Cu toate ca multi antreprenori romani sunt de parere ca economia tarii nu este una predictibila si transparenta, acestia incearca sa-si construiasca afaceri si unele devin, dupa multa munca, de succes si profitabile. Daca ai o idee buna de afaceri si nu stii sigur daca vrei sa o dezvolti in Romania, vezi urmatoarele 7 exemple de afaceri de succes infiintate de antreprenori romani.

1. Lensa.ro, start-up pus la cale de doi antreprenori romani

Lensa.ro, start-up romanesc specializat in lentile de contact, ochelari de soare si ochelari de vedere, demarat in 2013 cu 500 euro, a depasit pragul de un milion de euro cifra de afaceri in 2017.

Multumita intrarii pe un segment de piata neexplorat, si anume comercializarea de lentile de contact colorate, Lensa.ro s-a diferentiat la inceput in peisajul magazinelor online de profil, iar in scurt timp a inceput comercializarea de ochelari de soare si de rame de ochelari.

Daca visezi sa ai propria afacere si vrei sa inveti rapid tot ce tine de crearea companiei, aspectele legale, finantari, administrarea afacerii si promovare, hai la Startup Your Life 2018, tabara de antreprenoriat si leadership. La finalul taberei vei avea o idee de afacere profitabila, cu un business plan solid si cu un pitch care sa dea pe spate investitorii. Te poti inscrie aici.

Istoria celor doi antreprenori implicati in Lensa.ro pare a fi una interesanta. Daniel Craciun (27 ani) este pasionat de IT si a fost pasionat de mediul antreprenorial toata viata, iar Florin Nita (39 ani) a facut trecerea la antreprenoriat din pozitia de director de marketing la Honda Romania.

Peste 70% dintre romani nu...
Citeste si: Peste 70% dintre romani nu fac la timp un control oftalmologic

Business-ul Lensa.ro este un magazin online si fizic de ochelari de soare si de vedere ce dispune de cabinet propriu pentru consultatii. In 2017 Lensa.ro a inregistrat peste 60.000 comenzi si a trecut de pragul de un milion de euro cifra de afaceri.

Lensa.ro, o afacere romaneasca de succes

2. Narcoffee Roasters, afacere de succes pornita in Cluj

Piata cafenelelor de specialitate, in Romania, reprezinta circa 3-5% din totalul pietei de cafea, iar potentialul de crestere este semnificativ. Asadar si interesul antreprenorilor pentru acest domeniu este direct proportional cu trendurile locale.

Narcoffee Roasters este un concept de cafenele de specialitate fondat de catre doi dintre cei mai importanti oameni de afaceri clujeni din domeniul HoReCa, Marcelus Suciu si Dan Isai, cu o investitie initiala de 500.000 euro, suma necesara pentru extinderea retelei in Cluj si Bucuresti.

Jeff Bezos spune ca fiecare...
Citeste si: Jeff Bezos, sfaturi pentru antreprenori. De ce nimeni nu face asta?

In acest moment, lantul de cafenele de specialitate Narcoffee Roasters pune la dispozitia antreprenorilor un sistem de franciza al retelei. Investitia necesara achizitionarii unei francize poate varia intre 60.000 de euro si 80.000 de euro. Reteaua numara 4 locatii in Cluj si Bucuresti, iar pe termen mediu, Narcoffee Roasters vizeaza francizarea conceptului si in SUA.

Pentru urmatorii doi ani, reprezentantii Narcoffee Roasters preconizeaza inaugurarea a cinci locatii proprii pe plan national si trei cafenele pe plan international.

Narcoffee Roasters, o afacere de succes infiintata la Cluj

3. Stargift

Liviu Birleanu impreuna cu sotia sa s-au gandit sa deschida un magazin online de cadouri personalizate, apoi timp de un an au analizat piata si au stabilit un plan de business. Astfel, in martie 2016, sotii Birleanu au reusit sa deschida StarGift si sa aiba in primele 9 luni de la infiintare in jur de 5.000 de comenzi.

Romani care s-au intors in...
Citeste si: Romani care s-au intors in tara pentru a construi afaceri de succes

In prezent, afacerile magazinului online de cadouri personalizate StarGift au crescut semnificativ, ajungand sa inregistreze jumatate de milion de euro in primele sase luni. Totodata, fondatorii magazinului estimeaza ca 2018 va fi anul in care compania va depasi pragul de un milion de euro.

Pentru a sustine un numar mai mare de comenzi si, in acelasi timp, pentru a incerca un alt tip de business, StarGift a investit in jur de 120.000 euro pentru a deschide un showroom & cafenea. Acesta va fi deschis la sfarsitul lunii iulie. In jur de 50.000 euro au fost investiti in amenajarea showroom-ului si echipamente necesare, iar restul de aproximativ 70.000 euro in partea de productie. Liviu Birleanu, fondatorul companiei, a venit cu aceasta ideea pentru clientii care isi doresc produsele pe loc, iar in timp ce asteapta pot servi o cafea sau o alta bautura intr-o atmosfera prietenoasa.

Stargift, afacere de succes cu cadouri personalizate

4. Smart bill

La aproximativ 10 ani de la lansare, Smart Bill a devenit unul dintre cele mai cunoscute programe de facturare din Romania. Serviciile Smart Bill, lansate de sibienii Ioana Hasan, Radu Hasan si Mircea Capatina, sunt utilizate, in prezent, de peste 55.000 de clienti, de la PFA-uri, la companii mici si mijlocii, si pana la multinationale, din toate sectoarele de business, precum servicii si comert. Peste 2 milioane de facturi sunt emise lunar, cu o valoare de peste 2 miliarde de euro pe an.

Totodata, Smart Bill ofera acces tuturor IMM-urilor din Romania la SmartBill Conta, prima aplicatie de contabilitate online care face legatura in timp real intre antreprenori si expertii contabili. Programul a fost prezentat initial in anul 2017, iar pana in prezent, aplicatia a fost testata si utilizata de peste 500 de companii din Romania in versiunea “private beta”.

Smart bill, unul dintre cele mai cunoscute programe de facturare din Romania

5. Floria

Cu o evolutie excelenta pe piata, Floria.ro este magazinul online, care ofera clientilor creatii florale unice, cu un design in acord cu tendintele din lumea modei internationale, dar adaptat la cerintele pietei din Romania.

Grupul Floria, care detine sase florarii, magazinul online si depozitul en-gros, a avut anul trecut vanzari de peste 17 milioane lei, cu 70% mai mari fata de anul trecut. Cresterea a venit din dezvoltarea unei noi zone de business, vanzarea in marile retele de retail, care a reprezentat 40% din cifra de afaceri din offline, precum si din extinderea retelei de florarii. Extinderea in offline a insemnat insa scaderea business-ului online, dupa cum au povestit reprezentantii Floria pentru wall-street.ro.

La inceputul anului 2018, reprezentatii companiei susteau ca prezenta in Carrefour era “cea mai importanta si cu un impact major in cifra de afaceri”. Pe langa Carrefour, Floria vinde flori in Praktiker si Mega Image si se afla in discutii cu alti retaileri importanti. De altfel, vanzarea in retelele de retail este o zona de business pe care grupul mizeaza in acest an, dupa ce in 2017 a generat 40% din vanzarile din offline.

Afacere de succes cu flori

6. The Home

The Home a pornit ca un site in care sunt prezentate spre vanzare obiecte de mobilier scandinav si a fost extins cu un magazin fizic, in care sunt expuse modalitati de combinare a diferitelor piese de mobilier si decoratiuni. Cu o investitie initiala de circa 20.000 de euro, dupa patru ani de la infiintare, The Home a ajuns la vanzari de un milion de euro, in 2017, si anticipeaza, pentru acest an, cresteri de pana la 50%.

Proiectul The Home a inceput in 2014, din pasiunea Corinei Pascal pentru designul de interior si arta. Dupa ce a descoperit ce ii place sa faca, a inceput sa viziteze targuri de profil si sa vada cum se imbina arta, natura, confortul, relaxarea si functionalitatea, apoi a deschis un site unde sunt prezentate produse de mobilier scandinav.

Cu toate ca vanzarile din offline au crescut in ultimul an, online-ul ramane canalul principal, iar valoarea unui bon este, in medie, de aproximativ 500-600 de lei.

The home, magazinul de mobilier scandinav

7. SanaGout

Cinci antreprenori, uniti de pasiunea pentru mancarea sanatoasa, au pus bazele unui business inedit. Prin meniurile sanatoase pe care le creeaza ajuta companiile sa implementeze programe de crestere a productivitatii si loialitatii angajatilor. Povestea SanaGout a inceput in 2008, cu o investitie initiala de jumatate de milion de euro. In urmatorii 3-5 ani, antreprenorii isi doresc ca SanaGout sa devina lider de piata in domeniul organizarii evenimentelor corporate.

In prezent, cei cinci antreprenori ii ajuta pe angajatori sa inteleaga ca o masa de pranz calda servita angajatilor le poate aduce beneficii pe termen lung.

Din 2016, dupa o schimbare de strategie, SanaGout ofera servicii de organizare evenimente complete pe zona corporate, pachete de wellbeing si beneficii pentru angajatii marilor companii si servicii de catering pentru evenimente corporate.

Meniurile sunt adaptate in functie de eveniment (tematica, obiective) si cuprind retete create de bucatarii SanaGout. In plus, ofertele sunt personalizare in functie de cerintele clientilor. Meniurile sunt pregatite chiar la locatie.

Pentru viitor, actionarii SanaGout vor ca in 3-5 ani business-ul lor sa devina lider de piata in domenul organizarii evenimentele corporate.

SanaGout, afacere de succes infiintata de cinci antreprenori

Sursa foto: Shutterstock / nd3000

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Farmec a deschis primul magazin Gerovital in sistem de franciza