Problema cu a vinde produse românești în Germania sau alte țări din Uniunea Europeană este brandul nostru de țară. În afară de industria IT unde suntem văzuți ceva mai bine, în celelalte industrii suntem văzuți ca cei care facem produse ieftine.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

Iar în momentul în care percepția dintr-o anumită țară este că România face produse ieftine, nu ai altă șansă decât să te bați la preț cu cele mai ieftine produse din țara lor.

Este mult mai ușor să intri într-o țară nouă printr-un brand din acea țară. Mai precis, să vinzi produse nemțești, nemților. Chiar dacă ele sunt produse în România.

Abia după ce ai prins o cotă piață considerabilă și ai reușit să câștigi încrederea consumatorilor poți veni și să faci public că acele produse pe care ei le iubesc sunt făcute în România.

Așa poți și să reușești, dar și să contribui la creșterea brandului de țară într-o direcție benefică tuturor.

Nu încerca să te pui contra pieței. Contra credințelor populare. Lucrează cu ele pentru a ajunge la schimbare.

PS: Vorbesc despre asta mai pe larg în episodul #46 din TBF Show: Mașini electrice, Tiny House și cum vinzi produse românești în Germania (https://tbf.ro/tbf-show-episodul-46).

Este foarte greu să creezi o modă sau un trend printr-un produs low cost. Produsele luxury creează moda

Ne putem găsi în situația în care trebuie să introducem un produs nou în piață. Un produs pe care piața nu îl cunoaște. Nu are termen de comparație. Nu are educația necesară pentru a lua o decizie bună.

Avem exemplu în România tiny house în acest moment. Sau casele de lemn în trecut, care nici acum nu au prins o cotă de piață considerabilă, ca în multe țări din afară.

Pentru a crea un trend, o modă, cu un produs nou, primul pas este să îl vindem scump și să îl catalogăm ca produs de lux.

Oamenii cu bani sunt dispuși să riște. Sunt dispuși să ia ultimele tehnologii pentru că riscul pentru ei este mic.

Însă lucrul interesant care se întâmplă este că, odată ce oamenii cu bani cumpără un anumit produs și sunt mulțumiți de el, toți ceilalți încep să viseze la acel moment în care și-l vor putea permite pentru ei.

Iar acela este momentul în care creezi variante ale acelui produs “budget friendly”. Pentru că toți ceilalți, marea masă, vor avea posibilitatea să cumpere același produs pe care îl au “bogații” la un preț pe care și-l pot permite. Iar toate acele obiecții de la început, dispar.

Greșeala este să încerci să introduci un astfel de produs în piață cu preț mic. Cei cu bani nu îl vor cumpăra pentru că nu vor lucruri ieftine și în consecință nu pot porni o modă. Iar cei cu posibilități modeste nu îl vor cumpăra pentru că nu au siguranța că acel produs este bun.

Așa că… dacă ai un produs nou de introdus într-o piață, începe prin a vinde o variantă de lux. După ce ai creat trendul, creează variante pentru toți ceilalți.

Asta a fost strategia Tesla, Apple și multe alte companii care au reușit să schimbe în mod radical trendurile din lume.

Sursa foto: TBF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri