Antreprenorii din industriile creative care vor sa-si transforme hobby-urile in business trebuie sa tina cont de faptul ca este destul de greu sa pornesti la drum fara resurse financiare de pana la cateva mii sau chiar zeci de mii de euro si sa nu existi in mediul online, spune Laura Calin, fondatoarea targului de design V for Vintage.

Investitia initiala intr-un proiect creativ poate varia de la cateva mii de euro pana la cateva zeci de mii de euro, in functie de tipul afacerii. Sumele initiale nu sunt mari insa, comparativ cu investitiile din alte domenii. „Cred ca e destul de greu sa pornesti un business fara resurse financiare, drumul catre success poate fi mai lung sau startul poate fi dificil”, spune Laura.

In ceea ce priveste cel mai potrivit canal de vanzare pentru creativii care au luat calea antreprenoriatului, fondatoarea V for Vintage crede ca in prezent este greu de luat in calcul un proiect care sa nu existe si in online. „Daca ar fi sa aleg intre cele doua canale de vanzare, as spune canal online fara insa sa elimin canalele offline, un mix intre cele doua canale este o varianta castigatoare”.

Cei care vor sa lanseze un business creativ trebuie sa se documenteze, in primul rand, iar apoi sa isi pregateasca un plan de afaceri, cu o strategie clar definita, un buget si un plan de promovare. Printre cele mai mari provocari cu care antreprenorii industriilor creative se confrunta sunt viziunea de business, investitiile initiale si nu in ultimul rand, curajul.

„Dincolo de creativitate, sa construiesti un brand si sa ai success necesita viziune. Partea buna este ca aceasta viziune se cultiva, nu suntem toti nascuti cu ea. Cursuri, acceleratoare de start-up, mentori sau pur si simplu cercetarea pe care o faci constant privind businessul tau te poate ajuta sa iti construiesti viziunea si sa o imbunatatesti constant. Uneori cred ca le lipseste curajul sa inceapa un proiect antreprenorial si nu cred ca aceasta lipsa a curajului se limiteaza doar la creativi’, considera Laura.

Sunt studiile de specialitate in industrii creative necesare sau poti dezvolta o afacere fara ele? „Poti face un business daca te pricepi la acel business, poti, vrei sa il faci si iti gasesti timp ca sa il cladesti. Fara studii de specialitate e mai greu sa faci performanta, dar poti colabora oricand cu alti creativi care sa imprumute din experienta si creativitatea lor proiectului respectiv. Sunt proiecte reusite care au un partener creativ si altul care stie sa dezvolte un business si acest parteneriat este unul de success’, explica Laura.

Sfatul pe care fondatoarea targului de design l-ar oferi celor care vor sa-si construiasca o afacere este sa investeasca in ei insisi, sa invete si sa se educe in antreprenoriat, prin cursuri de specialitate. „Designerul ca Antreprenor este unul din proiectele care are ca principal scop educarea creativilor ca oameni de business. Aici se invata despre supply chain, expunere internationala, cum sa-ti construiesti o imagine si sa castigi clienti prin social media, tehnici de vanzare, de la seo la success, pricing si astea sunt doar cateva din temele cursurilor care ii pregatesc pe designeri ca oameni de business”.

Sursa foto: fizkes/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri