La finalul anului 2016, in Bucuresti a fost deschis primul restaurant de clatite. Ideea unui business cu clatite ii apartine lui Valentin Strugaru, un antreprenor care a indraznit sa iasa din tipare si sa dea o noua definitie desertului.

In urma cu un an, un tanar antreprenor le propunea bucurestenilor, si nu numai, un nou concept de restaurant, Maison des Crepes. Un fel de raiul clatitelor. Si pentru ca in fata unui desert oricine isi arata slabiciunile, publicului i-a placut ideea.

"La inceput ne-am gandit ca meniul sa fie alcatuit din clatite sarate, insa a intervenit nevoia pietei si ne-am dat seama ca publicul isi dorea clatite dulci. Cele mai bine primite produse au fost panecake-urile. Am inceput cu crepes, aveam in plan sa introducem mai multe tipuri de clatite (japoneze, belgiene, americane), insa a trebuit sa ne adaptam din mers si sa producem mai multe panecake-uri", a declarat Valentin Strugaru, la wall-street.ro.

Atunci cand a pus bazele Maison des Crepes, Valentin nu era strain de mediul de afaceri, de management, de antreprenoriat. Avea o experienta de 12 ani in industria HORECA si de putin timp isi deschisese si o firma de consultanta, prin intermediul careia vrea sa gestioneze proiectul Maison des Crepes.

Cocheta de multa vreme cu ideea unui business propriu, iar ideea i-a venit in timpul unei deplasari in strainatate. "Ideea mi-a venit intr-o delegatie. Eram impreuna cu sotia mea, iar in timpul liber am avut ocazia sa manancam o clatita sarata. Provenind din domeniul HORECA imi doream sa imi deschid o afacere de tip restaurant, iar sotia mea a venit cu ideea de a face o clatitarie", a povestit Valentin.

Era constient ca un restaurant cu clatite era ceva nou si curajos pentru piata din Romania, asa ca la inceput a fost putin reticent. "Am studiat piata din Bucuresti si am vazut ca nu mai exista o afacere cu clatite. Am fost reticent la inceput, pentru ca veneam cu un produs inedit. Am transformat clatita pe care o cunoastem cu totii intr-un produs de fine dining. Dar piata a fost foarte receptiva", a spus antreprenorul.

Astazi, Maison des Crepe, care inseamna "produse impecabile, duse la un nivel foarte inalt, o atmosfera placuta, un loc in care clientii vin cu familia, cu prietenii si se simt bine si in care revin cu placere".

15.000 de euro, investitie initiala. Doua locatii functionale intr-un singur an

Valentin a investit in jur de 15.000 de euro, pentru ca a ales sa-si deschida primul restaurant intr-un spatiu deja amenajat. "A fost o intamplare frumoasa faptul ca am investit putini bani datorita locatiei pe care am gasit-o", a marturisit acesta.

Banii au provenit dintr-un credit bancar, "un gest de nebunie", cum spune Valentin, pentru ca toti prietenii il sfatuiau sa nu investeasca bani imprumutati.

In decembrie 2016 au lansat primul restaurant, iar o luna mai tarziu afacerea a inceput sa devina profitabila. In 2017, business-ul a avut o cifra de afaceri de peste 1,2 milioane de lei, iar profitul este estimat la circa 28% din cifra de afaceri.

Investitii in ingrediente de la producatori locali si in factorul uman

Pentru Valentin, doua lucruri sunt foarte importante in businss-ul sau: produsul care ajunge la clienti si oamenii cu care lucreaza. De aceea, cele mai mari investitii le face in ingrediente si in personal.

"Intr-o piata in care toata lumea o duce bine, toate lumea o duce bine. Cred in reciprocitate si cred ca prima data trebuie sa ne uitam la cei de langa noi. De aceea, lucram cu producatori roman. Alimentele, vinurile, toate le luam de la producatori locali si incurajez consumul de produse romanesti", a declarat Valentin.

O alta investitie importanta pentru acesta este in personal. "Ca sa ai produse de caliltate, ai nevoie de calitate", a adaugat Valentin.

El spune ca spre deosebire de ultimii 10 ani, cand antreprenorii nu investeau in factorul uman, acum lucrurile s-au schimbat aproape radical.

"Cata vreme nu investim in factorul uman, nu vom avea rezultate. Unul dintre principiile mele este sa nu dam valoare extra banilor, pentru ca oamenii sunt mult mai importanti. Acest principiu m-a ajutat foarte mult inca din primele zile de antreprenorit. Cerintele din piata s-au schimbat, iar astazi consumatorii cauta calitate. Ca sa ai produse de calitate, ai nevoie de oameni de calitate. Lucrurile incep sa se rezolve. Vad oameni din HORECA, si nu numai, care investesc in factorul uman", a precizat acesta.

Maison des Crepes din Romania, in Europa si apoi SUA

Maison des Crepes are deja doua locatii functionale Bucuresti, iar planul este sa mai deschisa 1-2 restaurante in Capitala, apoi sa se extinda in marile orase din tara (Cluj-Napoca, Constanta, Timisoara, Sibiu, Brasov, Iasi) si apoi sa iasa pe piata din Europa si SUA.

Citeste si:

    "In prima parte a anului 2018 vrem sa ne dezvoltam pe finante proprii, urmand ca din a doua jumatate a anului sa atragem investitori. Planurile sunt foarte indraznete, ne-am propus ca in sapte ani sa deschidem primul Maison des Crepes in SUA", a marturisit Valentin.

    Si francizarea face parte din planul de dezvoltare a business-ului. "Luam in calcul si francizarea, insa este foarte important sa alegem corect partenerii de afaceri. Nu-mi doresc un om care sa vina si doar sa investeasca. Trebuie sa creada la fel de mult ca si mine in proiect, pentru ca doar asa vom mentine standardele de calitate. Avem planul de francizare facut, primim oferte, dar nu vrem inca sa o luam pe acest drum", a mai spus antreprenorul.

    Citeste si: VITRIA, un business care a luat nastere din pasiunea pentru flori a unei farmaciste

    Sursa foto: Facebook / Maison des Crepes

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Start Up »



    Setari Cookie-uri