Începerea unei afaceri necesită curaj și dobândirea unor cunoștințe care să te ajute să o dezvolți cât mai mult. Dacă îți dorești să deschizi o afacere în comerț, descoperă în continuarea acestui articol informații utile care să te ajute să pornești la drum.

Ce cod CAEN să aleg pentru deschiderea unui magazin?

Ca să îți desfășori activitatea într-un mod legal, primul pas pe care trebuie să îl faci este să stabilești entitatea juridică sub care va funcționa magazinul tău, fie el online, fie fizic. Astfel, poți să îți desfășori activitatea printr-un PFA (persoană fizică autorizată), SRL sau SRL-D (societate cu răspundere limitată), II (întreprindere individuală) sau IF (întreprindere familială).

Alegerea uneia dintre aceste forme de organizare se poate face în funcție de profilul afacerii tale, planul de activitate și obiectivele de viitor.

Un magazin poate fi încadrat într-un con CAEN din clasa 47, în funcție de ceea ce vinzi. În ceea ce privește alegerea codului CAEN pentru activitatea unui magazin online, poți alege codul 4791 – comerț cu amănuntul, prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet.

Cum rezerv numele companiei și cum aleg domeniul online?

Rezervarea denumirii companiei se poate face online, la Registrul Comerțului. Chiar dacă magazinul pe care îl deschizi are o locație fizică din care vinzi, nu uita că trebuie să fii prezent și în mediul online, pentru a te putea promova mai eficient.

În ceea ce privește denumirea domeniului (a site-ului web), aceasta nu trebuie să fie identică cu denumirea companiei. Poți să alegi un nume care să fie reprezentativ și simplu de reținut, care să te ajute în promovarea afacerii.

Indiferent de numele site-ului pe care îl alegi, asigură-te că este disponibil și nu este rezervat deja de către o altă afacere.

Am nevoie de casă de marcat?

Conform legislației, o casă de marcat este obligatorie atunci când vânzarea se efectuează în mod fizic, direct clientului final. Pentru magazinele fizice, legea impune existența unei case de marcat.

În cazul unui magazin online, în care produsele sunt predate curierului, nu este obligatoriu să ai casă de marcat. Cu toate acestea, nu uita că unul dintre cele mai bune planuri de dezvoltare a unui magazin, fie el și online, este prezența la târguri și expoziții și contactul direct cu clienții. În acest caz, vei avea nevoie de o casă de marcat și de un stoc de role case de marcat, pentru a putea face față tuturor vânzărilor.

Ce este platforma e-commerce și cum o aleg pe cea mai bună?

Platforma de e-commerce reprezintă magazinul tău online propriu-zis, astfel că este important să te asiguri că faci o alegere bună. Poți să optezi pentru o platformă închiriată, care este avantajoasă din punct de vedere al costurilor, sau pentru o platformă open source, care îți pune la dispoziție licența de utilizare a software-ului și codul complet, pe care îl poți modifica singur, folosind un șablon de preconfigurare.

De obicei, platformele open source sunt mai costisitoare decât platformele închiriate, însă alegerea ta depinde de câți bani ești dispus să cheltuiești pentru lansarea magazinului tău și care sunt obiectivele tale pe termen lung.

Cum aleg furnizorii potriviți?

Furnizorii reprezintă un aspect important pe care trebuie să îl ai în vedere atunci când îți deschizi un magazin online, deoarece influențează într-o mare măsură succesul sau eșecul afacerii tale.

Indiferent de produsele pe care îți dorești să le vinzi, trebuie să te orientezi spre furnizori serioși, cu care să porți discuții și negocieri, pentru ca această colaborare să fie avantajoasă de ambele părți.

Dacă produsele sunt fabricate de către tine, atunci ai nevoie de furnizori care să îți ofere materii prime la prețuri decente. Fiind la început de drum, orice sumă de bani contează, pentru o activitate constantă și de succes.

Deschiderea unui magazin, indiferent că alegi un magazin online sau offline, nu este una dificilă. Cât timp ai un plan de dezvoltare, poate fi un real succes. Folosește-te de informațiile din acest articol pentru a porni la drum și dezvoltă o afacere de succes.

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri