Unul dintre secretele care stau la baza business-urilor de succes este alegerea pretului corect pentru produsul sau serviciile pe care le oferi, iar realizarea corecta a acestui proces influenteaza semnificativ vanzarile, ajutand la o dezvoltare sanatoasa a afacerii.

Strategia privind alegerea pretului corect pentru produse sau servicii variaza de la exemplu la exemplu si se bazeaza pe mai multe aspecte, precum analizarea publicului tinta, studierea competitorilor din piata si intelegerea relatiei dintre calitate si pret. Iti prezentam mai jos o serie de pasi pe care sa ii iei in considerare.

1. Intelege importanta profitului


sursa foto:Tashatuvango / Shutterstock.com

Primul pas consta in intelegerea importantei pe care o strategie de pret o are si contributia semnificativa a acesteia in realizarea profitului. Indiferent cat de mult te dedici business-ului tau, pentru a-l putea dezvolta sanatos, acesta trebuie sa genereze venituri indeajuns de ridicate incat, pe langa acoperirea costurilor, sa iti mai ramana si ceva in plus la finalul lunii. Tot acest mecanism functioneaza atata timp cat ai un produs bine pus la punct, al carui pret nu este nici prea mic, dar nici prea ridicat.

1.1 Riscurile unui pret prea mic

Multi antreprenori mizeaza pe un pret mic pentru a incerca sa convinga consumatorul ca produsul lor reprezinta o alternativa care il ajuta sa ramana cu mai multi bani in buzunar, incercand in acest fel sa creasca volumele vandute. Totusi, exista riscul destul de ridicat ca acestia sa fie perceputi ca fiind furnizori de servicii ieftine, iar clientii sa se gandeasca de doua ori inainte sa cumpere produsul, bazandu-se pe raportul pret-calitate.

1.2 Riscurile unui pret prea mare

Pe de alta parte, dintr-un exces de zel si fara o consultare corecta a pietei, dar si dornici de a-si asigura profituri cat mai ridicate, o parte dintre antreprenori mizeaza pe un pret mai mare decat media pietei, fara a oferi valoare adaugata. Acest tip de strategie poate avea succes doar pe termen scurt si in randul unor clienti care cumpara din impuls fara a studia ofertele competitorilor.

2. Care sunt lucrurile de care trebuie sa tii cont in momentul in care stabilesti pretul unui produs

sursa foto: Stockfour / Shutterstock.com

2.1 Cunoaste-ti clientii, cei actuali, dar si cei viitori

Este important sa stii cui te adresezi in momentul in care stabilesti pretul produsului oferit de catre tine. Studiile de piata pot fi o resursa extrem de valoroasa in realizarea acestui proces care contribuie semnificativ la cresterea vanzarilor.

2.2. Urmareste costurile necesare comercializarii produsului

Comercializarea produsului si vanzarea lui implica o serie de costuri, a caror valoare contribuie la stabilirea pretului pe care produsul il va avea. Trebuie sa va asigurati ca veti putea fi capabili, pe langa acoperirea costurilor, sa obtineti si profit de pe urma vanzarilor.

Cel mai indicat este sa centralizati toate costurile, indiferent de cat de mici sunt acestea, pentru a reusi sa gasiti pretul care sa asigure un cash-flow pozitiv.

2.3 Seteaza-ti o cifra de afaceri pe care vrei sa o atingi la finalul anului

Dupa ce ai analizat costurile necesare comercializarii produsului si vanzarii acestuia este momentul sa iti setezi nivelul cifrei de afaceri pe care ar trebui sa o atingi la finalul anului pentru a te asigura ca vei avea capacitatea de a-ti dezvolta afacerea si de a ramane relevant in piata.

2.4. Cunoaste-ti competitia

Nu e nimic gresit in a-ti urmari concurenta si a vedea strategia pe care aceasta o are. Dupa ce ii vei analiza produsele iti vei da seama cu ce te diferentiezi fata de concurentii tai si daca produsul tau aduce indeajuns de multa valoarea adaugata in piata pentru a fi indreptatit sa ceri un pret mai mare.

Sursa foto: By William Potter / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri