“Am inceput sa lucram in urma cu un an si jumatate la reteaua de portaluri 1001romania.ro. Ne-am lansat oficial pe 10 ianuarie 2008 cu 43 de portaluri in care am investit aproximativ 200.000 de euro. Vrem sa ne dezvoltam la nivel national, in fiecare oras din tara si ne-am dat seama ca e bine sa ne extindem prin francizare. Vrem sa ajungem la 100 de portaluri in doi ani, sa acoperim orasele cu peste 25.000 de locuitori”, a declarat, pentru Wall-Street, Romulus Oprica, managing partner 1001romania.ro.

Un portal din reteaua 1001romania.ro, ca de exemplu 1001brasov.ro, este un portal general despre oras, cu informatii utile, stiri, director de business unde se pot inscrie companii, anunturi gratuite pentru utilizatori, o sectie “City Life” cu informatii utile pentru fiecare oras in parte, incluzand evenimente, locuri de vazut, localuri.

Ideea unei retele de portaluri i-a venit insa in urma cu doi ani, in urma unui studiu de piata care viza statiunile de ski din Romania. “In 2006 am avut un studiu pentru un client care detinea un portal de ski, in care s-au investit in jur de 3.000 de euro”, spune Oprica. Atunci si-a pus intrebarea: de ce ar investi cineva atat de mult pentru un portal? “Mi-am dat seama atunci ca in Romania nu exista o retea de portaluri. Am studiat fiecare oras si am constatat ca este oportun sa lansez o retea conjuncta, unitara”, continua Oprica. Astfel a pus, in timp, bazele proiectului sau.

“Exista in Romania peste 200 de portaluri locale, fara sa luam in calcul portalurile de stiri”, sustine acesta, adaugand ca noutatea proiectului sau este crearea unei retele nationale de portaluri, ca fiecare oras sa aiba propriul sau portal integrat in retea.

“Investitia este 100% romaneasca. Am inceput sa caut investitori, brokeri, oameni de afaceri interesati. Am investit 5.000 de euro in domeniile de orase, softul a costat 35.000 de euro. Am avut oferte de pana la 60-100.000 de euro din partea dezvoltatorilor de software”, afirma Oprica.

Compania numara in prezent sase angajati in Brasov, dezvoltarea soft-ului fiind externalizata unei echipe de programatori din Pitesti, care numara zece persoane, in timp ce elementele de design sunt realizate la Cluj, unde lucreaza o echipa de 5-6 oameni.
Dezvoltarea soft-ului a durat sase luni, potrivit lui Oprica.

“Desi franciza poate insemna cedarea unei parti din profit, preferam sa lucram cu oameni locali, care stiu piata locala”, argumenteaza Oprica alegerea sistemului de francizare pentru extinderea afacerii.

Citeste si:

O investitie intr-un portal ajunge si la 10.000 de euro in general, spune Oprica, insa achizitionarea directa a unei francize online deja testate este mai putin costisitoare. “Preluarea francizei noastre costa intre 1.500 si 4.000 de euro, in functie de marimea orasului. O investitie de 4.000 de euro intr-un oras de peste 20.000 de locuitori garanteaza venituri de minim 20.000-25.000 de euro anual”, enunta managerul 1101romania.ro.

Pentru francizat profitul variaza intre 10-15.000 de euro pe an, in timp ce investitia se recupereaza rapid, in maxim un an de la preluarea francizei. Veniturile se cumuleaza din servicii de marketing, advertoriale, publicitate online, compania urmand sa lanseze si un serviciu de studii de piata in urmatoarele sase luni, care va beneficia de experienta lui Oprica, sociolog de profesie.

“In momentul de fata avem trei contracte de franciza incheiate si alte zece orase in discutii finale. Oferim acces la administrarea site-ului si folosirea instrumentului ca un business propriu, drept de administre local, redeventa de 15% din venitul anual. Francizorii beneficiaza gratuit de tot ceea ce dezvoltam noi. Ei trebuie doar sa aiba sub supraveghere piata locala, sa lanseze parteneriate cu media locala”, rezuma managerul procesul de francizare.

In acest an, compania estimeaza venituri de 300.000-400.000 de euro pentru intreaga retea de portaluri si o marja de profit de 50%. “Intentionam sa investim in urmatorii trei ani pana intr-un milion de euro si sa recuperam investitia in maxim doi ani”, a mai spus Oprica.

Inca de la lansarea portalurilor, din ianuarie, s-a ajuns la un numar de 12.000 de vizitatori lunar, francizarea urmand sa genereze trafic in plus. In martie, 1001romania.ro si portalurile aferente au inregistrat 50.000-60.000 de euro de afisari, “in conditiile in care nu ne-am promovat”. Ca target, compania si-a propus sa atraga in urmatoarele 3-4 luni nu mai putin de 10.000 de vizitatori saptamanal.
“La sfarsitul anului ma astept sa avem 100.000 de membri inregistrati in retea si 300.000 de afisari saptamanal. Pana in decembrie 2008, ne dorim 1.000.000 de vizitatori lunar la nivelul retelei 1001romania.ro”, incheie Romulus Oprica.