Fenomene de tipul crizei economice americane pot avea efecte si asupra companiilor de talie mica, nu numai a marilor corporatii de miliarde de dolari, arata editia online a New York Times.
Proprietarii care doresc sa isi vanda business-ul au motive in plus cu exceptia problemelor nesolutionate din interiorul companiei, de la cresterea costurilor si scaderea numarului de clienti pana la criza subprime propriu-zisa.

Anul trecut, cel mai mare site de tranzactii cu afaceri, bizbuysell.com, a avut 50.000 de companii scoase la vanzare, mai mult decat anul trecut, cand se inregistrau 43.000, potrivit declaratiilor managerului Michael K. Handelsman. Numarul companiilor vandute a crescut cu 66% in primul semestru al anului curent, de la 1.081 la 1.795, iar pentru site-ul mill3nnium.com, listarile s-au dublat pentru zona Washington-ului.

Handelsman admite ca eliminarea unei listari de pe site nu inseamna neaprat achizitia companiei respective. “Intotdeauna ne interesam daca s-a vandut, dar broker-ul nu ne spune intotdeauna”, afirma acesta, citat de New York Times. Un motiv de a vinde afacerea este numarul in scadere al clientilor afacerii respective, motivate de scaderea puterii de cumparare.

Majoritatea companiilor de vanzare sunt patiserii, spalatorii, magazine discount (dollar store) si benzinarii. Majoritatea antreprenorilor nu mai pot face fata conditiilor din piata si aleg sa vanda, chiar si pentru mai putin, spun brokerii. Cumparatorii sunt, de obicei, oameni de afaceri care se retrag din activitate sau executive care isi doresc mai multe afaceri.

Scaderea vanzarilor a fost motivul pentru care Richard Lightowler a vandut una din afacerile familiei, business inceput in urma cu zece ani care ii aducea 150.000 de euro annual in urma cu cativa ani, pentru a se concentra pe activitatea de baza, un magazin generalist. “Acum cativa ani, puteam lua si 50.000 de dolari pe afacere. A trebuit sa cer mai putin, 40.000 de dolari si in final am acceptat pentru 33.000 de dolari”.

Phillip L. Beukema si-a vandut business-ul online de tricouri promotionale, Corporate Apparel Unlimited, anul trecut in august , in momentul retragerii sale. Lansata in urma cu opt ani, compania avea 25.000 de clienti si vanzari de 2,8 milioane de dolari in 2006.

“In urma crizei subprime de anul trecut, am observat o scadere de 10% a cererii. Daca listam compania in ianuarie, pretul cerut ar fi fost in pericol. Nu cred ca am fi putut obtine aceeasi bani”, a spus acesta.

Intr-un sondaj al International Business Brokers Association, aparut in ianuarie, 73% din cei 2.000 de membri au prezis ca anul 2008 va apartine cumparatorilor, insa numarul lor va fi mult mai mic decat numarul vanzatorilor. Ca motivatie, afacerile mici vor avea probleme in contractarea creditelor comerciale, o parte avand chiar si probleme financiare deloc de neglijat, concluzioneaza brokerii.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri