Majoritatea startup-urilor nu au in spate un investitor dispus sa furnizeze sute de mii de euro pentru a pune firma pe picioare, ci sunt incepute mai degraba ca niste afaceri mici, care functioneaza cu minimum de resurse. Numerosi antreprenori fac credite sau apeleaza la fonduri externe pentru a-si vedea visul devenit realitate, asa ca pentru ei este o prioritate sa mentina costurile sub control.

Pe de alta parte, investitiile sunt necesare pentru a mentine orice afacere pe linia de plutire, iar o lipsa de capital poate avea un impact negativ asupra calitatii produselor sau serviciilor oferite si asupra platii salariilor angajatilor. De aceea, antreprenorii pot apela la o serie de masuri menite sa reduca cheltuielile businessului, insa fara a afecta calitatea muncii:

O politica de munca de la distanta

Startup-urile care nu isi permit sa inchirieze spatii mari de birouri le pot permite unora dintre angajati sa lucreze de la distanta. Acesta mod de lucru poate functiona si ca un beneficiu pentru angajatii care isi doresc mai multa flexibilitate sau care nu vor sa piarda zilnic timp in trafic, pentru a ajunge la sediul companiei. Firmele pot face economii substantiale daca inchiriaza un spatiu mai mic pentru birouri, pana cand ajung in punctul in care se pot sustine financiar si pot incepe sa aiba planuri de expansiune si de extindere a echipelor.

Economie la cumpararea echipamentelor

Costurile de logistica pot conta enorm in economia unei companii, mai ales ca nu pot fi evitate. Totusi, pentru un startup, aceste cheltuieli pot fi tinute sub control cu ajutorul unei organizari ca la carte, dar si prin cateva metode simplu de pus in aplicare. De exemplu, toti angajatii au nevoie de un laptop de serviciu de pe care sa poata lucra, fie ca o fac de acasa, fie de la birou. Insa un startup nu are nevoie sa faca investitii masive pentru a aproviziona cu laptopuri noi toate birourile, cand poate alege sa cumpere niste calculatoare second hand, in stare perfecta de functionare, la care pot obtine inclusiv o garantie. Laptopurile la mana a doua care sunt evaluate obiectiv de experti sunt mult mai ieftine, si, cat timp functioneaza la fel de bine ca unele noi, nu exista niciun motiv pentru care o companie care doreste sa cheltuiasca banii in mod inteligent sa le evite.

Monitorizarea lunara a costurilor

Costurile fixe lunare ale unei afaceri mici trebuie evaluate in permanenta, astfel incat sa poata fi identificate cat mai devreme alternativele mai ieftine. Spre exemplu, o firma care are nevoie de consultanta legala poate descoperi ca plateste prea mult pentru un serviciu care poate fi mai ieftin. Aceeasi regula se aplica si cand vine vorba despre abonamentele la internet, cele pentru telefoanele mobile sau chiar pentru spatiile de lucru. Monitorizarea lunara a acestor cheltuieli si evaluarea ofertelor de la alti furnizori se pot dovedi benefice atunci cand un antreprenor vrea sa isi reduca aceste costuri cat mai mult si sa elibereze o parte din lichiditati pentru alte cheltuieli sau pentru a-i reinvesti in companie.

Organizarea programelor de internship

Programele de internship pot fi benefice atat pentru o companie aflata la inceput de drum, cat si pentru studentii dornici sa prinda experienta. Internship-urile nu sunt la fel de costisitoare pentru firme precum angajarea unei alte persoane. In plus, antreprenorul are astfel sansa de a descoperi noi talente, pe care sa le angajeze ulterior si sa aiba garantia ca acestea se vor ridica la inaltimea asteptarilor.

Automatizarea proceselor anevoioase

Automatizarea presupune intotdeauna o investitie, insa acest cost este compensat printr-o crestere a productivitatii si prin eficientizarea muncii. Atunci cand angajatii pot fi debarasati de acele sarcini repetitive si obositoare care le ocupa o buna parte din timp, ei vor avea mai multa disponibilitate si energie sa isi redirectioneze eforturile spre alte lucruri mai importante. In plus, automatizarea elimina riscul erorilor umane, fiind esentiala pentru acuratetea oricarei companii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri