Cum sa faci 300.000 de euro anual din produse bio

Alimentatia naturala si sanatoasa trebuie sa intre si in randul bucurestenilor, a decis Ionut Teglas, general manager Bio Solaris, companie care a lansat, pe 18 aprilie, magazinul cu produse si alimente bio Leacul. La numai patru luni de la deschidere, incasarile au ajuns la 90.000 de euro si vor continua sa creasca pana spre 300.000 de euro la sfarsitul anului 2008, potrivit estimarilor lui Teglas.

“Am identificat inexistenta pe piata bucuresteana a unor asemenea magazine in contrast cu expansiunea acestora in piata mondiala”, ar putea fi raspunsul lui Teglas la intrebarea “de ce un magazin bio?”. Intrebarea nu este deloc un cliseu, in contextul in care romanii cresc afacerile marilor lanturi de fast-food, de pilda McDonald's, cu cel putin 20% anual.

Exista si romani constienti de aportul nutritiv si sanatos al produselor bio, cel putin asa se traduce din rezultatele mai mult decat optimiste ale magazinului Leacul. “Daca in categoria romanilor ii introducem pe cei "informati", putem spune ca receptivitatea este una maxima. Si aici ma refer la persoanele care cunosteau produsele de pe pietele externe. De asemenea, receptivi sunt si cei care vad aceste produse ca pe un "trend" sau cei care au introdus in alimentatia lor obisnuita o pondere de 5-10% alimente bio”, a declarat, pentru Wall-Street, Ionut Teglas, director general Leacul, magazin detinut de oamenii de afaceri Dan si Dana Raileanu, proprietari ai Radix, distribuitor de produse naturiste in Romania.

Lunar, peste 300 de clienti experimenteaza in jur produsele bio din Leacul, reprezentand ceaiuri, cafea, sucuri naturale de legume si fructe etc, dar si produse cosmetice sau de curatenie. Acestea sunt importate in proportie de 80% din Austria, Ungaria, Franta, Germania, restul fiind productie autohtona. Bineinteles, si preturile practicate sunt mai mari decat ale produselor similare din comert.

“Produsele bio sunt, in medie, cu 50% mai scumpe decat cele conventionale, insa daca constientizam ca valorile energetice si nutritive sunt de cateva ori mai mari, atunci balanta beneficii-pret va inclina in favoarea produselor bio”, spune Teglas.

Volumic, cele mai cautate produse sunt sucurile, fructele deshidratate si cele de iarna (alune, cajou, migdale ), pastele, branzeturile, spune managerul Leacul. In plus, romanii au prins gustul cosmeticelor bio Dr. Hauschka, dupa cum afirma acesta. In topul vanzarilor se regasesc si produsele pentru bebelusi, mancarea semipreparata, dulciurile, painea, condimentele, ceaiurile, produsele de ingrijire pentru femei, detergentii. Teglas adauga si fructele bio pe lista, pe care le va comercializa in perioada imediata.

Investitia initiala a ajuns deocamdata la “peste 50.000 de euro la o suprafata de 75mp”, urmand ca recuperarea totala a acesteia sa se finalizeze in perioada mai-iunie 2009, deci in mai putin de un an. Daca luam in considerare afirmatiile lui Teglas, potrivit carora “cifra de afaceri inregistrata pana in prezent este de 90.000 de euro, cu incasari medii lunare de peste 20.000 euro”, atunci este foarte probabil ca investitia sa fie amortizata mai devreme, mai ales ca planurile viitoare ale antreprenorului vizeaza extinderea brandului Leacul.

“Pentru 2008 estimam o cifra de afaceri de peste 300.000 euro, cu o marja de profit de 10%. Desigur, cifrele amintite sunt estimate pentru locatia actuala”, completeaza Teglas, dand de inteles ca viitoarele locatii Leacul vor avea acelasi succes ca si primul magazin deschis in zona Dorobanti.

Pe scurt, planurile companiei vizeaza extinderea retelei de magazine in Capitala, dar si in orasele mari din tara. “Pentru acest an avem programata deschiderea unui supermarket de peste 300 metri patrati in Bucuresti, iar in urmatorii 2 ani expansiunea va continua cu inca 10 locatii. Extinderea retelei va avea in vedere si orase precum Cluj, Brasov, Iasi sau Constanta, investitia preconizata pentru fiecare locatie fiind cuprinsa intre 60.000 si 100.000 euro”, enunta Teglas.

Extinderea Leacul se va realiza, incepand cu anul viitor, in sistem de franciza. Pana atunci, magazinul existent continua sa aduca incasari, promovand stilul de viata sanatos prin intermediul clientilor, al actiunilor directe din magazin, dar si prin programe neconventionale, promotii, evenimente. “In viitor avem in vedere programe de tipul B2B, dar si extinderea programelor ATL si BTL”, incheie Teglas, care isi doreste educarea cat mai multor romani spre modul de viata bio. Etic, dar si profitabil in acelasi timp.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri