiv online, in borcane mari, de 650 si 1.200 de grame, ale caror preturi sunt de 55 de lei, respectiv 90 de lei.

„Pana la finalul anului incercam sa vindem cat mai mult din stocul actual, de 500 kg, iar restul pana in Q2 2017, cand va iesi prima productie din sezonul urmator. Din productia totala din 2017 intentionam sa comercializam sub brandul Mieraria minim 2.000 kg”, puncteaza Razvan.

Service-Return.com: Business de retururi gandit, din start, international

Service-Return.com: Business de retururi gandit, din start, international

Nume business: Service-Return.com


De ce consideram ca va avea succes:
Antreprenor cu experienta vasta in eCommerce; model de business gandit inca din start pe plan international; echipa de specialisti in domeniu si planuri concrete de extindere, deja vizibile.

Ionut Grossu, unul dintre cei mai titrati antreprenori romani, a lansat in Bucuresti un nou hub Service-Return.com, o platforma internationala care ofera servicii de garantii si extra-garantii „door to door”, oriunde din Europa.

Compania a investit in total 200.000 de euro in acest centru de operatiuni, care asigura service pentru ceasuri, telefoane mobile, tablete, smartwatch-uri si gadget-uri.

Noul hub Service Return din Capitala are o suprafata de 300 de metri patrati si asigura receptionarea produselor si trimiterea acestora catre service-uri, pentru a fi reparate. Compania lucreaza in prezent cu peste 20 de service-uri din Romania si Europa, care sunt autorizate de marii producatori internationali, precum Apple, Samsung, Asus, HTC, Sony, Lenovo sau Huawei.

”Suntem in plina dezvoltare in Romania, dar si in Europa. Dupa hub-ul din Baia Mare am decis sa deschidem unul si in Bucuresti pentru a face fata cererii tot mai mari, venite mai ales din strainatate. Ne axam mai mult pe pietele din afara tarii, precum Marea Britanie, Germania, Italia, dar si Polonia, care are o piata de patru ori mai mare decat Romania. Ne-am indreptat mai mult atentia in special spre Vest pentru ca retailerii si consumatorii din aceste tari sunt mult mai constienti de necesitatea serviciilor noastre”, declara Ionut Grossu, managing director Service Return.

Tennis Hero: Sportul te elibereaza

Tennis Hero: Sportul te elibereaza

Nume business: Tennis Hero


De ce consideram ca va avea succes:
Sportul devine din ce in ce mai vizibil si important, fiind promovat inclusiv de oameni de business, de mare calibru. Start-up pornit de profesionisti in acest sport.

Dan Lazar a jucat tenis de performanta timp de 10 ani, in 2011 fiind vicecampion al Romaniei. Cele mai bune business-uri vin (si) din pasiune, si acest lucru il ajuta si pe antreprenor. Alaturi de asociata sa, Carla Rebecca, de cetatenie australiana, a lansat Tennis Hero.

Tennis Hero este o scoala de tenis la Clubul Diplomatic, prin care incearca sa sustina si sa promoveze beneficiile tenisului in randul copiilor si adultilor.

„Afacerea este facuta in parteneriat cu asociata mea Carla Rebecca, de cetatenie australiana, impreuna cu care ne-am dorit sa aducem din Australia cateva competitii foarte populare, unde participantii castigau premii in bani indiferent de nivelul la care jucau. Fiind un adept al metodologiei Lean Startup, inainte de a face orice, am intervievat 20 de potentiali clienti ce participau deja la o competitie de tenis similara, insa low-cost. Desi toti spuneau ca ideea este «interesanta», nimeni nu a platit pentru alternativa noastra premium. Desi aparent ar fi putut parea un esec, odata ajuns acasa, am realizat ca 3 dintre cei intervievati erau parinti si imi cereau o recomandare de antrenor pentru copilul lor, fiind nemultumiti de serviciile pe care le aveau disponibile la alte cluburi - fie antrenorii erau neseriosi, fie era frig in balon si copiii raceau sau antrenorii aveau un comportament abuziv. Acela a fost momentul cand am pivotat spre ceea ce reprezinta azi Tennis Hero”, povesteste Dan.

In anul 3 de faculate a ajuns in Australia, pentru a vizita familia prietenei sale, si a fost placut surprins de cum se juca tenisul acolo. Aveau turnee in stil compass, mai dinamice, unde aveai sansa sa joci cate trei meciuri pe turneu, majoritatea taxelor de inscriere se intorceau la jucatori ca premii „si se punea foarte mult accentul pe ideea ca atunci cand pierzi, de multe ori inveti mai mult decat atunci cand castigi, nu ca in Romania, unde atunci cand pierzi un meci, de obicei esti considerat un «loser»”, spune el.

Desi nu prea stia de unde sa inceapa, a facut un plan si in fiecare zi incerca sa faca progrese. Toate lucrurile s-au mai asezat in momentul in care celor doi tineri le-a fost aprobata finantarea de 25.000 euro din fonduri europene, prin intermediul Universitatii Romano-Americane.

„Accesul la finantare a fost relativ facil, in comparatie cu birocratia de dupa. Timp de 6 luni a fost un pic frustrant pentru ca majoritatea timpului il petreceam luptandu-ma cu procesele birocratice din spatele finantarii, insa am invatat mult si ma simt mult mai puternic dupa aceste greutati”.

Symme3D: Business care deja a atras atentia investitorilor

Symme3D: Business care deja a atras atentia investitorilor

Nume business: Symme3d


De ce consideram ca va avea succes:
La putin timp de la lansare, Symme3D a atras deja atentia investitorilor; start-up de tehnologie intr-un domeniu fierbinte - imprimantele 3D.

La putin timp de la lansare, Symme3D, startup-ul timisorean care produce imprimante 3D multifunctionale se pregateste sa primeasca o investitie din partea unui fond de investitii din strainatate, au confirmat in exlcusivitate pentru start-up.ro surse din piata.

Startup-ul timisorean care a inregistrat un succes fulminant cu imprimantele sale tridimensionale multifunctionale de tip delta va primi in curand o investitie din partea unui fond din strainatate, conform surselor start-up.ro. Ar fi o prima investitie primita, care le-ar permite timisorenilor sa se extinda global si sa livreze pe mai multe piete.

Un amanunt interesant care confirma acest lucru este trecerea unui dintre fondatori, Calin Brandabur, din functia de CEO in cea de CTO (Chief Technical Officer). Practic, managementul trece in mana fondului, in timp ce Brandabur se ocupa in continuare de dezvoltarea tehnica.
Investitia in Symme3D va fi, potrivit informatiilor noastre, de aproximativ un milion de euro.

Sursa foto: Shutterstock: Rawpixel.com