Indiferent de varsta, faptul ca un copil se va plictisi rapid de o jucarie este o certitudine. Iar atunci, parintii vor rezolva problema cumparand noi si noi jucarii. Cele vechi vor fi uitate si se vor aduna intr-un colt al camerei sau, mai rau, vor fi lasate peste tot prin casa. Ei bine, un startup fondat de 3 romani a venit cu un concept nou de a gestiona eterna plictiseala a copiilor, incercand sa schimbe in acelasi timp si mentalitatea parintilor.

Evertoys este un business care pentru parinti inseamna o casa mai curata si o economie facuta in bugetul lunar pentru achizitia de jucarii, iar pentru copii inseamna “cadoul care nu se termina”.

Sunt cateva motive esentiale pentru care un sistem de “toy sharing” ar trebui sa prinda in Romania, iar Evertoys este primul astfel de serviciu lansat in piata.

Ce sta insa in calea adoptiei? In primul rand “simtul crescut al proprietatii” pe care romanii il au adanc inradacinat. “Fiecare vrea sa aiba casa sa, masina sa, sa cumpare jucaria proprie. Unii parinti prefera sa cumpere jucariile pentru ca vor intr-un fel sa-si demnonstreze ca au oferit ceva copilului. Ne-am izbit de astfel de mentalitati, dar sunt din ce in ce mai putine”, a declarat Tiberiu Lupu, unul dintre fondatori, intr-o discutie cu wall-street.ro.

Pe de alta parte, Evertoys ofera pe baza unor abonamente cu pret fix jucarii cu imprumut, pe care parintii le vor primi luna de luna si le vor returna atunci cand copilul se va plictisi de ele. Odata returnate, un nou pachet cu jucarii va fi livrat, totul pe durata abonamentului, pe care il poti intrerupe insa oricand.

Citeste si:
Nu iti permiti un MBA? Citeste aceste 5 carti pentru autoeducare
Nu iti permiti un MBA?...

“Nu spunem ca nu o sa mai cumperi cand te abonezi la serviciul nostru, dar spunem ca poti sa nu mai ramai cu o parte dintre jucarii pe cap. Copilul poate s-a plictisit de o jucarie cumparata cum a ajuns acasa, ajunge intr-un cos si nu mai faci nimic cu ea”, explica Tiberiu.

In plus, Evertoys a abordat si barierele mentale legate de imprumutul jucariilor, adica frica de a strica jucariile si igiena lor.

Am spus ca stricatul nu trebuie sa fie o bariera pentru noi si ne chinuim sa o dam jos. Spunem tuturor parintilor ca copiii se pot juca cu jucariile ca si cand ar fi ale lor si noi preluam orice stricaciuni sau piese lipsa, atata vreme cat nu exista rea vointa. Daca cineva insa ia o jucarie cu baterii si o baga in cada, atunci o sa o facturam, dar daca s-au pierdut piese sau copilul a stricat-o, pentru ca joaca presupune si haos, atunci nu va fi facturata - Tiberiu Lupu, Evertoys

In ce priveste igiena, Tiberiu precizeaza ca fiecare jucarie folosita este dezinfectata cu bactericid foarte sigur pentru sanatatea copilului, iar dupa 3-4 imprumuturi jucariile sunt retrase din circuit si sunt donate.

Citeste si:
Absolvent MBA: Nu exista executivul soldat care se pricepe la toate
Absolvent MBA: Am invatat la...

Cum a inceput Evertoys? Surprinzator, dintr-o idee la MBA

Evertoys inseamna o poveste inceputa ca proiect de MBA, la Maastricht School of Management, si 3 fondatori: Tiberiu Lupu, Emil Olteanu si Alina Marian. Impreuna au pus 25.000 de euro, iar prima runda de finantare, primita de la Venture Growth Partners, a fost tot de 25.000 euro.

Cei trei au trebuit sa isi valideze idea in cadrul unui pitch, un fel de "Arena Leilor" cu investitori regionali, pusa la cale in 2015 de Andreas Antonopoulos si Radu Atanasiu, parteneri in Venture Growth Partners, care a devenit astfel primul investitor de tip angel din Evertoys.

In acelasi an, Evertoys s-a inregistrat ca firma, iar in 2016 au inceput primele livrari de jucarii.

Tiberiu isi aduce aminte insa de cea mai grea intrebare la care au trebuit sa raspunda la pitch: De ce Evertoys este un business de crestere accelerata si nu unul de familie?

Citeste si:
Beneficii de pana la 50% din valoarea salariului oferit candidatului
Adecco: Beneficiile ajung...

Unul dintre argumentele fondatorilor a fost ca Evertoys urma sa creeeze un ecosistem care sa mentina parintii mereu interesati de sistemul de toy sharing, avand in acest sens si o moneda virtuala - everchip - care sa permita imprumutul de jucarii luna de luna.

Totusi, fata de planul initial, antreprenorii s-au confruntat cu rate de crestere mai mici, principalul motiv fiind lipsa unui buget important de marketing. Astfel, capitalul de la inceput, de 50.000 euro, a fost utilizat in principal pentru achizitia de stocuri, Evertoys avand acum peste 1.000 de jucarii pe care parintii le pot imprumuta, majoritatea fiind importate.

In mai, afacerea a mai primit o finantare de circa 100.000 euro de la fondul Sparking Capital, ceea ce a ridicat evaluarea Evertoys la aproape 700.000 euro, Tiberiu precizand ca acesti bani vor fi folositi pentru dezvoltarea noii platforme Evertoys, optimizata pentru mobil, dar si a unei aplicatii mobile.

In plus, Evertoys a bugetat noi achizitii de jucarii si lansarea conceptului STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics), precum si noi investitii in marketing.

"Parintii nu stiu ce este intr-un STEAM box, va fi un mister. Noi doar spunem ca, in functie de varsta copilului si de inclinatiile sale, pe care ni le vor indica parintii, vom include jucarii care le vor stimula inclinatiile", subliniaza Tiberiu.

Poti sa urmaresti astfel dezvoltarea copilului si sa iti dai seama cum, de la trimestru la trimestru, copilul isi dezvolta anumite aptitudini. Este vorba despre nevoia parintilor de a ajuta copilul sa se dezvolte extracurricular si sa depaseasca notiunile teoretice de la scoala si gradinita. Prin joaca se pot dezvolta aceste skill-uri - Tiberiu Lupu, Evertoys.

Evertoys planuieste de asemenea si intrarea pe nisa B2B, in special in gradinitele private care sunt dispuse sa plateasca pentru un astfel de serviciu decat sa acumuleze stocuri.

Totodata, daca toate lucrurile merg bine, fondatorii isi doresc sa atraga o noua runda de investitii in 2019, Evertoys fiind gandit ca un business care functioneaza in salturi cu bani noi.

Evertoys poate depasi granitele tarii prin francizare

Toy sharing-ul este destul de popular in Europa de Vest, dar destul de putin cunoscut in tarile din estul Europei. De aceea, francizarea este o varianta luata in calcul de fondatori, Evertoys urmand sa fie o platforma proprietara care poate fi livrata la cheie catre alti antreprenori din alte orase, din Romania sau din regiune.

"Ei platesc o redeventa, iar noi le dam selectia de jucari in functie de ce se cere. Ei vor avea o solutie la cheie pentru a deveni o biblioteca de jucarii in Budapesta sau Sofia", spune Tiberiu.

Nu in ultimul rand, desi are cateva parteneriate exclusive cu producatori de jucarii din Germania, Evertoys ar vrea sa resusciteze si industria locala de jucarii si sa lucreze cu atelierele locale de jucarii din lemn, "utilizand designul propriu si mana de lucru romaneasca".


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Cum argumenteaza managerii romani avantajele unui MBA in Viena?