Doua tinere au renuntat la domeniile in care activau si s-au apucat sa redacteze planul unei afaceri cu mancare naturala. Intr-un zona in care restaurantele sunt lipite unele de altele, antreprenoarele mizeaza pe mancarea organica pentru a atrage si a fideliza clienti. Avido a aparut de cateva luni pe piata HORECA si isi propune vanzari de 100.000 de euro la finalul anului.

Cristina Chirita si Madalina Toma au deschis, la inceputul lunii noiembrie 2018, un restaurant cu mancare organica, in zona Dorobanti a Capitalei. Cu aproape 80.000 de euro, din care 22.000 proveniti din fonduri europene prin programul Start-up Nation, a fost deschis restaurantul Avido, cu o capacitate interioara de 20 de locuri si circa 40 de locuri pe terasa.

Cristina a renuntat la meseria de farmacista, practicata timp de sapte ani, iar Madalina s-a intors din Olanda, unde traia de patru ani, pentru a incepe un proiect in tara alaturi de prietena ei, pe care o cunoaste de 16 ani. Impreuna cu sotul ei, Madalina a plecat in Olanda in 2013, pentru a vedea mai mult si a trai in alta societate. "Am vrut sa fie maximum cinci ani de zile si apoi sa gasim ceva de facut acasa si sa aducem in Romania ceva din ce am invatat acolo", povesteste Madalina.

O afacere fara experienta

Cele doua au lucrat doi ani si jumatate la planul afacerii si au inceput cu documente si carti de specialitate pentru a se familiariza cu domeniul. "Am vrut sa facem ceva pentru societate, dar si din pasiune. Si am ajuns la un bistro cu mancare sanatoasa, cu mancare organica, care ofera oamenilor o alta varianta de a manca, de a evita fast-foodurile si de a avea un mic-dejun sau un pranz normal, ca acasa", spune Madalina.

In zona Dorobanti, pe Calea Floreasca, restaurantele sunt aliniate unele langa altele, dar cele doua antreprenoare mizeaza pe mancarea organica si alimentele aduse de la producatori locali. Cu produsele pe care le pun in farfurie vor sa castige clientii zonei, familiile cu copii care sunt atente la mancarea din fiecare zi.

Idei de afaceri mici si...
Citeste si: Fagurele cu miere: Sfaturi si recomandari despre o afacere cu albine

"Ne-am dat seama ca oamenii din zona asta, oamenii cu o anumita educatie o sa inteleaga conceptul nostru. Ne-am indoit ca daca vom merge in partea de cartiere, Titan, Militari, oamenii vor avea aceeasi deschidere pentru conceptul de mancare organica, pentru ca nivelul de trai e mai scazut, oamenii nu isi permit sa manance atat de mult in oras si nu pun atat de mult accent pe mancarea organica. Asta a fost si din prisma unor studii de piata pe care le-am vazut inainte de a lua decizia locatiei. Studiile de piata ne spuneau ca partea de Nord e in plina dezvoltare si ca aici ar trebui sa fim, undeva de la Victoriei in sus, sa tot mergem spre Nord", spune Madalina.

Legumele pe care le folosesc provin de la ferma Nasul Rosu, iar carnea de pui, de la o ferma de gaini si oua. Inca nu au stabilit parteneriate pentru carnea de porc si vita, dar sunt in cautare de producatori locali.

Vanzari promitatoare, mai putin luni

Restaurantul Avido este deschis de marti pana duminica, de la ora 10 la ora 22. Luni este zi libera, mai ales in contextul in care se inregistreaza cele mai slabe vanzari. In cursul saptamanii, clientii sunt, adesea, oamenii care locuiesc sau care lucreaza in cartier, iar in cursul saptamanii ajung locuitori din mai multe colturi ale Capitalei.

"Spre sfarsit de saptamana, vanzarile de tripleaza. In weekend ne adresam in special parintilor cu copii, care sunt foarte atenti la ceea ce mananca si la ceea ce dau copiilor sa manance. Apoi, vorbim de oamenii din zona. In weekend vin oameni de peste tot din Bucuresti. In timpul saptamanii, in schimb, e imposibil sa faci asta", spune Madalina.

Grupul City Grill preia...
Citeste si: City Grill deschide un nou restaurant cu o investitie de 500.000 euro

In fiecare luna de cand au deschis, vanzarile ajung la 10.000 de euro, iar pentru finalul anului se asteapta sa treaca de 100.000 de euro, fiind influentate de mai multi factori, prin care si anotimpul. Bonul mediu la mic-dejun si pranz are o valoare de 45 de lei. Astfel, cele doua fondatoare estimeaza ca este nevoie de 30-40 de clienti pe zi pentru a acoperi investitia de 80.000 de euro, estimata sa fie amortizata in urmatorii doi ani.

Pentru un mic dejun, clientii scot din buzunar intre 15 si 36 de lei, in functie de preparatele pe care le aleg, de la clasica omleta, la oua Florentine sau Benedict sau clatite americane. Supa costa 18 lei, salatele, intre 28 si 31 de lei. Pizza cu maia costa intre 33 si 40 de lei. Alte preparate au un pret de circa 40 de lei, precum quesadilla cu pui sau muschiulet de porc.

In prezent, Cristina si Madalina sunt ospatare in propriul restaurant, oferind la mese mancare gatita de cei doi bucatari. Planul este de a gasi oameni care sa le inlocuiasca, pentru ca ele sa se poata ocupa de alte aspecte ale afacerii. Desi domeniul HORECA este din ce in ce mai popularizat de personal strain, din diverse state asiatice, cele doua antreprenoare vor sa angajeze ospatari romani. Salariile pe care le ofera, in prezent, celor doi angajati pornesc de la 2.500 de lei, net, pe luna si difera in functie de numarul de ore lucrate.

Mega Image a inaugurat Maison...
Citeste si: Cum arata primul restaurant deschis de Mega Image

Pentru a reda o parte din bucuria de a manca la pranz, care vine la pachet cu o pauza, proprietarele restaurantului pregatesc cateva oferte pentru a-i scoate din birouri. "Pregatim un card de fidelitate pe care sa il oferim oamenilor din proximitate, din cartier, cu oferte pentru pranz, pentru a incuraja oamenii sa iasa din birou, mai ales ca vine sezonul cald. Pranzul nu mai e un prilej de relaxare sau de pauza, e doar ca sa iti alimentezi energiile, sa poti sa mai lucrezi dupa. Vrem sa ii incurajam sa iasa mai mult din birou la pranz", spune Madalina.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Afacerea de familie in Maramures care sustine producatorii locali