O cheamă Carmela Dragomir, iar în 2019 a câștigat premiul pentru cea mai bună pralină de ciocolată din lume, la Trofeul Mondial de Ciocolaterie, Gelaterie şi Patiserie de la Milano. Antreprenoare și chef cofetar, Carmela spune că un business cu ciocolată artizanală este în general profitabil sau chiar foarte profitabil, însă investiția inițială este foarte ridicată, iar business-ul necesită multă implicare din partea celui care o conduce.

Carmela deține lanțul de cofetării Delice, iar fiica acesteia conduce Dulcelle, un business concentrat în special pe pralinele de ciocolată. Delice este un business care există deja de 23 de ani, cu 7 cofetării în Câmpina, Ploiești și Bușteni, în vreme de Dulcelle a fost lansat acum 3 ani și are o singură locație fizică.

La Milano, în 2019, ea a câștigat premiul pentru cea mai bună pralină de ciocolată din lume cu o creație originală: o pralină ce conținea un amestesc special pe bază de cătină românească.

”Astăzi, un laborator de ciocolaterie va costa probabil în jur de 200.000 de euro. Repet, DOAR laboratorul. La acesta se mai adaugă costul proprietății și al amenajării acesteia – în cazul în care vrei să vinzi la fața locului”, spune antreprenoarea.

Ea explică faptul că echipamentul necesar este în general foarte scump și dă ca exemplu costul unei mașini de ciocolată care ajunge la 24.000 de euro. ”Dacă ai 3 culori pentru ciocolată, vei avea nevoie de 72.000 euro doar pentru asta. Dacă ai nevoie de o masă de inox, și îți trebuie și frig pe ea, te mai costă încă 5-6.000 de euro”, adaugă ea.

Nu în ultimul rând, locația unde este vândută ciocolata trebuie să fie ”instagramabilă”, o cerință absolut necesară unui business de succes în era rețelelor sociale.

Lumea vine, își face poze, totul trebuie să arate bine. Nu mai poți să faci o locație cu 10.000 de euro, ai nevoie de cel puțin 50.000 pentru a avea un spațiu cu adevărat frumos și instagramabil.

Carmela Dragomir, chef cofetar, Delice

Antreprenoarea spune că deși are planuri pentru un nou proiect, reprezentând o investiție de 700.000 de euro (business de produse ambalate realizate din fructe locale), nu ia în calcul deschiderea unei locații fizice în București.

”Fiecare firmă merge bine dacă există cineva să se ocupe de ea la locație. Nu ai cum să fii prezent fizic în foarte multe locații, de aceea nu ne-am extins în București, în ciuda succesului de până acum”, spune Carmela Dragomir.

Dincolo de vânzările din cofetării, o bună parte din încasările Delice și Dulcelle provin de la participările la evenimente private, precum nunți, botezuri sau alte petreceri. În curând, Dulcelle va începe să facă și vânzări online.

”Sfatul meu pentru oricine intră într-un business cu ciocolată este să se concentreze pe business, nu pe profit, pentru că în primul an ai de investit foarte mult, în toate lucrurile care te vor ajuta să ai vânzări. Totuși, un business cu ciocolată poate fi foarte profitabil: cred că în al treilea an ai deja șanse să îți recuperezi investiția”, crede Carmela Dragomir.

Sursa foto: Wall-Street.ro, Delice

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri