Sa construiesti un pitch bun in fata potentialilor investitori este probabil cea mai mare provocare atunci cand vrei sa iti finantezi afacerea. Primul pas inainte de a te infatisa in fata unui investitor este sa iti cunosti extrem de bine business-ul, considera Silvia Pop, trainer for Sales Force la UniCredit Bank si mentor la Academia Mintilor Creative.

Pasul 2 este sa pregateasca o prezentare cat mai sintetica pentru pitch, care sa contina aspectele cele mai importante ale afacerii si ale planurilor de viitor.

"Apoi sa repete, sa repete, sa repete pitchul inainte de a-l sustine. Proba de foc e sa fie pregatit sa isi prezinte planul de afacere in 5 minute unui investitor care nu stie nimic despre business, iar acesta din urma sa inteleaga despre ce e vorba. Ba mai mult, sa isi doreasca sa sustina financiar afacerea datorita unei viziuni comune", subliniaza specialistul bancii.

Frumusetea sta in ochii privitorului. Un antreprenor care isi face temele se informeaza cine e privitorul, la ce e sensibil. Apoi se pregateste sa transmita mesajul pe lunginea lor de unda.

In final, atitudinea este factor critic in orice prezentare: este nevoie de entuziasm si perseverenta. Daca un antreprenor este entuziast despre valoarea pe care o aduce, in orice pitch se poate “atinge” un suflet. Perseverenta inseamna sa nu uiti de regula numerelor mari – cu cat mai multi clienti te vad, cu atat sunt sanse mai mari sa vinzi. Dupa 100 de “nu”, va veni un “da”. Timpul nu trebuie pierdut cu regrete dupa refuz, ci trebuie investit in cautarea sutei de posibili clienti.

Citeste si:
SanoPass vizeaza 1.300 de clinici si finantare de tip equity
SanoPass, alternativa la...

Citeste AICI interviul complet cu mentorul din cadrul Academiei Mintilor Creative.

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Silvia Pop, trainer: E nevoie rapid de o cultura a muncii
Setari Cookie-uri