Afacere cu ciocolata artizanala

Afacere cu ciocolata artizanala

Domeniul ciocolatei nu e unul nou pe piata romaneasca, in schimb o afacere pozitionata pe nisa artizanala, in care alegi sa-ti produci propriile produse, la standarde internationale, iti poate garanta succesul intr-o piata care acum incepe sa se dezvolte.

Desi preferintele romanilor in acest domeniu sunt variate si inca exista conservatori care aleg ciocolata din comert, consumul de ciocolata artizanala va creste si in Romania odata cu diversificarea gamei si a ofertei locale, considera Roxana Stirbu, fondatoarea Guilty Pleasure, atelier de ciocolata artizanala.

Guilty Pleasure a luat nastere in 2015, dupa ce antreprenoarea a “oficializat” aceasta pasiune, inceputa dupa absolvirea unei facultati cu profil tehnic. Roxana a urmat apoi cursurile Chocolate Academy din Londra unde a devenit maestru ciocolatier si a inceput sa produca initial pentru apropiati, iar apoi a investit 70.000 de euro in echipamente si dotari specifice atelierului.

Roxana a pornit la drum cu un plan de afaceri construit cu atentie, care prevede ca investitia sa se amortizeze in decurs de patru ani.

Pentru ca atelierului si echipamentelor ii sunt alocate cele mai mari resurse financiare, cel mai bine este sa optezi pentru un magazin online pentru a-ti vinde produsele, cel putin pentru inceput. Desigur, in cadrul atelierului iti poti expune ciocolata, insa majoritatea unor astfel de afaceri isi deschid magazine fizice de abia dupa cativa ani de functionare.

O alta provocare pentru un astfel de business sunt relatia cu furnizorii si importatorii de materie prima. In functie de disponibilitate, poti opta sa colaborezi cu producatori romani, desi daca alegi sa optezi pentru produse care se gasesc greu pe piata romaneasca, varianta importului ramane singura optiune.

Afacere cu automat de flori

Afacere cu automat de flori

Chiar daca nisa florariilor a cunoscut o dezvoltare accelerata in ultimii ani, multe dintre ele extinzandu-se si in mediul online, poti veni cu ceva inedit si in aceasta piata. Exista idei de afaceri conventionale, care se construiesc si se dezvolta fara ca antreprenorul sa isi asume prea multe riscuri, si exista idei de afaceri iesite din tipar, cu care antreprenorul iese din anonimat, care fascineaza consumatorii. VITRIA face parte din a doua categorie de business, vinde buchete si aranjamente florale intr-un mod neconventional, printr-un automat de flori.

Un astfel de business necesita o investitie cuprinsa intre 25.000 si 30.000 de euro, suma alocata in mare parte pe echipamente si dezvoltare conceptului de automat de flori.

Beneficiul unui astfel de business este ca iti poti amplasa automatele in zonele cu vad comercial. De exemplu, primul automat VITRIA a fost amplasat la parterul Mega Image Concept Store Baneasa din Bucuresti, in mai 2017. Tot atunci au aparut si primii clienti. Zona aleasa este foarte animata si cu un profil de consumator pe care antreprenorii l-au targetat inca de la inceput.

Automatul de flori satisface nevoia consumatorilor activi, carora nu le place statul la coada, care vor sa aiba controlul asupra deciziilor de achizitie si care apreciaza beneficiile tehnologiei.

O provocare constanta pentru acest business este sa mentina proaspete buchetele si aranjamentele florale din automat, iar aici ar trebui sa intervina tehnologia care sta la baza echipamentului.

Afacere cu petreceri si cursuri de gatit

Afacere cu petreceri si cursuri de gatit

Industria de divertisment este una atractiva din punct de vedere financiar, cu multe sanse de reusita, dar si investitii pe masura. In ultimii ani, au aparut pe piata romaneasca tot mai multe business-uri care combina divertismentul cu partea educationala, motivand astfel romanii sa aleaga sa isi petreaca timpul intr-un mod cat mai prosper.

Daca te gandesti sa incepi o afacere in acest domeniu, iti prezentam o povestea antreprenoriala care, desi a fost lansata de scurt timp pe piata, a captat rapid interesul publicului. De ce? Romanii sunt un public foarte bun cand vine vorba de distractie si de petrecere a timpului liber. Barurile, restaurantele si pub-urile sunt pline la sfarsit de saptamana. In acelasi timp, o buna parte din ei sunt interesati de a invata si de a experimenta lucruri noi, precum cursurile de gatit.

Cand incepi o astfel de afacere trebuie sa stii de la bun inceput ce oferi: nu doar cursuri de gatit, disponibile in scolile de gatit sau de horeca, nu oferi doar sali si spatii pentru petreceri sau intalniri, oferi si experiente combinate. Trebuie sa fii dispus sa asculti nevoile consumatorilor si sa livrezi servicii precum: DJ, fotograf, cocktail masterclasses, degustari de vinuri sau bere artizanala.

Atentie, insa! O astfel de afacere necesita o investitie considerabila, de pana la un milion de euro. Totodata, ai nevoie de o locatie mare pentru a putea gazdui salile unde se tin cursurile de gatit. O clasa de gatit poate avea pana la 20 de persoane, deci cel putin 2-3 statii sunt necesare intr-o incapere. Pe langa salile de gatit, poti avea cateva camere pentru petreceri private sau pentru intalniri si conferinte.

De asemenea, trebuie sa ai o legatura foarte buna si rapida cu furnizorii de alimente, bauturi, dar si colaboratorii si prestatorii de servicii aditionale. O astfel de afacere se poate promova foarte mult in mediul online, dar si in mediul corporate prin recomandari si participari.

Afacere cu cadouri personalizate

Afacere cu cadouri personalizate

Piata cadourilor personalizate poate fi o nisa interesanta pentru o afacere profitabila. Daca ai idei de produse ingenioase, te adaptezi mediului online si inveti sistemul de livrare, poti incerca sa deschizi un magazin online de cadouri personalizate. Oamenii sunt interesati sa-si cumpere obiecte personalizate precum tablouri, perne, cani, agende, ceasuri si nu numai.

Pentru a dezvolta aceasta afacere ai nevoie de o investitie in jur de 70.000 euro, iar majoritatea acestor bani se vor duce pentru achizitionarea echipamentelor de productie. Pe langa echipamente, vei avea nevoie de o hala de productie sau un spatiu de 200-300 mp, 2-3 angajati si colaboratori pe diferite domenii precum marketing, advertising si copyrighting.

In doi ani poti ajunge sa depasesti pragul de un milion de euro cifra de afaceri si cu siguranta iti vei recupera investitia din primul an, pentru ca marja de profit in acest tip de business este in jur de 30%. Important este sa continui sa investesti in afacere si sa aduci cat mai multe produse noi in portofoliu.

De exemplu, magazinul online de cadouri StarGift a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 de euro dupa mai putin de doi ani de la infiintare. Totodata, StarGift a personalizat, din martie 2016 si pana in prezent, peste 100.000 de produse si a printat peste 1 milion de poze pe diferite obiecte alese de clienti. Cum a reusit sa transforme o idee de business intr-o afacere de succes? Poti citi aici.

O altfel de afacere: clinica estetica

O altfel de afacere: clinica estetica

Industria de frumusete se afla in crestere in acest moment in Romania, iar antreprenorii gasesc acest domeniu ca fiind unul atractiv si profitabil din punct de vedere financiar. Pentru a deschide o clinica cu servicii premium care sa includa tratamente corporale, faciale, injectari si alte tipuri de tratamente cosmetice, ai nevoie de mai mult de 100.000 euro. Pretul poate sa difere in functie de locatia aleasa, daca gasesti un spatiu de clasa A, investitia ar fi mai mica, dar chiria ar putea fi mai mare. In cazul in care gasesti o locatie potrivita cu o chirie mai mica, iti permiti sa investesti mai mult in amenajare.

Poate dura intre 3 si 4 luni sa gasesti o locatie potrivita pentru clinica si inca 2 luni pentru a fi gata de lansare. Daca lucrurile merg bine si clinica are un numar constant de clienti, iti poti recupera investitia si in mai putin de 4 ani. De exemplu, pentru vanzari de 100.000 lei fara TVA generezi un profit de 20%. Bonul mediu pentru astfel de servicii poate fi in jur de 800 euro.

Unele tratamente din aceasta gama de servicii au nevoie de o expertiza medicala, iar pentru a avea si un cabinet medical integrat in clinica, va trebui sa te acreditezi la Colegiul Medicilor din Romania.

O provocare in acest business ar fi sa gasesti oamenii potriviti. Vei avea nevoie in jur de 6 angajati doar in clinica. Totodata, nu trebuie sa uitam ca traim in era internetului si marketingul online joaca un rol foarte important in dezvoltarea unei afaceri, iar promovarea serviciilor ar putea fi costisitoare.

Poti citi aici mai multe despre o astfel de afacere.