Este important să analizezi bine aptitudinile pe care le deții și la care dintre ele trebuie să lucrezi continuu pentru a putea lua în mâinile tale deschiderea unui business. Vezi care sunt skill-urile de care are nevoie oricine vrea să se apuce cu succes de o afacere.

Dacă în mod tradițional antreprenoriatul a solicitat forță emoțională și fermitate în decizii, în timpul pandemiei a devenit o prioritate trezirea spiritului antreprenorial care există în interiorul unora, precum și cultivarea visului de a fi în fruntea unei afaceri profitabile, potrivit publicației Entrepreneur.

Pe lângă acestea, mai este și actualitatea digitală în care trăim, care lărgește paleta de atribuții pe care un manager trebuie să le îndeplinească, afară de a pune pe masă o ofertă atractivă de produse și servicii, ori de a cunoaște perfect piața în care trebuie să vândă. Aceasta presupune skill-uri prin care să poată fi conduse business-uri digitale, skill-uri de teams lead, de dezvoltare de proiecte, procese și altele.

1. Rezistența, o calitate de bază

Una dintre cele mai importante calități ale unui antreprenor este rezistența în fața dificultăților. Aceasta îi permite managerului să facă față provocărilor și să se adapteze tuturor noilor circumstanțe pe care le întâmpină, și este vitală, mai ales în perioada de incertitudine în care trăim.

Rezistența îi ajută pe antreprenori să își asume riscurile pe care le întâmpină și să fie capabili să învingă crizele. Una dintre cele mai obișnuite greșeli în viața unui antreprenor este predarea armelor de la prima eroare sau de la primul eșec suferit. Erorile sunt doar părți din curba învățării, iar nimeni nu poate spune că a început vreun lucru fără a comite vreo greșeală. În plus, căutarea de noi soluții la o problemă este una dintre cheile învățării și dezvoltării creativității, așa că ele nu trebuie privite ca pe o plagă.

2. Intraprenoriatul, deasupra tuturor aptitudinilor

Intraprenoriatul presupune, în cadrul unei afaceri, ca managerul să aibă inițiativa, să fie proactiv, să își asume responsabilități, să analizeze riscuri, să identifice noi oportunități de creștere și să ia decizii. Aceste tipuri de competențe pot fi observate și la cei care sunt angajați ai unei organizații, și sunt primele semne că respectivii au ADN antreprenorial.

Dacă la vechiul sau la actualul job ești cel care vine primul cu sugestiile, dacă ești cel care are un simț crescut al urgenței, dacă ai numeroase idei și te implici în proiecte noi și dacă îți place să îți asumi riscuri – este timpul să lași în urmă biroul respectiv și să îți începi propria afacere.

3. Digitalizarea antreprenoriatului

Cultura digitală trebuie să fie un skill fundamental, fiindcă un rol esențial al antreprenorului este să înțeleagă că omul și tehnologia se completează și că legătura dintre aceste două elemente este baza dezvoltării oricărui business.

În plus, oamenii care au înclinația și lejeritatea de a folosi instrumentele tehnologice digitale, precum Internetul, aplicațiile mobile sau rețelele sociale sunt mai bine pregătiți să își asume schimbarea și inovațiile contextului în care trăim. În prezent, 85% dintre startup-urile din Mexic au o componentă digitală, iar 36% au fost înființate în urmă cu mai puțin de un an, potrivit Asociației Antreprenorilor din Mexic (ASEM).

4. Un leadership transformațional

Șefii tradiționali și autoritari nu mai funcționează în prezent în antreprenoriat și dacă pentru un anume motiv, te-ai gândit să îți asumi un astfel de rol în afacerea pe care vrei să o deschizi sau pe care ți-ai început-o, te va duce pe o pantă negativă. În ziua de azi este nevoie de lideri agili, în stare să adopte rapid noi tehnologii, care resping sarcinile mecanice, care sunt foarte creativi, analitici, care promovează consensul și care sunt mai degrabă orientați pe împlinirea obiectivelor ca echipă, și nu la nivel individual.

Toate aceste caracteristici sunt cuprinse de un lider transformațional, care, așa cum denotă denumirea, este deschis la schimbare și inovează continuu. Dacă antreprenorii continuă să rămână lideri tradiționali, nu reușesc să stimuleze implicarea din partea echipei. De asemenea, au o capacitate redusă în a găsi soluții și în a depăși dificultățile, ceea ce îi conduce la eșec.

5. Empatia, un antidot împotriva stresului

O altă însușire cheie a antreprenorului este empatia. Managerul trebuie să înțeleagă nu doar nevoile clienților cărora le oferă servicii sau produse, ci și pe ale membrilor echipei cu care lucrează. Un antreprenor care nu ascultă ce au ceilalți de spus nu va reuși să transmită eficient viziunea sa asupra afacerii și să îi molipsească și pe angajații săi în vederea atingerii obiectivelor stabilite.

Potrivit World Economic Forum, empatia este un antidot eficient împotriva stresului și permite o conexiune mai bună a antreprenorului cu angajații, pentru că oferă calea pentru formarea de relații bazate pe încredere.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri