In urma cu mai putin de doua luni, una dintre cele mai vocale asociatii din sfera industriilor creative initia o campanie de crowdfunding pentru ceea ce se dorea prima biblioteca de materiale din Romania si Europa de Sud-Est. Tinta era 15.000 de euro, insa la final s-au strans peste 18.000 de euro. Ce inseamna Mater pentru comunitatea creativa si cum isi propune sa sprijine industriile creative, ne-a povestit Sabina Baciu, project manager Mater.

Peste 200 de sustinatori au donat 18.722 euro pentru realizarea Mater, proiect initiat de asociatia NOD Markerspace in decembrie anul trecut. Desfasurata de la sfarsitul lunii mai, campania a reusit sa depaseasca cu mai bine de 3.000 euro suma estimata.

„Cred ca ultima zi a fost ca un bulgare de zapada, precum am plecat de luni dimineata de la 85% si apoi pana luni seara atinsesem deja 100%. Atunci cand oamenii au fost convinsi ca proiectul va fi finantat si-au depasit orice temere legata de crowdfunding si pur si simplu au vrut sa se bucure de recompense si sa faca parte din comunitatea care a donat pentru prima biblioteca de materiale din Romania si Europa de Sud Est”, considera Sabina Baciu.

De ce crowdfunding si nu alta forma de finantare? „Este printre cele mai bune forme de validare a unei idei de business, practic tu vinzi in avans produsele start-up-ului tau si demonstrezi ca exista cerere pe piata. O campanie de succes este un punct in plus pe CV-ul Mater atunci cand prezentam proiectul catre potentiali investitori. Mai mult, este un bun canal de promovare, majoritatea recompenselor din campanie (vederi semnate de echipa Mater, invitatii la petrecerea de lansare sau abonamente la biblioteca de materiale cu pret redus) sunt gandite pentru viitori clienti Mater - arhitecti, designeri, constructori, artisti - iar in campanie am facut tot posibilul sa ajungem la un numar cat mai mare de profesionisti, sa le prezentam proiectul si sa primim feed-back-ul lor”, spune Sabina.

Mult mai dezvoltat in Occident si mai putin in Romania, conceptul de crowdfunding a inceput sa prinda si pe plan local. Asistam cumva la o educare a pietei in acest sens? “Nu stiu daca este o educare a pietei, cert este ca si noi am fost surprinsi de suma stransa, am fost din start ambitiosi si da, uite ca se pot finanta start-up-uri prin crowdfunding si in Romania. Cred ca si plata cu cardul a devenit mai usor de acceptat, in plus fiind si o campanie cu finantare fixa, in care banii se returnau daca nu se strangea toata suma, oamenii au avut si mai mare incredere sa doneze stiind ca vor contribui numai pentru un proiect de succes”, mai spune Sabina Baciu.

Suma stransa in campanie va fi folosita pentru realizarea celor 30 de module de expunere a materialelor din biblioteca. La Mater vor fi expuse mii de mostre de materiale cu aplicatii diverse: arhitectura, amenajare interioara, design de produs sau vestimentar, productie publicitara sau constructii.

Mater

Bugetul de marketing alocat Mater a fost de aproximativ 2.000 de euro si a inclus crearea si editarea video-ului de campanie, precum si o campanie de facebook advertising targetata pe diferitele grupuri tinta ale campaniei de crowdfunding.

Cum sprijina comunitatea creativa

Mater va fi deschisa incepand cu luna octombrie a acestui an, de luni pana sambata, la etajul I al Industriei Bumbacului, unde se afla si Nod Makerspace. Primele doua intrari in biblioteca de materiale vor fi gratuite – pentru oricine este curios sa descopere mii de mostre de materiale si facilitatile Mater, in timp ce studentii vor avea acces gratuit.

Toti ceilalti vizitatori vor plati un abonament anual de 120 euro. Acest cost da acces la biblioteca, mesele de lucru din biblioteca, unde pot veni cu clienti sau parteneri, baza de date online disponibila pe www.materlibrary.ro, in care vor fi incluse toate materialele expuse in biblioteca, cu fisele lor tehnice si informatii despre producator sau distribuitor.

Sectiunea de co-working space va functiona pe modelul Nod Makerspace - pe baza unui abonament lunar de 120 euro pentru o masa de lucru in open space sau cu un cost incepand de la 300 euro, pentru un studio privat.

“Mater este un instrument extraordinar pentru toti profesionistii care lucreaza cu materiale: designeri de produs si mobilier, designeri vestimentari, de bijuterie, arhitecti, oameni din zona de productie publicitara si productie de eveniment, artisti vizuali, scenografi sau sculptori, makeri si creativi – toti vor gasi foarte multe tipuri de mostre de materiale noi si inovative pe care le vor putea atinge, consulta, compara si decide care este cel mai potrivit material pentru proiectul lor. In plus, vom organiza si workshop-uri si conferinte pe teme legate de materiale noi si aplicatii speciale in industrii creative. Iar zona de co-working este un alt spatiu dedicat comunitatii creative, un alt punct pe harta hub-urilor din Romania si inca un pas in a realiza clusterul de industrii creative de la Industria Bumbacului”, spune project-managerul Mater.

Biblioteca de materiale Mater va aduce in Bucuresti un concept deja prezent in marile capitale ale lumii, ca New York, Paris, Milano si Shanghai – centre care arhiveaza mii de materiale si sunt astfel punctul de pornire al inovatiei in design, urbanism si arhitectura. In Romania, ideea deschiderii bibliotecii de materiale a pornit de la nevoia membrilor din comunitatea Nod Makerspace de a avea acces la mostre de materiale cat mai diverse

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri