Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF, scrie despre cele mai improtante lecții pe care le-a învățat fiind implicat în creșterea a peste 300 de companii, din 23 de industrii.

Mai jos ai 42 dintre ele. Îți doresc un an mai bun decât cel precedent și mai prost decât următorul.

  • Îți ia în medie 24 de luni să recrutezi un lider remarcabil.
  • Oamenii foarte performanți ating între 60% și 70% dintre obiectivele pe care și le stabilesc. La fel și companiile.
  • Ceea ce nu se verifică nu se întâmplă. Și asta este valabil atât pentru angajați și manageri cât și pentru antreprenori. Obiceiurile de evaluare a performanței și a progresului sunt cruciale pentru a reuși.
  • Înțelegi despre ce este antreprenoriatul abia după ce ai recrutat primul lider remarcabil. Primul lider care aduce rezultate extraordinare fără ajutorul sau implicarea ta.
  • Cei mai buni lideri nu sunt “people person”. Au un grad destul de ridicat de psihopatie. Mai precis, pentru ei rezultatele sunt mai importante decât oamenii.
  • Toți cei care visează la venituri pasive de fapt urăsc ceea ce fac. Știu cum e. Am fost acolo.
  • Abia după ce ai făcut un training de 6 ori poți să te aștepți ca oamenii să fi reținut informația și să o folosească în practică.
  • 50% din deciziile pe care le luăm zi de zi sunt greșite. În consecință, abilitatea de a schimba o decizie, fără să te consume pe tine sau echipa, este crucială.
  • Scopul unui startup este să găsească în cel mai rapid mod un model de business repetabil și scalabil.
  • Ai nevoie de două lucruri să te simți fericit și împlinit într-un business: să lucrezi alături de oameni extraordinari și să îți petreci timpul pe lucruri unde aduci valoare multă.
  • Cea mai bună metodă de retenție a oamenilor remarcabili pe termen lung nu este salariul. Este să îi înconjori de alți oameni remarcabili.
  • Este foarte diferit rolul de antreprenor de cel de CEO. Fiecare necesită un alt set de abilități și competențe.
  • Nu poți face antreprenoriat la scară mare fără să fii un foarte bun manager. Însă poți fi un foarte bun manager fără să ai abilități de antreprenoriat.
  • Scopul nu este să creezi o cultură în care toată lumea este fericită. Scopul este să recrutezi doar oamenii care vor fi împliniți în cultura creată de tine.
  • Majoritatea oamenilor celebrează eroii. Problema cu eroii este că nu sunt predictibili. Iar nimeni nu a construit un imperiu prin a face lucruri mari odată la ceva timp.
  • Antreprenorii care nu au o familie împlinită își recreează o altă familie în business. Angajații devin copiii lor. Unul mai răsărit devine partenerul de viață.
  • Nu este treaba nimănui să creadă în tine până când nu reușești. Îmbrățișează asta, nu o condamna.
  • Cel mai mare avantaj pe care îl au antreprenorii cu vechime este networkul. Nu abilitățile. Nu experiența.
  • Un lider remarcabil poate adăuga câteva milioane la valoarea afacerii în 1-2 ani.
  • Dacă nu ești clar în legătură cu lucrurile la care nu ești dispus să faci compromisuri, vei ajunge să faci compromisuri în toate. Atunci când faci compromisuri în toate lucrurile, nu poți construi un brand și o cultură.
  • Nu este responsabilitatea nimănui să rămână lângă tine când pici de pe scară. Este treaba ta să te ridici și să oferi speranță nouă.
  • Nu există nici un business ușor. Toate sunt la fel de grele pe termen lung și la scară mare.
  • Majoritatea companiilor petrec mult prea puțin timp și consumă mult prea puține resurse pentru construirea de produse remarcabile și mult prea mult timp pe marketing și sales.
  • Pentru succes este mult mai important să eviți să faci greșelile pe care le fac majoritatea oamenilor, decât să încerci să faci lucruri inovative.
  • Degeaba creezi un produs care rezolvă bine o problemă pentru care oamenii nu sunt dispuși să plătească să le fie rezolvată.
  • Majoritatea oamenilor nu vor să fie mai ușor. Vor să fie mai predictibil.
  • Principiul Pareto se respectă în orice afacere, din orice industrie. De la nivel macro la micro.
  • Cele mai puternice campanii de marketing au fost cele în care am făcut ceva mic pe termen foarte lung. "Fundamentul zilei" este un astfel de exemplu.
  • Repetiția este mama învățării și predării. Repetarea des a viziunii, culturii și obiectivelor către oamenii tăi nu este nici pe departe “timp pierdut”.
  • Cu cât îți trăiești valorile mai autentic și fără compromisuri, cu atât devii mai carismatic. Iar carisma este foarte importantă pentru succes.
  • Vânzarea este mult mai mult despre a aduce claritate decât despre șiretlicuri.
  • Gradul corect de îndatorare la bănci este cel maxim. Banii băncilor sunt cei mai ieftini pe care îi vei găsi în lumea afacerilor.
  • Să nu ai niciodată un furnizor unic. Rulează maximum 60% printr-un furnizor, iar restul prin 3-4 furnizori de backup.
  • Un avocat bun este foarte profitabil pe termen lung.
  • Cu cât ai mai multe interacțiuni cu un public, cu atât crește șansa ca acel public să cumpere de la tine. Și nu trebuie ca toate acele interacțiuni să fie extraordinare.
  • Mentalitatea de “totul sau nimic” creează un stres care nu scade performanța.
  • Pentru maximizarea cifrei de afaceri și a profitului ai nevoie de un mix de produse care să îți permită să vinzi către clienții existenți de minimum 3-4 ori pe an pentru următorii 5-10 ani.
  • Prima dată crești vânzările și apoi operațiunile. Niciodată invers.
  • Concediază repede orice nesimțit. Mai ales nesimțiții geniali.
  • Cel mai mare ROI în business este adus de recrutarea de lideri.
  • Nimic nu crește șansele de reușită ale unui startup ca recrutarea de parteneri care să completeze fondatorul.
  • Nu trebuie să fii un vânzător bun. Dar trebuie să poți aduce claritate și să împingi oamenii spre acțiune. Deci trebuie să fii un vânzător bun.

Sursa foto: TBF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri